Gå til innhold

Hvis du skylder penger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenk deg at du kjøper noe. Du er i butikken, bestiller, spør om å få betale, men neida, du skal betale ved levering får du beskjed om.

Så kommer leveransen, postmannen sier bare "neida, her er det ikke noe betaling" og kjører avgårde igjen.

Hvor lang tid tar det før du sier fra?

Jeg liker ikke å prate på telefonen og kvier meg litt for å ringe og si "hei, jeg skylder dere 20 000 kr, har dere lyst på de?" Det er ikke mulig å bare stikke innom igjen heller...l

Eller hvor lang tid tar det før de kommer på at vi ikke har betalt, tro?

(Veldig gøy å se på kontoen og tro at jeg er rik da...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det fornuftige her er å kontakte dei med det same og høyre etter om når rekninga blir sendt/på kva måte, ettersom det ikkje vart kravd inn betaling, spesielt dersom det er ein litt større sum det er snakk om. Ingenting ville vel vere meir ergerleg enn å bruke for mykje frå kontoen i påvente av rekning, og så ikkje kunne betale :-/

Om eg ville gjort det... hmmm eg er ikkje alltid fornuftig nok i økonomiske spørsmål - kanskje derfor kontoen blir tom også ;-)

OK, kanskje dei hadde tatt feil av deg og ein anna ein som hadde forhåndsbetalt. Men slikt kjem jo alltid fram til slutt, så like godt å få det ut av vegen.

Skrevet

Vel jeg ville ha ringt til firmaet og bedt om faktura på varene jeg hadde bestilt.

Det er jo best å få det ut av verden med det samme, og kansje slippe eventuelle gebyr somme tar seg til rett med å påføre fakturaene... Rot i systemet sikkert...

MEN tenk om de rett og slett har glemt hele greia? Da hadde det vært synd om man måtte betale... men det lønner jo seg å være ørlig uansett:)

Gjest Persille
Skrevet

Jeg hadde satt pengene på en sparekonto - og lent meg tilbake og ventet på fakturaen.

Skrevet

Bare å legge inn et spørsmål her, og så fort jeg får svar får jeg ræva i gir.

Nå har jeg ringt, men venter på å bli ringt opp igjen.

Skrevet

Du kan nok gå ut fra at du får regning så sett pengene til side og vent.

Skrevet

Jeg opplevde det samme. Ukene/månedene gikk, ingen regning kom. Ikke husket jeg hvor mye jeg skulle betale, ikke hadde jeg noe kontomunner heller. Noen måneder senere hadde jeg på ærend til den tettstaden der eg hadde handlet. Jeg gikk innom og ba om å få betale, og innehaveren takket for min ærlighet.

Skrevet

Jeg opplevde det samme. Ukene/månedene gikk, ingen regning kom. Ikke husket jeg hvor mye jeg skulle betale, ikke hadde jeg noe kontomunner heller. Noen måneder senere hadde jeg på ærend til den tettstaden der eg hadde handlet. Jeg gikk innom og ba om å få betale, og innehaveren takket for min ærlighet.

Jeg ringte tidligere i dag, og de hadde ikke opplevd noe lignende tidligere. Kunne virke som alt bare var borte i systemet.

Nå er summen over dobbelt så høy som jeg eksemplifiserte i sta, så jeg syns igrunn ikke det er greit å snyte til seg. Hadde det vært et par hundringser hadde det vært noe annet.

Jeg skulle iallefall få lov til å betale snart. ;)

Gjest litt uærlig jeg da
Skrevet

Jeg er vel av de uærlige .... hadde ikke ringt.

Vi var ute for noe i likheten i desember. Kjøpte oss ny varmtvannstank, de monterte den og skulle sende regning. Månedene gikk (vi hadde pengene så det var ingen fare), jeg lurte selvfølgelig på hvor regningen blei av, men jeg etterlyste den ikke.

I juni kom regningen :), så vi slapp ikke unna.

Gjest litt uærlig jeg da
Skrevet

Vi var ute for noe i likheten i desember. Kjøpte oss ny varmtvannstank, de monterte den og skulle sende regning. Månedene gikk (vi hadde pengene så det var ingen fare), jeg lurte selvfølgelig på hvor regningen blei av, men jeg etterlyste den ikke.

Skrevet

Den varmtvannstanken.. Hvor stor er den, og hva var prisen?

Gjest litt uærlig jeg da
Skrevet

Den varmtvannstanken.. Hvor stor er den, og hva var prisen?

200 liter, m/montering 4.937,- for å være helt nøyaktig

Skrevet

200 liter, m/montering 4.937,- for å være helt nøyaktig

Ok, takk for svar. Da vet jeg sånn ca hva det koster, men vi skal kjøpe en på 300 liter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...