Gå til innhold

Gravid mens en er på p-pilla

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt bekymra over at jeg har blitt gravid mens jeg går på p-pilla.

Jeg klarte å glemme pilla i 3dager, mye annet å tenke på.. Og det jeg lurer på nå om jeg muligens har blitt gravid.

Mensen som kommer når vi går på pilla er jo "falsk", vil den samme falske blødningen komme om en _er_gravid også?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest LOTUS78
Skrevet

Jeg kan ikke svare på sprsmålet ditt, men jeg vil anbefale deg å begynne med p-ring, den behøver du bare å huske på 1 gang i mnd.

Skrevet

Du kan få mensen selv om du er gravid. Bare ta en test like etter mensen, så får du svar på om du er gravid eller ikke.

Gjest P-ring??
Skrevet

Jeg kan ikke svare på sprsmålet ditt, men jeg vil anbefale deg å begynne med p-ring, den behøver du bare å huske på 1 gang i mnd.

Ok, en gang for alle! HVA er p-ring? Har visst ikke fulgt med helt i utviklingen her...

Gjest LOTUS78
Skrevet

Ok, en gang for alle! HVA er p-ring? Har visst ikke fulgt med helt i utviklingen her...

P-ring eller nuva-ring er en gummi?ring som an fører inn i skjeden og lar den ligge hele tiden og skiftes 1 gang i måneden. Ringen skiller jevnt ut hormoner som forhindrer eggløsning. Den kjennes aller første dag man bruker den, etter det kjenner man ingenting av den.

Skrevet

P-ring eller nuva-ring er en gummi?ring som an fører inn i skjeden og lar den ligge hele tiden og skiftes 1 gang i måneden. Ringen skiller jevnt ut hormoner som forhindrer eggløsning. Den kjennes aller første dag man bruker den, etter det kjenner man ingenting av den.

Bare et sp.mål. Hvordan fjernes den? Er det en tråd som henger ut, som en tampong??

Gjest P-ring??
Skrevet

Ok, takk! Har du prøvd den? Er den enkel å få på plass? Og er hormonene de samme som man får gjennom p-piller? Liker ikke for mye tukling med kroppens naturlige rytme...

Er det liksom det nye store det da? Får man resept på et halvt år av gangen uten legetime der også?

Gjest LOTUS78
Skrevet

Ok, takk! Har du prøvd den? Er den enkel å få på plass? Og er hormonene de samme som man får gjennom p-piller? Liker ikke for mye tukling med kroppens naturlige rytme...

Er det liksom det nye store det da? Får man resept på et halvt år av gangen uten legetime der også?

Ja, jeg har brukt den i 3mnd nå og er veldig fornøyd. Den inneholder mindre østrogen enn p-piller, men er like effektiv. Du slipper situasjoner der du tenker ups jeg har glemt p-pilla mi i flere dager. Den er enkel å sette inn og du skifter den bare 1 gang i mnd. 3uker med og 1 uke uten. Jeg vil tro at du får resept på 1/2år uten konsultasjon hos lege, dersom du få p-piller på denne måten.

Gjest P-ring??
Skrevet

Ja, jeg har brukt den i 3mnd nå og er veldig fornøyd. Den inneholder mindre østrogen enn p-piller, men er like effektiv. Du slipper situasjoner der du tenker ups jeg har glemt p-pilla mi i flere dager. Den er enkel å sette inn og du skifter den bare 1 gang i mnd. 3uker med og 1 uke uten. Jeg vil tro at du får resept på 1/2år uten konsultasjon hos lege, dersom du få p-piller på denne måten.

Hvordan er det med bivirkninger i forhold til p-piller da? Og hvem blir anbefalt p-ring i stenden for p-piller? Spør kanskje om mer enn du veit her men...

Gjest LOTUS78
Skrevet

Hvordan er det med bivirkninger i forhold til p-piller da? Og hvem blir anbefalt p-ring i stenden for p-piller? Spør kanskje om mer enn du veit her men...

Jeg har ikke merket noen bivirkninger, men jeg har aldri reagert noe spesielt på p-piller eller p-ring. Jeg tror ikke at det er noen spesielle som blir anbefalt p-ring, så hvidt jeg vet. Men det er en av de nye prevensjonsmidlene som er kommet på markedet de senere år.

Gjest P-ring??
Skrevet

Jeg har ikke merket noen bivirkninger, men jeg har aldri reagert noe spesielt på p-piller eller p-ring. Jeg tror ikke at det er noen spesielle som blir anbefalt p-ring, så hvidt jeg vet. Men det er en av de nye prevensjonsmidlene som er kommet på markedet de senere år.

Akkurat. Har en eldre lege som sikkert ikke akkurat følger trenden... Dessuten har jeg vel ikke vært hos ham de siste fem årene heller!

Gjest LOTUS78
Skrevet

Akkurat. Har en eldre lege som sikkert ikke akkurat følger trenden... Dessuten har jeg vel ikke vært hos ham de siste fem årene heller!

Jeg tror det ikke har vært på markedet mer enn et par år.

Skrevet

Jeg tror det ikke har vært på markedet mer enn et par år.

Da får jeg vel bestille meg en time da! Høres jo lovende ut det der... Takk for svar:-)

Skrevet

Jeg ble gravid etter en pause fra p-pillen i noen dager. (3-4-5?) Grunnen til pausen var overgang til nytt merke. Hvorfor jeg måtte ha denne pausen, husker jeg ikke. 16 år siden hun ble født :-).

Jeg hadde ikke menstruasjon. Legene sa jeg umulig kunne være gravid. "Slutt å tenke på det, så komer mensen", sa de. Tre negative tester hos legen gjorde at de mente jeg måtte være sprø, som fortsatt mente jeg var gravid.

Jeg var nesten 4 måneder på vei før graviditeten ble konstantert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...