Gå til innhold

din økonomi

Anbefalte innlegg

Gjest frode forbuker
Skrevet

Når jeg leser tråder om forbrukslån får jeg helt sjokk! Er det virkelig noen som tar opp forbrukslån?!

Jeg har lavere inntekt, har aldri hatt mye å rutte med. Men forbrukslån kunne aldri falle meg inn! Det er jo vanvittig dyrt. Og dersom du ikke har høye inntekter i sikte så hvordan i .... skal du klare å bemanne slike lån?? Det høres ut som en økonomi fullstendig ute av kontroll. Men du må gjerne være av en annen oppfatning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må jo være en del som tar det opp siden markedet er så stort.

Selv kan jeg ikke forestille meg at økonomien min gikk så vidt at jeg ble nødt til å ta opp lån for å betale regninger.

Skrevet

Ja, dersom man har lite penger hjelper det ikke å ta opp slike lån. Det forverrer bare framtiden.

Men om du har masse dyre smålån kan et forbrukslån være et bedre alternativ. Man kan få forbrukslån i banken med myyyye lavere rente enn det f.eks. kredittkortene tilbyr.

Så av to onder kan dette være det beste.

Gjest frode forbruker
Skrevet

Ja, dersom man har lite penger hjelper det ikke å ta opp slike lån. Det forverrer bare framtiden.

Men om du har masse dyre smålån kan et forbrukslån være et bedre alternativ. Man kan få forbrukslån i banken med myyyye lavere rente enn det f.eks. kredittkortene tilbyr.

Så av to onder kan dette være det beste.

Men hvem overtrekker konto da!?

Man vet jo hvordan det vil ende. Det går vel så mye på forbruk som på inntekt. En rik person som sløser kan havne i vel så store pengekriser.

Men jeg kan ikke skjønne at noen setter seg i slik situasjon. Det må være kjøpepresset. Jeg har da ikke så mye økonimisk innsikt men såpass vet jeg at det lønner seg aldri å bruke mer enn man har. Og man kommer langt med den kunnskapen.

Gjest Elextra
Skrevet

Har også lurt på hvem som egentlig tar opp slike lån. Det må jo være temmelig mange.'

Synes det er uhyggelig når det reklameres sterkt for slike lån før ferier og jul etc. Folk med økonomiske problemer, som kanskje ikke har råd til ferieturen eller de flotte gavene til barna, får det ikke akkurat lettere etter å ha fått innvilget slike lån.

I en krise kunne jeg kanskje tatt opp slikt lån, men det hadde sittet veldig langt inne. Heldigvis.

Snacky1365380698
Skrevet

Helt enig! Ser jo at de reklamerer for de greiene der støtt og stadig, så er jo tydeligvis market for det. Men hvem det kunne være, skjønner jeg fint lite av. Alt er jo så å si bedre enn forbrukslån, mener nå jeg.

Skrevet

Jeg er en såpnn dust :) Da jeg var nyskilt måtte jeg ha kjøleskap og vaskemaskin. so? jeg betalte det jo ned.

Skrevet

Jeg er en såpnn dust :) Da jeg var nyskilt måtte jeg ha kjøleskap og vaskemaskin. so? jeg betalte det jo ned.

Da jeg ble skilt måtte jeg jo ha ny leilighet så jeg lånte litt ekstra for å ha litt å utstyre leiligheten med. Billigere enn forbrukslån.

I tillegg fikk jeg en pen sum fra min kjære mor som mente at hennes barnebarn skulle ha det like bra hos meg osm hos pappan. :o)

Skrevet

Da jeg ble skilt måtte jeg jo ha ny leilighet så jeg lånte litt ekstra for å ha litt å utstyre leiligheten med. Billigere enn forbrukslån.

I tillegg fikk jeg en pen sum fra min kjære mor som mente at hennes barnebarn skulle ha det like bra hos meg osm hos pappan. :o)

Da jeg ble skilt hadde jeg ikke noe -bare 7000 i gjeld...og betalte barnebidrag for 6000 i mnd -leide hybel til 2000 og hadde 11000 i lønn....så---

Gjest mann-uten-nick-i-dag
Skrevet

Var i din situasjon for 8 år siden. Jobbet ufortrødent videre, og hadde litt tur, og har i dag en formue på 4,6 mill.

Skrevet

Men hvem overtrekker konto da!?

Man vet jo hvordan det vil ende. Det går vel så mye på forbruk som på inntekt. En rik person som sløser kan havne i vel så store pengekriser.

Men jeg kan ikke skjønne at noen setter seg i slik situasjon. Det må være kjøpepresset. Jeg har da ikke så mye økonimisk innsikt men såpass vet jeg at det lønner seg aldri å bruke mer enn man har. Og man kommer langt med den kunnskapen.

Ja, den kunnskapen skulle alle ha hatt. Men mange går på tilbud om å betale om 9 mnd. osv.

De kjøper t.o.m. feriereiser på avbetaling. Og det er virkelig uforståelig for meg. Om du trenger en vaskemaskin så forstår jeg at man kan gå på en slik reklame. (Det er ikke noe alternativ å vaske for hånd!!!!) Da sitter man i hvertfall igjen med en ting. Men en feriereiser blir jo brukt opp.

Nei, man må leve etter lommeboka.

Skrevet

I utgangspunktet enig, men forbrukslån er ikke nødvendigvis dyrt, det kommer an på.

Jeg har forbrukslån med 0% i rente:-)

Skrevet

Var i din situasjon for 8 år siden. Jobbet ufortrødent videre, og hadde litt tur, og har i dag en formue på 4,6 mill.

Jwg har ingen formue etter 12 år - men greier meg mer en godt nok :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...