Gå til innhold

Hvis man har søkt om lån på et sted, men vil heller søke et annet sted?

Anbefalte innlegg

Gjest Tar så altfor lang tid.
Skrevet

Jeg har snakket med Citibank, og får vite om 3-5 dager om jeg får lånet.

Men så ble jeg tipset om å søke lån hos Ikea.

Der er etableringsgebyret 300 kr og effektiv rente 18%.

Mens hos Citibank er etableringsgebyret 950 kr og effektiv rente 28%!

Så hvis jeg vil heller søke hos Ikea, hva gjør jeg med den pågående prosesssen hos Citibank? Om jeg får telefon om at lånet er innfridd, men jeg ikke vil ha det fordi jeg vil heller søke hos Ikea? Hva gjør man da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde man bare kunne bruke IKEA-lånet på å handle på IKEA jeg, men det er mulig jeg tar feil.

Skrevet

Trodde man bare kunne bruke IKEA-lånet på å handle på IKEA jeg, men det er mulig jeg tar feil.

Må man kjøpe noe der altså? For hun som sa det, fortalte at det måtte man ikke.

Skrevet

Jeg ringte og det stemte.

Da er det ikke noe problem da, låner ikke der da.

Skrevet

Ja, det er godt mulig jeg tar feil altså.

Gjest Persille
Skrevet

Ikea-lån er jo bare for å handle på Ikea, det sier seg egentlig selv.

Skrevet

Ikea-lån er jo bare for å handle på Ikea, det sier seg egentlig selv.

ja vet det nå. men ble fortalt av en som kjente en, at det ikke var slik.

Uansett, har søkt på citibank. men tviler jeg får det.

pga av inntekt.

Gjest tenk deg godt om
Skrevet

Hvis du i det hele tatt vurderer å ta opp et lån med så mye som 28 prosent renter (eller 18 % for den saks skyld) så er du ille ute. Du bør heller søke økonomisk rådgivning. Du kommer bare inn i en ond sirkel hvor du må ta opp mere lån for å få betalt ned det allerede dyre lånet osv.

Skrevet

Da takker du bare nei til tilbudet.

Men dette er da et fryktelig dyrt lån. Du har ikke mulighet til å ta det i banken i stedet? Da er jo renta myyyyye lavere.

Skrevet

ja vet det nå. men ble fortalt av en som kjente en, at det ikke var slik.

Uansett, har søkt på citibank. men tviler jeg får det.

pga av inntekt.

Om du har så lav inntekt at du ikke får lån så er det fordi du ikke har råd til å betale tilbake lånet. Da virker det jo ikke veldig fornuftig å ta opp et slikt svindyrt lån....

Skrevet

Hvis du i det hele tatt vurderer å ta opp et lån med så mye som 28 prosent renter (eller 18 % for den saks skyld) så er du ille ute. Du bør heller søke økonomisk rådgivning. Du kommer bare inn i en ond sirkel hvor du må ta opp mere lån for å få betalt ned det allerede dyre lånet osv.

Tar meg 2 år å betale ned lånet. Eller mindre.

min 1000 kr imnd, men kommer til å betale 1500 kr.

hvorfor skal det væære vanskelig da?

Gjest tenk deg godt om
Skrevet

Fordi du vil komme mye bedre ut økomomisk hvis du isteden sparer opp beløpet først, og så betaler det. Da har du flere tusen til rådighet for andre ting.

Det er sjelden man MÅ ha ting akkurat nå, ved å ta opp forbrukslån.

Jeg snakker av dyrekjøpt erfaring. Skulle ønske jeg hadde vært mer økonomisk i yngre år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...