Gå til innhold

il dere på tiltak/atføring - ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg går i 80 % jobb. Er på attføring. Men tar ikke skole, men jobber.

Har man ikke rett på ferie da?

Hvis man reiser på ferie, kan man allikevel sende inn meldekort, eller får man ikke penger for denne perioden.

Hva har dere gjort?

Jeg har jo ikke råd til å ta ferie hvis jeg ikke får penger... Men jeg er veldig sliten og trenger ferie..

er det ikke litt rart at psyk. syke og andre på attføring skal gå år etter år uten ferie??

Videoannonse
Annonse
  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dory

15

• Lurveline

12

• flisa

11

• Dorthe

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

http://www.aetat.no/cgi-bin/aetat/imaker?id=44899&method=printer

Jeg tok ut ferie noen få dager pr. sommer. Vi levde på feriepengene til min mann, altså ingen ferieTURER på oss i denne perioden.

Du skriver "år etter år uten ferie". Det er vel ikke snakk om lengre enn tre år, da attføringstiden ikke er lengre.

Takk for svar:)

Skrev litt i sinne/var lei meg... Så det ble litt over stokk og stein. hadde gledet meg til 2 ukers ferie, så fant jeg ut at jeg ikke hadde rett på det.Heller ikke råd.

Har nå roet meg ned, og neste år er jeg jo etter planen ut i vanlig jobb igjen. Så det er ikke syndt på meg:)

Uansett, takk for svar:)

Skrevet

Kan du ikke få noen til sende inn for deg da? -da får du jo vært borte i 4 uker.

Skrevet

Kan du ikke få noen til sende inn for deg da? -da får du jo vært borte i 4 uker.

Man må skrive at man ikke har deltatt i attføringsopplegget, og ved fravær får man ikke støtten.

Skrevet

Vet ikke jeg... Blir ikke det å lure de?

Eller er det det som er vanlig å gjøre?;)

Skrevet

Vet ikke jeg... Blir ikke det å lure de?

Eller er det det som er vanlig å gjøre?;)

Din sjef skal føre opp dager du har møtt og ikke møtt på jobb, så det blir nok vanskelig å lure noen.

Skrevet

Man må skrive at man ikke har deltatt i attføringsopplegget, og ved fravær får man ikke støtten.

HVilket opplegg?

Skrevet

HVilket opplegg?

Hun er i 80% jobb under attføring.

Skrevet

Din sjef skal føre opp dager du har møtt og ikke møtt på jobb, så det blir nok vanskelig å lure noen.

Å jeg trodde ikk eman kunne jobbe OG gå på attføring. Rart man da ikke kan få feriepenger for det man jobber da?

Skrevet

Hun er i 80% jobb under attføring.

ja da blir det noe annet - men da burde hun også få ferie.

Skrevet

Å jeg trodde ikk eman kunne jobbe OG gå på attføring. Rart man da ikke kan få feriepenger for det man jobber da?

Attføringsopplegget hennes er i en bedrift. Det er ikke det at hun jobber utenom.

Skrevet

Ok.. Hmm. Da har jeg nok en sløv sjef. han skriver ikke opp noen ting han...!

Skrevet

Attføringsopplegget hennes er i en bedrift. Det er ikke det at hun jobber utenom.

Skjønner! tar tilbake alt jeg sa! :)

Skrevet

Stemmer det Lurveline skriver, attføringen min er i en bedrift:)

Skrevet

ja da blir det noe annet - men da burde hun også få ferie.

Jeg fikk ikke permisjon da jeg fikk min sønn heller jeg.

Eller det vil si at jeg hadde kunnet ta ut permisjon, men da hadde jeg fått kun engangsbeløpet som er på rundt 30 000,- og mistet sjansen til å fortsette etterpå.

Her ble det far som tok ut permisjon mens jeg begynte på jobb igjen 6 uker etter fødsel, mitt i julestria i en butikk.

Noen har visst "glemt" at det å gå på attføring er ensbetydende med å ikke være helt frisk;o)

Skrevet

Eller det vil si at jeg hadde kunnet ta ut permisjon, men da hadde jeg fått kun engangsbeløpet som er på rundt 30 000,- og mistet sjansen til å fortsette etterpå.

Her ble det far som tok ut permisjon mens jeg begynte på jobb igjen 6 uker etter fødsel, mitt i julestria i en butikk.

Noen har visst "glemt" at det å gå på attføring er ensbetydende med å ikke være helt frisk;o)

Tydeligvis!

Skrevet

Jeg har ikke glemt at "jeg ikke er helt frisk" Jeg har psykisk sykdom, som gjør at jeg bl.a takler stress dårlig. Derfor hadde jeg sett frem til å slappe av i 2 uker.

Ble litt lei meg når jeg fant ut at jeg ikke hadde råd til det.

Jeg vet utmerket godt at jeg går attføring fordi jeg ikke er frisk. Men nå er jeg såpass frisk at jeg skal søke vanlig jobb.

Skrevet

Tydeligvis!

Jeg har ikke glemt at "jeg ikke er helt frisk" Jeg har psykisk sykdom, som gjør at jeg bl.a takler stress dårlig. Derfor hadde jeg sett frem til å slappe av i 2 uker.

Jeg vet utmerket godt at jeg går attføring fordi jeg ikke er frisk. Men nå er jeg såpass frisk at jeg skal søke vanlig jobb.

Skrevet

Syns det var leit at du ikke kunne har råd til ferie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...