Gå til innhold

hvem kan vise seg full offentlig?

Anbefalte innlegg

Gjest yrkesrettledning?
Skrevet

hvilke yrkesgrupper synes du med god samvittighet kan vise seg overstadig beruset offentlig?

og hvilke:ikke

lurer på hvilket yrke jeg bør velge...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener nå at jobb er jobb og privatliv er privatliv. Hva arbeidere gjør i sin fritid har _ingen_ noe med. Derfor syns jeg da alle yrkesgrupper kan drikke så mye de måtte ønske utenfor arbeidstiden så lenge de ikke har promille på jobb, og gjør den jobben de skal.

Skrevet

Jeg mener nå at jobb er jobb og privatliv er privatliv. Hva arbeidere gjør i sin fritid har _ingen_ noe med. Derfor syns jeg da alle yrkesgrupper kan drikke så mye de måtte ønske utenfor arbeidstiden så lenge de ikke har promille på jobb, og gjør den jobben de skal.

Jeg syns ikke det -ref.ordføreren i Vestby. Det blir for dumt.

Skrevet

Jeg syns ikke det -ref.ordføreren i Vestby. Det blir for dumt.

Hehe, nja, du sier noe der faktisk :) Akkurat _han_ kan jo tenke litt på det, men jeg syns likevel at de må få drikke offentlig. Men de bør vite at det er forskjell på å drikke seg dritings og det å nyte seg et par glass alkohol i full offentlighet. Det tar seg aldri ut om noen er dritings hehe.

Skrevet

Hehe, nja, du sier noe der faktisk :) Akkurat _han_ kan jo tenke litt på det, men jeg syns likevel at de må få drikke offentlig. Men de bør vite at det er forskjell på å drikke seg dritings og det å nyte seg et par glass alkohol i full offentlighet. Det tar seg aldri ut om noen er dritings hehe.

Enig i det.

Skrevet

Heheh.. .skal du velge yrke ut fra om du kan vise deg beruset? :)

Gjest yrkesrettledning
Skrevet

Heheh.. .skal du velge yrke ut fra om du kan vise deg beruset? :)

:)

nei,bare satt på spissen!

Gjest Rock'n roll, kunst, forfatter,
Skrevet

Du bør bli rockestjerne, da går det ikke ut over karriæren om du er litt overstadig beruset en kveld i ny og ne etter konsert. Groupie, roadie og andre jobber innen bransjen er også greit, om en lydteknikker er offentlig full tror jeg neppe noen bryr seg.

Noen kunstnere har også lov.En ravende full billedhugger er det noe bohemsk over. Anerkjente forfattere.

Turistguide i syden. De tror visst det er helt ok i hvertfall. Folk fra utelivsbransjen når de har fri, de fyller masse.

Bejublet og elsket eldre teaterdiva.

Gjest yrkesrettledning
Skrevet

Du bør bli rockestjerne, da går det ikke ut over karriæren om du er litt overstadig beruset en kveld i ny og ne etter konsert. Groupie, roadie og andre jobber innen bransjen er også greit, om en lydteknikker er offentlig full tror jeg neppe noen bryr seg.

Noen kunstnere har også lov.En ravende full billedhugger er det noe bohemsk over. Anerkjente forfattere.

Turistguide i syden. De tror visst det er helt ok i hvertfall. Folk fra utelivsbransjen når de har fri, de fyller masse.

hm,nattsvermeren burde da kanskje fortsette å drikke?

-slikt blir det gode bøker

av...

takk for godt svar:))

Skrevet

*LOL* ja, rart det der :)

Gjest alle selvsagt
Skrevet

Nå synes jeg vel det er litt unødvendig å bli overstadig beruset uansett når man er voksen, men å bli normalt full må da alle kunne gjøre også offentlig? Hvorfor skulle de ikke det??

Skrevet

Ingen personer som er utstyrt med jobbuniformer e.l. som identifiserer dem i forhold til jobbposisjonen bør vise seg full offentlig.

Men såfremt man er i sivil, bør det være full aksept for å være synlig beruset i det offentlige rom.

Selv om det helt klart vil være uheldig at ansatte i avholdsorganisasjoner havner i en slik situasjon da *s*

Gjest Elextra
Skrevet

Ikke helt enig. Har man valgt å være en offentlig person som er vist tillit fra andre (f.eks. politikere) har man et visst ansvar.

Det samme gjelder forbilder for andre, spesielt unge, f.eks. lærere.

Ikke dermed sagt de skal være avholds, men de bør ikke "rølpe rundt" offentlig. Hva de gjør i privat sammenheng er selvfølgelig en helt annen sak.

Gjest Elextra
Skrevet

Begynner vel å bli gammel, synes egentlig ingen bør vise seg dritings offentlig :)

I hvertfall synes jeg de som har valgt en offentlig rolle, eller er forbilder for andre, bør begrense seg litt. I disse kategoriene inngår bl.a. politikere og lærere.

Ikke dermed sagt at de ikke kan ta en halvliter eller tre, og hva de evt. gjør i privat sammenheng er uvesentlig.

Gjest Elextra
Skrevet

Om det er viktig for deg å kunne være full offentlig bør du kanskje velge utelivsbransjen. Da er det jo nærmest forventet at du er dritings når du har fri.

Skrevet

Ikke helt enig. Har man valgt å være en offentlig person som er vist tillit fra andre (f.eks. politikere) har man et visst ansvar.

Det samme gjelder forbilder for andre, spesielt unge, f.eks. lærere.

Ikke dermed sagt de skal være avholds, men de bør ikke "rølpe rundt" offentlig. Hva de gjør i privat sammenheng er selvfølgelig en helt annen sak.

De fleste tenker jo det ut fra seg selv .)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...