Gå til innhold

Vurderer å skifte bank

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har DnB Nor nå.

Hvilken bank er det lureste å velge?

Den må ha nettbank.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tenkt å skifte til skandiabanken. Ingen gebyrer :o)

Gjest Persille
Skrevet

Jeg har tenkt å skifte til skandiabanken. Ingen gebyrer :o)

Det er ikke noe å tenke på engang...

fei1365380229
Skrevet

www.skandiabanken.no

Er den superbra? Kommer lønningen rett inn på konto der og blir regningene betalt når du betaler og ikke timer/dager etterpå som hos DNBnor?

Er jævla lei av dem etter at de slo seg sammen med DNB, nor var nemlig bra.

Skrevet

Jeg har bestemt meg egentlig men er litt sein i avtrekkeren :o)

Gjest Persille
Skrevet

Er den superbra? Kommer lønningen rett inn på konto der og blir regningene betalt når du betaler og ikke timer/dager etterpå som hos DNBnor?

Er jævla lei av dem etter at de slo seg sammen med DNB, nor var nemlig bra.

Jeg har virkelig HATET DnB i mange år, og Skandiabanken er fantastisk.

Det er aldri noe tull, det tar maks et døgn å overfør penger, vanligvis bare noen timer, og det koster ingenting.

Av respekt for dem bruker jeg ikke minibanker og tar ut i butikk i stedet, men det er egentlig ikke et offer. De må nemlig betale gebyr til banken man tar ut fra - og det taper de på.

Overfører jeg mellom egne konti er det gjort på sekunder.

Gjest storebrand bank
Skrevet

jeg hadde skandiabanken og gikk over til Storebrand bank.

Begge er bra, ingen gebyrer og fin nettbank.

Vi fikk bedre betingelser hos Storebrand, men ellers er de ganske like.

Sjekk hva som er best for deg.

Skrevet

Hva med huslånet og sånn da?

Skrevet

Jeg har hatt Skandiabanken i mange år - og har bare lovord!

Skift til den, du.

Gjest Persille
Skrevet

Det har vi dessverre i dustebanken DnB :(

Det skyldes ene og alene at Skandiabanken ikke låner ut så store beløp helt uten videre - men på leiligheten hadde jeg lånet der.

Skrevet

Du kan beholde kundeforholdet ditt til den banken du har lån i om du vil, og så bare legge inn et fast trekk fra kontoen i Skandiabanken (gratis det også, selvsagt) dagen før forfallet av huslånet og inn på kontoen lånet står på.

Ellers så tilbyr jo Skandiabanken også huslån, så det kan kanskje være verdt å sjekke ut kostnaden rundt å flytte over det også?

Det jeg gjorde da jeg gikk over til Skandiabanken, var at jeg åpna en konto der og ga beskjed til arbeidsgiver om at lønna skulle inn på den. Jeg har ikke sagt opp forholdet til DnB NOR, og har et fast trekk i mnd fra Sk.banken til DnB (et fond) som rusler og går. Ellers bruker jeg Skandiabanken til alt.

Skrevet

Jeg har huslån i Nordea, og må derfor ha lønnskonto der. Men den dagen jeg får lønn, fører jeg resten av pengene over til Skandia. Så fordeler jeg pengene mellom kontoene jeg har der.

Nordea kan ikke kreve annet enn at jeg får lønna inn på den konoen jeg har der, og at jeg betaler lånet mitt i tide. Men når jeg kommer under 80% av takst flytter jeg lånet til skandia også, uten tvil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...