Gå til innhold

Kjøkken - igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et kjøkken på 10 kvm. Vi tenkte å ta av stua slik at det blir 14 kvm. Vi er 6 personer, så vi trenger et større kjøkken.

Nå har vi kommet på en annen ide som koster langt mer. Vi tar et soverom og slår det sammen med det kjøkkenet vi har slik at kjøkkenet blir 21 kvm. Da må vi muligens bygge på huset for å få soverommet en annen plass. En annen ulempe er at soverommet får inngang i stua, men langt vekke fra der vi oppholder oss mest.

Er et stort kjøkken verdt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Helt klart. Med 6 personer, ville i alle fall jeg prioritert et stort kjøkken og heler lengre vei til soverommet..

Skrevet

Ja. Helt klart. Med 6 personer, ville i alle fall jeg prioritert et stort kjøkken og heler lengre vei til soverommet..

Problemet var ikke at det er langt til soverommet, men jeg nevnte det som en fordel, at ikke soveromsdøra er ved sofaen. Den blir litt mer skjult i datakroken :) Sånn ellers er det jo ikke akkurat ideelt å ha soveromsdør i stua.

Ja, jeg tenker også at kjøkkenet er et viktig rom.

Skrevet

Det er vel ikke noe problem med et soverom som er et stykke unna der man oppholder seg mest - da vil det jo det soverommet ligge mer uforstyrret til. Eneste problemet er vel å ha en baby/smårolling der, men det kan vel unngås og ville uansett bare vært et fprbigående "problem"!

Jeg har hatt soverom med inngang fra stua en periode i foreldrehjemmet, og det gikk helt fint det, men litt ugreit hvis jeg sov lenge og det hadde rukket å komme tidlig besøk som satt i stua idet jeg skulle opp på do! ;-) Da var morgenkåpe et must! :-)

Skrevet

JA! Jeg har inngang til soverommet fra stua og kjenner da mange som har det, de fleste som har blokkleilighet kanskje?

Ikke noe problem i det hele tatt. Et kjøkken på 21m2 skulle jeg gjerne hatt!!!

Skrevet

Det er vel ikke noe problem med et soverom som er et stykke unna der man oppholder seg mest - da vil det jo det soverommet ligge mer uforstyrret til. Eneste problemet er vel å ha en baby/smårolling der, men det kan vel unngås og ville uansett bare vært et fprbigående "problem"!

Jeg har hatt soverom med inngang fra stua en periode i foreldrehjemmet, og det gikk helt fint det, men litt ugreit hvis jeg sov lenge og det hadde rukket å komme tidlig besøk som satt i stua idet jeg skulle opp på do! ;-) Da var morgenkåpe et must! :-)

Det blir evt vårt soverom som havner i stua, så det med morgenkåpen må jeg tenke på. Bør kanskje kjøpe en ny :)

Skrevet

Problemet var ikke at det er langt til soverommet, men jeg nevnte det som en fordel, at ikke soveromsdøra er ved sofaen. Den blir litt mer skjult i datakroken :) Sånn ellers er det jo ikke akkurat ideelt å ha soveromsdør i stua.

Ja, jeg tenker også at kjøkkenet er et viktig rom.

Hadde nok priotert større kjøkken ja.

Vi er også 6 stk. og kjøkkenet er oppholdsrommet vårt. Det meste foregår der....Der gjør vi lekser,maler,spiser,leser,etc.

Lykke til ; alltid kjekt med oppussing ;o)

Skrevet

JA! Jeg har inngang til soverommet fra stua og kjenner da mange som har det, de fleste som har blokkleilighet kanskje?

Ikke noe problem i det hele tatt. Et kjøkken på 21m2 skulle jeg gjerne hatt!!!

Et par stykker jeg nevnte planene for virket negative til å ha soverom i stua, så jeg ble så usikker, men så drømmer vi om stort kjøkken da.

Skrevet

Vi er også 6 stk. og kjøkkenet er oppholdsrommet vårt. Det meste foregår der....Der gjør vi lekser,maler,spiser,leser,etc.

Takk :) Ja, jeg ser fram til å få større kjøkken. Nå som planene ser ut til å bli forandret må nok kjøkkenet vente på seg til utbygget er ferdig. Går dette i orden skal spisebordet stå på kjøkkenet slik at ungene kan gjøre lekser der mens jeg lager middag. Veldig greit.

Skrevet

Et par stykker jeg nevnte planene for virket negative til å ha soverom i stua, så jeg ble så usikker, men så drømmer vi om stort kjøkken da.

Hvis det eneste problemet er at man for å få et brukelig kjøkken må han inngangen til et soverom fra stua - ja, da har man et luksusproblem spør du meg. :o)

Hva skulle være problemet med det? Tidligere delte ungene mine soverommet som hadde inngang fra stua og det gikk helt greit, de sov som steiner selv om jeg hadde tv'n høyt på. Nå har vi flyttet og jeg har soverommet med dør til stua og det går helt fint det også, selv om ungene er oppe før meg i helgene og ser barne-tv.

Skrevet

Hvis det eneste problemet er at man for å få et brukelig kjøkken må han inngangen til et soverom fra stua - ja, da har man et luksusproblem spør du meg. :o)

Hva skulle være problemet med det? Tidligere delte ungene mine soverommet som hadde inngang fra stua og det gikk helt greit, de sov som steiner selv om jeg hadde tv'n høyt på. Nå har vi flyttet og jeg har soverommet med dør til stua og det går helt fint det også, selv om ungene er oppe før meg i helgene og ser barne-tv.

Du har rett :) Usikkerheten rundt den døra er nå omtrent helt borte!

Skrevet

Om det er verdt det eller ikke, kommer jo litt an på prislappen også da!

Å bygge på huset høres ikke billig ut. For ikke å snakke om hvor mye jobb det blir!

Og hvis da romløsningen heller ikke blir optimal, så er det jo en vurderingssak om du egentlig får valuta for innsatsen..

Et stort kjøkken er flott! Men et litt mindre kjøkken kan også gjøre nytten hvis det blir utført på en funksjonell måte.

Skrevet

"Lykke til ; alltid kjekt med oppussing ;o)"

Jeg misunner folk som liker oppusssing. Har tenkt å male og bare tanken gjør meg matt ;o)

Skrevet

Soveluen er et must til den der! :o) Da er man kledd for enhver anledning.

Man skulle bare fått kjøpt matchende herrepysj også, med lange ermer ben og "do-luke" bak! ;-)

Skrevet

Om det er verdt det eller ikke, kommer jo litt an på prislappen også da!

Å bygge på huset høres ikke billig ut. For ikke å snakke om hvor mye jobb det blir!

Og hvis da romløsningen heller ikke blir optimal, så er det jo en vurderingssak om du egentlig får valuta for innsatsen..

Et stort kjøkken er flott! Men et litt mindre kjøkken kan også gjøre nytten hvis det blir utført på en funksjonell måte.

Du har rett i at det blir mye arbeid og kostbart. Heldigvis er mannen min veldig nevenyttig og gjør alt selv.

Vi har det så trangt på kjøkkenet i dag at vi gjerne betaler for å få det mer komfortabelt. 6 personer på 10 kvm blir litt i trangeste laget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...