Gå til innhold

Er dette et godt tilbud??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en enkeltkjernet 64-bits prosessor. Det er begrensningen. Til vanlig bruk vil nok denne maskinen duge veldig bra, og prisen er absolutt fornuftig. Du må legge på ca. tre tusenlapper for å få den rimeligste dobbeltkjerneprosessoren.

"......................................."

Skrevet

PS: Jeg kjenner ikke akkurat denne maskinen, så ikke ta mitt ord for at den nødvendigvis er knall. Men spesifikasjonene ser bra ut.

".........................................."

Skrevet

Dette er en enkeltkjernet 64-bits prosessor. Det er begrensningen. Til vanlig bruk vil nok denne maskinen duge veldig bra, og prisen er absolutt fornuftig. Du må legge på ca. tre tusenlapper for å få den rimeligste dobbeltkjerneprosessoren.

"......................................."

Det lå et Dell reklame-bilag i avisa jeg kjøpte i dag.

På forsiden annonserer de en Inspiron6400 med Intel Centrino Duo mobil teknologi/ Intel Core Duo Processor T2050 (1,60 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB), Windows XP Home edition, 1 GB RAM (SDRAM), 60 GB SATA HD (det er vel begrensningen på denne, men en ekstern HD i tillegg kan kanskje være en grei løsning). DVD/RW brenner, 1-års henteservice og Intel Pro/wireless 3945 802.11.a/b/b), til 6990.

Høres det brukbart ut? (Jeg har PC sjøl, men tenker på til trådstarter, og til en venninne som trenger ny maskin).

Skrevet

Det lå et Dell reklame-bilag i avisa jeg kjøpte i dag.

På forsiden annonserer de en Inspiron6400 med Intel Centrino Duo mobil teknologi/ Intel Core Duo Processor T2050 (1,60 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB), Windows XP Home edition, 1 GB RAM (SDRAM), 60 GB SATA HD (det er vel begrensningen på denne, men en ekstern HD i tillegg kan kanskje være en grei løsning). DVD/RW brenner, 1-års henteservice og Intel Pro/wireless 3945 802.11.a/b/b), til 6990.

Høres det brukbart ut? (Jeg har PC sjøl, men tenker på til trådstarter, og til en venninne som trenger ny maskin).

Jeg ville ikke kjøpt T2050. Den har riktig nok samme klokkfrekvens som T2300, men bussen er 533Mhz i stedet for 666Mhz (eller noe sånt). Det er den tregeste, Core Duo prosessoren - ikke i klokkefrekvens, men på bussen.

MEN - prisen er jo god. Det er samme pris som den Turion maskinen trådstarter nevner, og mest sannsynlig vil en dobbeltkjerneprosessor gjøre mer nytt for seg enn en 64bit - med mindre man kjører 64bits applikasjoner.

Jeg vil gjette på at dette er to gode maskiner for pengene, som er like totalt sett, men forskjellig mht Core Duo og henholdsvis 64bit.

Ok - jeg ville _kanskje_ kjøpt Dell maskinen, selv om det er en dårlige Core Duo prosessor enn jeg vil foretrekke. Og så liker jeg ikke Dell-maskiner - de er et eller annet med fargen, designet og layouten.

"........................................"

Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt T2050. Den har riktig nok samme klokkfrekvens som T2300, men bussen er 533Mhz i stedet for 666Mhz (eller noe sånt). Det er den tregeste, Core Duo prosessoren - ikke i klokkefrekvens, men på bussen.

MEN - prisen er jo god. Det er samme pris som den Turion maskinen trådstarter nevner, og mest sannsynlig vil en dobbeltkjerneprosessor gjøre mer nytt for seg enn en 64bit - med mindre man kjører 64bits applikasjoner.

Jeg vil gjette på at dette er to gode maskiner for pengene, som er like totalt sett, men forskjellig mht Core Duo og henholdsvis 64bit.

Ok - jeg ville _kanskje_ kjøpt Dell maskinen, selv om det er en dårlige Core Duo prosessor enn jeg vil foretrekke. Og så liker jeg ikke Dell-maskiner - de er et eller annet med fargen, designet og layouten.

At du ikke liker Dell vet jeg jo, men det har vi jo tastet om før. Men takk for svaret, greit å vite om det ut fra tekniske spesifikasjoner er et greit kjøp for "vanlig" pc-bruk (her referert til surfing, mail, office-programmer, bildebehandling, høre musikk etc.)

Skrevet

At du ikke liker Dell vet jeg jo, men det har vi jo tastet om før. Men takk for svaret, greit å vite om det ut fra tekniske spesifikasjoner er et greit kjøp for "vanlig" pc-bruk (her referert til surfing, mail, office-programmer, bildebehandling, høre musikk etc.)

Ja, min antipati mot Dell er bare estetisk og "følelsesmessig" :-)

"........................................."

Gjest datanerden
Skrevet

Ja, min antipati mot Dell er bare estetisk og "følelsesmessig" :-)

"........................................."

Ville du i dette tilfellet gått for dell sin maskin kontra Aceren?

Skrevet

Ville du i dette tilfellet gått for dell sin maskin kontra Aceren?

Usikkert, egentlig. Jeg slites mot Core Duo, samtidig som jeg ikke er begeistret for designet og utformingen på Dell-maskinene. Samtidig vet jeg at Turion64 er en meget god prosessor. Men jo - Core Duo teller hakket mer, så jeg ville nok valgt Dell-maskinen - under tvil.

Det som er litt rart nå, er at det dukker opp veldig mange Core Duo prosessorer av T2050 modellen. Dette er en dårligere modell enn alle de andre (T2300, T2400 o.s.v). Men prisen er lavere, så der har vi vel grunnen. Litt som av de første Celeron prosessorene kom etter Pentium 2, selv om de var svakere.

Ellers er jo AMD Turion 64 x2 - 64-bits dobbeltkjerne prosessor, interessant. Men det later til at AMD ikke har fått det til ordentlig, og at de nye prosessorene krever mer effekt enn Intels Core Duo.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...