Gå til innhold

Kyssesyken, noen som har peiling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke hatt kyssesyken.

På torsdag satt jeg ved siden av en jente som har kyssesyken.

Lørdagsnatten til søndag ble jeg veldig rar i halsen.

Jeg har ikke vondt eller noe slikt, men jeg hoster og har slim i halsen. Uten å ha vært forkjølet e.l

Kan jeg ha fått kyssesyken? Eller er det kanskje rett og slett bare tilfeldig.

Jeg vet ikke hvor lett sånt smitter og heller ikke om det skal bare ta et par dager (tors-lør) før man faktisk kjenner man har fått det eller ikke.

Noen som har peilign på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det smitter ved utveksling av spytt (derav navnet). Enten ved kyssing eller ved å drikka av samme flaske/kopp. Hvis du bare satt ved siden av henne, kan du neppe ha blitt smittet.

Skrevet

Jeg tror det smitter ved utveksling av spytt (derav navnet). Enten ved kyssing eller ved å drikka av samme flaske/kopp. Hvis du bare satt ved siden av henne, kan du neppe ha blitt smittet.

Dråpesmitte sies det.

Skrevet

Inkubasjonstiden er visstnok på et par uker. Så hvis du ble smittet for noen dager siden, tror jeg ikke at symptomene hadde dukket opp allerede i helgen.

Gjest vil jeg tro..
Skrevet

Det smittes ved dråper, dvs kyss, drikke av samme glass osv, men kan også smitte ved at et menneske som har kyssesyken (eller er "smittebærer") nyser på deg så hvis du har sittet ved siden av noen som har kyssesyken er det vel stor sjans for å bli smittet..

Skrevet

Inkubasjonstiden er visstnok på et par uker. Så hvis du ble smittet for noen dager siden, tror jeg ikke at symptomene hadde dukket opp allerede i helgen.

Men de kan begge ha blitt smittet av den samme...

Skrevet

1. Du kan ikke vite om du har hatt kyssesyken før (hvis ikke du har testet deg) Noen (særlig barn) får det så lett at man ikke tror det er noe annet enn en forkjølelse.

2. Det er en enkel blodprøve som må til for å få svar på om du er smittet.

3. Inkubasjonstiden er på 30-50 dager,- men dere _kan_ jo ha blitt smittet av en felles venn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...