Gå til innhold

Litt hjelpi setningsendring?

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Jeg synes denne setningen er tung;

"En inkluderende barnehage som alltid har nye utfordringer å by på, for små og store".

Men poenget må ikke forsvinne om setningen skal endres. Så hvordan gjøre den bedre?

Jeg har fått pålegg om å helst ikke endre den - men som sagt, jeg synes den er for tung...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes "å by på", er unødvendig, synes også du kan droppe komma. Hva med:

"En inkluderende barnehage som alltid har nye utfordringer for små og store".

mvh

Gjest et forslag
Skrevet

"En inkluderende barnehage som alltid har nye utfordringer å by på, for små og store".

En inkluderende bhg som alltid har nye utfordringer å by på.

En inkluderende bhg som gir nye utfordringer til små og store.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg synes "å by på", er unødvendig, synes også du kan droppe komma. Hva med:

"En inkluderende barnehage som alltid har nye utfordringer for små og store".

mvh

Enig - mye bedre!

*noterer*

Gjest Persille
Skrevet

En inkluderende bhg som alltid har nye utfordringer å by på.

En inkluderende bhg som gir nye utfordringer til små og store.

Høres den siste kanskje litt problemskapende ut?

Den første går ikke, for det må komme klart frem at det gjelder for både barn og voksne...

Skrevet

En inkluderende barnehage med stadig nye utfordringer for små og store.

Skrevet

En inkluderende barnehage som for store og små alltid har nye utfordringer å by på.

Jeg synes setningen blir mindre tung bare ved å gjøre denne lille endringen. Mulig at det skal være komma etter barnehage.

Gjest Persille
Skrevet

En inkluderende barnehage med stadig nye utfordringer for små og store.

Den tenkte jeg på først også, men da er det utfordringene som er store for små og store, og ikke barnehagen som er inkluderende for små og store...

Det skal ikke være lett :)

Men takk!

Gjest Persille
Skrevet

En inkluderende barnehage som for store og små alltid har nye utfordringer å by på.

Jeg synes setningen blir mindre tung bare ved å gjøre denne lille endringen. Mulig at det skal være komma etter barnehage.

Veldig bra :)

Lurer på om det er bedre å flytte som'et?

En inkluderende barnehage for store og små, som alltid har nye utfordringer å by på.

Skrevet

Den tenkte jeg på først også, men da er det utfordringene som er store for små og store, og ikke barnehagen som er inkluderende for små og store...

Det skal ikke være lett :)

Men takk!

Ååå... Jeg oppfattet det som at det _var_ utfordringene som var for store og små, jeg...

Men greia er altså at barnehagen er inkluderende både overfor store og små?

Skrevet

Veldig bra :)

Lurer på om det er bedre å flytte som'et?

En inkluderende barnehage for store og små, som alltid har nye utfordringer å by på.

Jeg synes egentlig det er mer vesentlig at det fremheves at utfordringene er for store og små, ikka at både store og små inkluderes. Det siste synes jeg er en selvfølge, mens derimot det er et poeng av man tilbyr utfordringer både for unger og ansatte...

Liker derfor best at ikke som flyttes.

Gjest Hvitløk
Skrevet

Men så har vel også du tungt for det meste...

Gjest Hvitløk
Skrevet

Hvordan greier du i det hele tatt å fungere i det daglige? Eller, hvordan skulle du greid deg uten DOL? Du spør jo om ALT her og det virker ikke som du greier å ta en eneste avgjørelse alene. Du virker ganske så hjelpesløs...

Skrevet

Jeg synes du virker litt tung selv, jeg.

Hvordan orker du å bruke energi på å få andre til å føle seg utilpasse?

laguna1365380434
Skrevet

Hva med: "En inkludrende barnehage, med nye utfordringer både for liten og stor"?

:-)

Skrevet

Hvordan greier du i det hele tatt å fungere i det daglige? Eller, hvordan skulle du greid deg uten DOL? Du spør jo om ALT her og det virker ikke som du greier å ta en eneste avgjørelse alene. Du virker ganske så hjelpesløs...

DOL er vel ikke til for selvhjulpne personer? Det hadde ikke vært gøy.

(Persille, mener ikke at du er spesielt hjelpeløs, men at vi alle er det på en god måte...)

;)

laguna1365380434
Skrevet

Hva med: "En inkludrende barnehage, med nye utfordringer både for liten og stor"?

:-)

Oj, men det sa vist noen så og si ordrett før meg..

Gjest Persille
Skrevet

Ååå... Jeg oppfattet det som at det _var_ utfordringene som var for store og små, jeg...

Men greia er altså at barnehagen er inkluderende både overfor store og små?

Ja, samtidig som den byr på utfordringer :)

Gjest Persille
Skrevet

Jeg synes egentlig det er mer vesentlig at det fremheves at utfordringene er for store og små, ikka at både store og små inkluderes. Det siste synes jeg er en selvfølge, mens derimot det er et poeng av man tilbyr utfordringer både for unger og ansatte...

Liker derfor best at ikke som flyttes.

Men når vi skal brude dette som en visjon - så kan vi ikke gjøre den dårligere og si at det som er bedre tar vi som en selvfølge.

Vår visjon er at både store og små skal inkluderes, og tilbys utfordringer på daglig basis.

Gjest Persille
Skrevet

Tusen takk for konstruktiv og flott tilbakemelding!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...