Gå til innhold

Svigermor og svigerfar er blitt direkte drittsekker!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Såvidt jeg vet så dreier sivilforsvaret seg om å arbeide med infrastruktur, fysiske ting som å grave grøfter og bære lik, måle for stråling, testing for bakterier etc. Jeg stiller meg tvilende til at hun skal ha drevet med kjemisk krigføring - mest sannsynlig dreide det seg om måling, testing etc. i tilfelle kjemisk angrep.

"........................................"

Ja - selvsagt var det FORSVAR mot "kjemisk krigføring" - faget var "Kjemisk krigføring" - hun skulle redde OSS fra det...see? FORSVAR, FORSVAR -hehe

Videoannonse
Annonse
  • Svar 155
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

47

• flisa

24

• Solsikkefrø

6

• sheba

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja - selvsagt var det FORSVAR mot "kjemisk krigføring" - faget var "Kjemisk krigføring" - hun skulle redde OSS fra det...see? FORSVAR, FORSVAR -hehe

Men du kalte det "drev med kjemisk krigføring". Men da er vi på nett. Så da skjønner jeg ikke hva du forsøker å si? Jeg sier jo bare at Sivilforsvaret og militæret ikke er sammenliknbart. Førstnevnte er kun snakk om å forsvare, ta vare på sivilbefolkningen, bygge etc. Sistnevnte er basert på å drepe - i forsvar, men likevel opplæring i hvordan drepe mest mulig effektivt. Det burde da ikke være så vanskelig å forstå og å respektere den grunnleggende forskjellen på disse to, og folks holdning til eller overbevisning om dette

Jeg ble selv forøvrig aldri utkalt i sivilforsvaret. De må ha glemt meg :-)

"......................................."

Skrevet

Men du kalte det "drev med kjemisk krigføring". Men da er vi på nett. Så da skjønner jeg ikke hva du forsøker å si? Jeg sier jo bare at Sivilforsvaret og militæret ikke er sammenliknbart. Førstnevnte er kun snakk om å forsvare, ta vare på sivilbefolkningen, bygge etc. Sistnevnte er basert på å drepe - i forsvar, men likevel opplæring i hvordan drepe mest mulig effektivt. Det burde da ikke være så vanskelig å forstå og å respektere den grunnleggende forskjellen på disse to, og folks holdning til eller overbevisning om dette

Jeg ble selv forøvrig aldri utkalt i sivilforsvaret. De må ha glemt meg :-)

"......................................."

De trodde kanskje du var jente? *dukker*

Skrevet

Det skal lite til å få sparket en slik fenrik - bare mange nok har hørt det og kan skrive undfer på det. Det er bare å gå til "øvrigheta" med sånt.

For du skjønner... jeg ringte faktisk vernepliksverket og ga beskjed (selv om jeg i en annen tråd ikke innrømmer dette ;), de sa jeg kunne ringe majoren i troppen, men jeg gikk ikke så langt. Likevel viste det seg at de hadde ringt opp og gitt beskjed om det, og alle lederne hadde fått refs. De kallte inn samboeren min og var litt shaky for de ville ikke at det skulle komme ut i media... men da trenger jeg kanskje ikke gjøre mer da... de andre soldatene var litt usikre på om de ville gi beskjed i og med at de var blitt fortalt at hvis de prøvde seg på noe, kunne de nekte dem mat i opptil 6 døgn...

Skrevet

De trodde kanskje du var jente? *dukker*

Heh-heh...du må komme med noe bedre for å fornærme meg, gamlemor :-)

Skrevet

Heh-heh...du må komme med noe bedre for å fornærme meg, gamlemor :-)

Hadde ikke lyst :-)

mil1365380270
Skrevet

"Hvis den sivile tjenesten for kvinner, skulle være MOTSTYKKET til militærtjenesten for menn"

Hvor har du det fra? Menn bør også kunne velge fritt om de vil avtjene militær eller sivil tjeneste. I dag er dette veldgi enkelt, men det kan gjøres enda mer formellt valgfritt. Verneplikt, punktum. (Sivil eller militær.)

", så er vi jo tilbake til mitt argument om at militæret er skapt av menn og for menn. Og jeg synes derfor at det bør være MENN som har plikt til å holde dette igang uten noe krav om at kvinner skal gjøre det samme/tilsvarende."

Men det har da aldri jeg nektet på. Det er nok noen få kvinner som passer i militæret, men de fleste gjør det ikke. Og akkurat som at de fleste menn vil velge militæret, og noen få menn vil velge sivil tjeneste, så vil de fleste kvinner velge sivil tjeneste, og noen få militær. Ingen tvinges til å velge det ene eller det andre. (I de aller fleste tilfellene så gjør man uansett en mye mer nyttig jobb under sivil tjeneste enn militær.)

"Er enig med Kari K. at vi kvinner yter vår "sammfunnstjeneste" ved at det er vi som er skapt til å gå gravide, føde og amme barn."

Bah. Det er så gammeldags at jeg får vondt. Skal du ha det slikt, så får du jaggu ta med resten også. Kvinner skal ikke jobbe - de skal stelle hjemmet.

"Og uansett hvor likestillte vi blir på andre områder, så er det ingenting som kan forandre på dette."

Ingenting kan forandre at kvinner føder, nei. Men nå nærmer vi oss muligheten til t menn kan ta fødselspermisjon over lengre tid i stedet for kvinner. Ergo er den delen borte også.

"For å sette det på spissen, så er vold og krig noe menneskeheten (les: menn) har "funnet på" selv. Mens det å være gravide og føde er vi kvinner skapt til, og har ikke engang valgt av fri vilje."

For aller, aller siste gang: Verneplikt bør være VALGFRITT MELLOM SIVIL OG MILITÆR TJENESTE - FOR BEGGE KJØNN. Hvor mange ganger må jeg gjenta dette, før du/dere slutter å mase om spesifikkt MILITÆRtjeneste? Vær så snill - LES, og diskutér det jeg SIER, ikke det dere av en eller annen grunn TROR jeg mener.

"En kvinne "ofrer" sånn sett minst et år av sitt liv for hver nye verdensborger som fødes."

Bah. Det er for de aller, aller fleste jeg har kjent langt fra noe offer. Og hvis kvinnen går hjemme under svangerskapet og de første årene, så "ofrer" mannen seg like mye ved å være eneforsørger.

"Jeg ser derfor ingen gode argumenter for at kvinner skal måtte gjøre ytterligere gjengjeld fordi gutta må et år i militæret."

Neida. Og det er vel heller ingen argumenter for at kvinner skal få f.eks velge å bli platesveisere - et mannsyrke? Jeg mener - det er jo så få som faktisk vil det - akkurat som militæret eller sivil verneplikt...

"Bah. Det er for de aller, aller fleste jeg har kjent langt fra noe offer. Og hvis kvinnen går hjemme under svangerskapet og de første årene, så "ofrer" mannen seg like mye ved å være eneforsørger."

Prozak, da! For det første så finnes det gutter som trives i militæret, akkurat som det finnes jenter som blir gale av å gå hjemme, og etterlyser barnehageplasser (er i media fra tid til annen).

Men kosefaktoren er ikke det vesentlige, sånn jeg ser det, i motsetning til innsats for samfunnet. Jenter blir mindre og mindre villige til å få barn, og det er synd. For vi kan vel være enige om at det er en viktig innsats for at samfunnet skal fungere?!

Saken er at kvinner er de eneste som kan gjøre det. Og for alle kvinner som gjør det, medfører det en karrieremessig og økonomisk nedtur for dem. En nedtur du ikke får tatt igjen hvis du sammenligner deg med de som ikke er i barselpermisjon.

En kvinne som får barn, som skal forsørge seg selv (noe de aller fleste voksne mennesker har et ønske om å ha muligheten til), stiller mye, mye dårligere enn en mann som får barn.

En annen ting er tidspunktet - å vente ett år med skole p.g.a. militæret gir deg null økonomiske konsekvenser. Det gir deg derimot, såvidt jeg vet, tilleggspoeng når du skal søke skole.

Du sier det vel bare for å provosere, men det virker litt dumt å motarbeide de som skal sørge for at det finnes noen borgere til å betale pensjonen din ;-)

Skrevet

"Bah. Det er for de aller, aller fleste jeg har kjent langt fra noe offer. Og hvis kvinnen går hjemme under svangerskapet og de første årene, så "ofrer" mannen seg like mye ved å være eneforsørger."

Prozak, da! For det første så finnes det gutter som trives i militæret, akkurat som det finnes jenter som blir gale av å gå hjemme, og etterlyser barnehageplasser (er i media fra tid til annen).

Men kosefaktoren er ikke det vesentlige, sånn jeg ser det, i motsetning til innsats for samfunnet. Jenter blir mindre og mindre villige til å få barn, og det er synd. For vi kan vel være enige om at det er en viktig innsats for at samfunnet skal fungere?!

Saken er at kvinner er de eneste som kan gjøre det. Og for alle kvinner som gjør det, medfører det en karrieremessig og økonomisk nedtur for dem. En nedtur du ikke får tatt igjen hvis du sammenligner deg med de som ikke er i barselpermisjon.

En kvinne som får barn, som skal forsørge seg selv (noe de aller fleste voksne mennesker har et ønske om å ha muligheten til), stiller mye, mye dårligere enn en mann som får barn.

En annen ting er tidspunktet - å vente ett år med skole p.g.a. militæret gir deg null økonomiske konsekvenser. Det gir deg derimot, såvidt jeg vet, tilleggspoeng når du skal søke skole.

Du sier det vel bare for å provosere, men det virker litt dumt å motarbeide de som skal sørge for at det finnes noen borgere til å betale pensjonen din ;-)

"Saken er at kvinner er de eneste som kan gjøre det. Og for alle kvinner som gjør det, medfører det en karrieremessig og økonomisk nedtur for dem."

DET er så absolutt ikke sant, og helt individuellt. Jeg kjenner flere kvinner som aldri har hatt et snev av lyst til annet enn å føde unger og gå hjemme. Noen av de begynner å arbeide som dagmammaer, og har overhodet ingen "økonomisk nedtur".

Det er heller ikke alle arbeidende kvinner som lider stort under å få barn - det er en altfor grov generalisering, selv om det nok ofte er vanskelig.

Skrevet

Det høres nesten ut som om det å få barn er noe kvinner gjør fordi de er pliktoppfyllende borgere. Det er selvsagt ikke sant overhodet. Å få barn er en personlig egoistisk ting. Som også er nødvendig for samfunnet, selvfølgelig.

"........................................."

mil1365380270
Skrevet

Det høres nesten ut som om det å få barn er noe kvinner gjør fordi de er pliktoppfyllende borgere. Det er selvsagt ikke sant overhodet. Å få barn er en personlig egoistisk ting. Som også er nødvendig for samfunnet, selvfølgelig.

Den økonomiske karrieremessige nedturen kommer når de ikke kan/vil lene seg på en mann mer.

Du kan si hva du vil om alvorlighetsgraden av å velge å få barn når du er kvinne, men jeg er midt oppe i det nå, og konsekvensene er store for meg. Men så klart er det noe jeg har valgt.

Jeg har stor forståelse for de som velger å ikke få barn. Det er ingen selvfølgelighet å ta på seg byrden og ulempene.

Jeg har hele tiden lurt på hvordan man klarer å få det til å gå rundt, nå får jeg prøve det selv.

Mens du, din snylter, du velger å ikke få, men pensjon skal du vel ha for det?! ;-)

Måtte bare snu litt på det :-) Selv før bestemmelsen om barn ble tatt (ingen av oss som visste hva vi ville), har jeg alltid ment kvinner ofrer for mye. Jeg synes det er rart du ikke ser det på samme måte, men det er kanskje fordi du aldri kan havne i situasjonen......?

mil1365380270
Skrevet

Den økonomiske karrieremessige nedturen kommer når de ikke kan/vil lene seg på en mann mer.

Du kan si hva du vil om alvorlighetsgraden av å velge å få barn når du er kvinne, men jeg er midt oppe i det nå, og konsekvensene er store for meg. Men så klart er det noe jeg har valgt.

Jeg har stor forståelse for de som velger å ikke få barn. Det er ingen selvfølgelighet å ta på seg byrden og ulempene.

Jeg har hele tiden lurt på hvordan man klarer å få det til å gå rundt, nå får jeg prøve det selv.

Mens du, din snylter, du velger å ikke få, men pensjon skal du vel ha for det?! ;-)

Måtte bare snu litt på det :-) Selv før bestemmelsen om barn ble tatt (ingen av oss som visste hva vi ville), har jeg alltid ment kvinner ofrer for mye. Jeg synes det er rart du ikke ser det på samme måte, men det er kanskje fordi du aldri kan havne i situasjonen......?

Skrevet

"Saken er at kvinner er de eneste som kan gjøre det. Og for alle kvinner som gjør det, medfører det en karrieremessig og økonomisk nedtur for dem."

DET er så absolutt ikke sant, og helt individuellt. Jeg kjenner flere kvinner som aldri har hatt et snev av lyst til annet enn å føde unger og gå hjemme. Noen av de begynner å arbeide som dagmammaer, og har overhodet ingen "økonomisk nedtur".

Det er heller ikke alle arbeidende kvinner som lider stort under å få barn - det er en altfor grov generalisering, selv om det nok ofte er vanskelig.

De som ikke har noen økonomisk nedtur ved å få barn er ikke de ivrigste karriærekvinnene i utgangspunktet, hvis det å arbeide som dagmamma + barnetrygd, kontantstøtte ol kompanserer lønna deres. Du kan ikke bruke dem som ekempel på at ikke andre kvinner lider økonomisk ved barnefødsler.

Skrevet

"Mens du, din snylter, du velger å ikke få, men pensjon skal du vel ha for det?! ;-)"

Tja...jeg betaler da like mye skatt og annet som deg? :-)

".........................................."

Skrevet

De som ikke har noen økonomisk nedtur ved å få barn er ikke de ivrigste karriærekvinnene i utgangspunktet, hvis det å arbeide som dagmamma + barnetrygd, kontantstøtte ol kompanserer lønna deres. Du kan ikke bruke dem som ekempel på at ikke andre kvinner lider økonomisk ved barnefødsler.

Men du kan bruke ivrige karierekvinner som eksempler på at de som ikke er det får øknomomisk nedtur?

"..........................................."

mil1365380270
Skrevet

"Mens du, din snylter, du velger å ikke få, men pensjon skal du vel ha for det?! ;-)"

Tja...jeg betaler da like mye skatt og annet som deg? :-)

".........................................."

Alle monner drar ;-)

Skrevet

Alle monner drar ;-)

Utvilsomt :-)

"..................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...