Gå til innhold

Sort enke?!

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Hjelp..! Da jeg drev med ryddeprosjektet mitt i dag..Og skulle sette på plass kofferten jeg brukte i USA..Så vips piler det ut fra en sidelomme, en liten kullsort edderkopp med et illrødt lite merke på ryggen..:-I Jeg driver nå og lurer på om jeg har klart å dra med meg hjem en sort enke?! :-o

Men altså..Bor de så langt nord i USA som i Boston området da? Full alarm og eddekoppjakt med lommelykt, eller slå seg til ro med at det var en ufarlig liten krabat?

Har googlet litt, jmen finner ingenting om hvor i USA sort enke lever, eller om det finnes edderkopper som ligner..Noen som vet?

*litt betuttet*

:-)

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

9

• Mista nikket

5

• Prozak

4

• Signaturelle

2

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434
Skrevet

Wææææææææ *rømmer fra dol*

Ja ikkie sant!? :-o Men det kan da ikke være så!

Skrevet

Ja ikkie sant!? :-o Men det kan da ikke være så!

Jeg er ikke her inne altså! Jeg løp jo ut!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Wææææææææ *rømmer fra dol*

*Løper hylende og med fektende armer etter togli*

Gjest Shira12
Skrevet

Iiiik, jeg hater edderkopper!

Måtte ta beina opp fra gulvet nå i frykt for sorte enker, men så kom jeg på at jeg er langt fra Oslo *puster lettet ut*

laguna1365380434
Skrevet

Iiiik, jeg hater edderkopper!

Måtte ta beina opp fra gulvet nå i frykt for sorte enker, men så kom jeg på at jeg er langt fra Oslo *puster lettet ut*

Jeg hater også edderkopper, og er litt imponert over at jeg er inne og ikke løpende rundt huset mens jeg fekter og hyler..;-P Men kofferten min, den står godt der en står nå!

Skrevet

Jeg så ikke formen på det røde, den var lynrask, men i store trekk, ja..:-o Men de kan jo ha n tvilling, en som ligner? :-o

Jeg håper det for din skyld, en snill tvilling, men jeg hadde ikke følt meg trygg. Ikke gi deg før du finner den, for sikkerhets skyld.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg hater også edderkopper, og er litt imponert over at jeg er inne og ikke løpende rundt huset mens jeg fekter og hyler..;-P Men kofferten min, den står godt der en står nå!

Jeg hadde nok flykta jeg, og sendt noen andre på jakt.

Tøff du!

laguna1365380434
Skrevet

Jeg håper det for din skyld, en snill tvilling, men jeg hadde ikke følt meg trygg. Ikke gi deg før du finner den, for sikkerhets skyld.

Nei, jeg må jo lete godt da, men den var jo så liten..! Hvor lenge lever en sånn sak da? Sånn om jeg ikke finner den?

På et eller annet punkt må den jo stryke med, og jeg er kvitt problemet.. Med mindre jeg har fått med meg en sprenggravid hun da..:-o

Skrevet

*Løper hylende og med fektende armer etter togli*

Lås døra etter deg!!!

Skrevet

Sikker på at det er enke? Den kan jo være gift? Høhøhøh :P

Skrevet

Nei, jeg må jo lete godt da, men den var jo så liten..! Hvor lenge lever en sånn sak da? Sånn om jeg ikke finner den?

På et eller annet punkt må den jo stryke med, og jeg er kvitt problemet.. Med mindre jeg har fått med meg en sprenggravid hun da..:-o

det kan være flere der den kom fra...

Skrevet

Huff - dette er ekkelt.

Du må love å ikke gi deg før du finner den. Få tak i hjelp om nødvendig.

Lykke til!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Lås døra etter deg!!!

Vær sikker! Jeg vil IKKE ha noen ukjente sorte edderkopper inn hit :$

Skrevet

fant dette på en side : Norsk ferie-enke:

Det finnes ikke enker i Norge, men høsten 2004 ble en ekte sort enke oppdaget i en importert bil fra USA. Denne edderkoppen hadde overlevd turen fra USA, men ble fanget før den fikk startet ferien i Norge. Lignende blindpassasjerer er også blitt rapportert fra Sverige og Danmark, og vi må anta at dette også skjer uten at vi oppdager det. Heldigvis er klimaet i Norge slik at en enke ikke vil kunne overleve over tid og spre seg, og det er derfor ingen fare for at vi vil få sorte enker i vår fauna med det første.

det finnes jo brune enker også? kan ikke ha vært en sånn da?

Skrevet

Vær sikker! Jeg vil IKKE ha noen ukjente sorte edderkopper inn hit :$

*Dundrer på døra med begge nevene* "Slipp meg inn!!!!"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...