Gå til innhold

Enkemann med 2 barn. 9 og 2 år. Trygderettigheter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen mnd. siden mistet jeg min kone, mine barn`s mor. Har noen spørsmål ang. hva man har krav på av trygd, støtnad, pensjon. Har vært i kontakt med trygdekontoret hos oss, de har vært vennlige og svart på det jeg har spurt direkte om, utvidet barnetrygd for begge barna, en ekstra trygd til med som eneforsørger, støtte til barnepass/barnehagen. Så spurte jeg om det var noe annet jeg kunne rett på, det svaret jeg da følte jeg fikk var det får du finne ut av selv ikke ordrett men slik det egentlig føltes. Jeg skal ut i jobb igjen og har en middels/noe under gjennomsnittslønn. Det går nok ca:1,5 time i reisetid om dagen for å komme til/fra jobb.

Videoannonse
Annonse
4barns mor-77
Skrevet

Du kan ha krav på overgansstønad, alt ettersom hvor høy lønn du har. Barna kan få barne pensjon frem til de er 18, blir vel på lik linje med bidrag tenker jeg.. Du må sette frem kravet selv.. Forhør deg ang overgangsstønad også, du kan ha krav på litt om ikke full stønad..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...