Gå til innhold

er dette mye?

Gjest Noen erfaringer??

Anbefalte innlegg

Gjest Noen erfaringer??
Skrevet

Er det mye å ha i underkant av 8000 kr i faste utgifter som enslig, altså at man leier lei. har billån, og alle utgifter, minus mat..?

Når man tjener 17-19 000...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heh-heh....er du småfjern? I denne delen av landet er det umulig å finne noe mer enn en mini-hybel til under 7.000,- pr. mnd. Et billån av normal størrelse, for en bruktbil, er vel sjelden mindre nn 2.000,- pr.mnd? Og strømregningen er neppe under 1.500,- i mnd. Så kommer bredbånd, på minst 300,- Så mobiltelefon abo., ca. 500,- Da er vi allerede oppe i 11.300,- pr mnd. Og da er det ikke særlig mye som er tatt med.

"......................................"

Skrevet

Du spør altså om det er lite å bare ha 10 000 kr til mat og hygge hver mnd?

Næh, syns ikke akkurat det.

Skrevet

Da ville jeg i alle fall kjøpt meg bolig, det er bra sikkert.

Alternativt spart en del hver måned i en periode dersom jeg manglet egenkapital til boligkjøp.

Skrevet

Heh-heh....er du småfjern? I denne delen av landet er det umulig å finne noe mer enn en mini-hybel til under 7.000,- pr. mnd. Et billån av normal størrelse, for en bruktbil, er vel sjelden mindre nn 2.000,- pr.mnd? Og strømregningen er neppe under 1.500,- i mnd. Så kommer bredbånd, på minst 300,- Så mobiltelefon abo., ca. 500,- Da er vi allerede oppe i 11.300,- pr mnd. Og da er det ikke særlig mye som er tatt med.

"......................................"

Dæggern det ble 3 måneders huslån her det.

7000 for en liten hybel og jeg betaler 2500 pr mnd for en stor enebolig!?

Skrevet

Dæggern det ble 3 måneders huslån her det.

7000 for en liten hybel og jeg betaler 2500 pr mnd for en stor enebolig!?

Jeg sa 7.000,- i _leie_ for noe som er større enn en liten hybel. En liten hybel får man for 6.000,-

2.500,- i mnd. for en stor enebolig? Enten ble denne kjøpt da prisene var en brøkdel av hva de er nå, eller så bor du på ytre senja :-)

En stor enebolig rundt Oslo koster 2.5-3 mill. Noen mil østover koster det 1.5-2 mill.

"...................................."

Skrevet

Jeg sa 7.000,- i _leie_ for noe som er større enn en liten hybel. En liten hybel får man for 6.000,-

2.500,- i mnd. for en stor enebolig? Enten ble denne kjøpt da prisene var en brøkdel av hva de er nå, eller så bor du på ytre senja :-)

En stor enebolig rundt Oslo koster 2.5-3 mill. Noen mil østover koster det 1.5-2 mill.

"...................................."

Den er nok økt en god del i verdi nå ja.

Haha nei jeg bor ikke på senja.

Jeg bor en del mil fra oslo men jeg er ikke helt ute fra omverden nei.

Skrevet

Nah. Jeg har vel rundt 10.000 i faste utgifter tilsammen (unntatt mat og klær og fornøyelser) og får inn ca. 19.000 på konto hver mnd.

Skrevet

Den er nok økt en god del i verdi nå ja.

Haha nei jeg bor ikke på senja.

Jeg bor en del mil fra oslo men jeg er ikke helt ute fra omverden nei.

Vel, en så lav husleie har jo overhodet ingen relevans til tall når vi snakker om etablering i løpet av de siste få årene. Du må vel ned i en halv million for å få så lave månedlige beløp, og det får man ganske enkelt ingenting for i dag.

"........................................."

Skrevet

Jeg har både høyere faste utgifter enn deg og lavere inntekt og det går rundt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...