Gå til innhold

Sort enke?!

Anbefalte innlegg

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

9

• Mista nikket

5

• Prozak

4

• Signaturelle

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen
Skrevet

*Dundrer på døra med begge nevene* "Slipp meg inn!!!!"

Du er vel ikke enke? *Åpner døra på gløtt for små søte mus*

Skrevet

Nei, jeg må jo lete godt da, men den var jo så liten..! Hvor lenge lever en sånn sak da? Sånn om jeg ikke finner den?

På et eller annet punkt må den jo stryke med, og jeg er kvitt problemet.. Med mindre jeg har fått med meg en sprenggravid hun da..:-o

Oææææ, jeg spinner videre på tanken og ser for meg en hel koloni i Norge

Skrevet

Oææææ, jeg spinner videre på tanken og ser for meg en hel koloni i Norge

er nok ikke så enkelt å få tak i den nå... kan jo være overalt. i sprekker i veggene o.l...

Skrevet

Du er vel ikke enke? *Åpner døra på gløtt for små søte mus*

Jeg er riktignok skilt, men enke er jeg heldigvis ikke! ;o)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg er riktignok skilt, men enke er jeg heldigvis ikke! ;o)

Og godt er det!

Men du må gjerne komme på besøk til meg. Jeg tror vi kunne fått en riktig hyggelig prat over en kaffekopp eller et glass vin :-)

Skrevet

er nok ikke så enkelt å få tak i den nå... kan jo være overalt. i sprekker i veggene o.l...

Nei, du har nok rett i det. Misunner ikke Laguna som må sove der.

laguna1365380434
Skrevet

Ringte bror, som betrygget meg voldsomt, ingen dødbringende eddderkopper i Boston, særlig ikke sort enke. Bare noen litt usele som biter litt,men ikke særlig giftig..:-)

Dessuten, sa han, en edderkopp ville neppe overleve flyturen, i og med at jeg sjekka kofferten, og der innsjekka kofferter bor, der er det kaldt. Og hvorfor og hvordan kunne edderkoppen bli boende i min koffert så lenge etter at jeg kom hjem? Han konkluderte med ufarlig Oslosspider som jeg ikkehar sett før, og generelt hysteri.

Jeg er tilbøyelig til å være enig, og jeg synes dette var både fornuftig og beroligende tale! PUH! :-)

*kanselerer ytteligere edderkoppjakt, g legger lommelykt og oppvaskhansker tilbake der jeg fant dem*

Skrevet

Uff... håper du finner den og dreper den kjapt! *Grøsser*

laguna1365380434
Skrevet

Uff... håper du finner den og dreper den kjapt! *Grøsser*

Jammen jeg tror ikke det er sort enke lenger..:-) Ringte bror, han svarte betryggende ting!

:-)

Skrevet

Jammen jeg tror ikke det er sort enke lenger..:-) Ringte bror, han svarte betryggende ting!

Jeg så det idet jeg postet innlegget :) Uansett ville jeg ikke hatt krypet i hus..

laguna1365380434
Skrevet

Jeg så det idet jeg postet innlegget :) Uansett ville jeg ikke hatt krypet i hus..

Nei, men jeg finnern ikke igjen..Men jeg synes det bror sa var VELDIG betryggende, og en ufarlig, liten osloedderkopp må jeg vel kunne tåle å ikke finne igjen..;-) (selvom jeg selvsagt gjerne skulle hatt has på den, sånn for alle tilfellers skyld)

Skrevet

Ringte bror, som betrygget meg voldsomt, ingen dødbringende eddderkopper i Boston, særlig ikke sort enke. Bare noen litt usele som biter litt,men ikke særlig giftig..:-)

Dessuten, sa han, en edderkopp ville neppe overleve flyturen, i og med at jeg sjekka kofferten, og der innsjekka kofferter bor, der er det kaldt. Og hvorfor og hvordan kunne edderkoppen bli boende i min koffert så lenge etter at jeg kom hjem? Han konkluderte med ufarlig Oslosspider som jeg ikkehar sett før, og generelt hysteri.

Jeg er tilbøyelig til å være enig, og jeg synes dette var både fornuftig og beroligende tale! PUH! :-)

*kanselerer ytteligere edderkoppjakt, g legger lommelykt og oppvaskhansker tilbake der jeg fant dem*

Jeg tok med meg noen fine sneglehus fra Rodos en gang. Var sikker på at de var tomme. Men trur du det stemte?? Plutselig gikk det ene huset fra den ene siden av salongbordet til det andre. Datter i huset skrek. Den hadde overlevt flyturen. Så det er noen krek som overlever flyturer.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg tok med meg noen fine sneglehus fra Rodos en gang. Var sikker på at de var tomme. Men trur du det stemte?? Plutselig gikk det ene huset fra den ene siden av salongbordet til det andre. Datter i huset skrek. Den hadde overlevt flyturen. Så det er noen krek som overlever flyturer.

:-o Det hadde jeg likt dårlig!

Gjest girl with no name
Skrevet

Men det røde merket da????

Skrevet

Å, det skal ikke så altfor mye til for at en edderkopp eller annet slags kryp overlever en flytur. Men de overlever ikke lenge, og de overlever ihverfall ikke lenge etter at de kommer til kalde norge.

".........................................."

Skrevet

Nei, jeg må jo lete godt da, men den var jo så liten..! Hvor lenge lever en sånn sak da? Sånn om jeg ikke finner den?

På et eller annet punkt må den jo stryke med, og jeg er kvitt problemet.. Med mindre jeg har fått med meg en sprenggravid hun da..:-o

"Med mindre jeg har fått med meg en sprenggravid hun da..:-o"

Neppe. Og eggene hadde neppe klekket i såfall :-)

Men jeg tror ikke en edderkopp (sort enke) går noen steder etter at den har parret og spist han-edderkoppen. Da tror jeg de fikser på "redet" til de legger egg.

"....................................."

Skrevet

OM dette skulle være en sort enke og har overlevd turen over atlanteren så vil den neppe overleve lenge.... uansett er det ytterst sjelden noen blir bitt, og sannheten er også at den for et voksent friskt menneske heller ikke er særlig dødelig.

Dette er fordi at giften bruker de for mat stort sett og når de biter mennesker er det stort sett ment som en advarsel (minst mulig gift) glem skrekkhistorier, du blir kanskje syk etter bitt, men det tar ikke livet av deg:-) mest sannsynlig er nok ikke dette en sort enke, men håper uansett svaret beroliget deg.

spurte kjæresten min, han bor i california og vet ganske mye om denne type edderkopp da den finnes der:-)

Skrevet

Det er ikke sorte enker så langt nord.

Men i New Mexico der jeg bodde derimot... klapperslanger også *grøss* :)

Skrevet

Høres bra ut.

Sort enke er en ganske distinktiv edderkopp, med stor, rund og "blank" bakpart (altså som om den er lakket svart. Dersom man snur den på rygg, vil man se et rødt, timeglassformet merke på "magen".

Giften i sort enke kan sammenlignes med et vepsestikk - ufarlig for de aller fleste, men KAN være farlig dersom man reagerer med allergi.

Da jeg bodde i Wyoming var sorte enker daglig kost i bakhagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...