Gå til innhold

il dere på tiltak/atføring - ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det var leit at du ikke kunne har råd til ferie.

Jeg ordla meg litt feil...

Jeg mente at jeg ikke hadde råd til å TA UT ferie...

Dvs jeg skal ikke reise bort, men har ikke råd til å la være å jobbe en eller to uker. Kan ikke gå glipp av noen tusen....

Videoannonse
Annonse
  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dory

15

• Lurveline

12

• flisa

11

• Dorthe

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg fikk ikke permisjon da jeg fikk min sønn heller jeg.

Eller det vil si at jeg hadde kunnet ta ut permisjon, men da hadde jeg fått kun engangsbeløpet som er på rundt 30 000,- og mistet sjansen til å fortsette etterpå.

Her ble det far som tok ut permisjon mens jeg begynte på jobb igjen 6 uker etter fødsel, mitt i julestria i en butikk.

Noen har visst "glemt" at det å gå på attføring er ensbetydende med å ikke være helt frisk;o)

Dvs jeg skal ikke reise bort, men har ikke råd til å la være å jobbe en eller to uker. Kan ikke gå glipp av noen tusen....

Skrevet

Jeg har ikke glemt at "jeg ikke er helt frisk" Jeg har psykisk sykdom, som gjør at jeg bl.a takler stress dårlig. Derfor hadde jeg sett frem til å slappe av i 2 uker.

Ble litt lei meg når jeg fant ut at jeg ikke hadde råd til det.

Jeg vet utmerket godt at jeg går attføring fordi jeg ikke er frisk. Men nå er jeg såpass frisk at jeg skal søke vanlig jobb.

Jeg mente jo selvfølgelig ikke at det var JEG som hadde glemt at jeg var syk.

Det er myndighetene som har glemt det. Det er et "hull i systemet" der, man skal ikke bli gravid når man er under attføring virker det som.

Vi hadde ikke fått det til å gå rundt økonomisk om jeg skulle tatt ut permisjon, hadde ikke råd til å miste 8-9 tusen i mnd.

Skrevet

Nei - hvem har vel det? Skjønte det :)

Skrevet

Jeg mente jo selvfølgelig ikke at det var JEG som hadde glemt at jeg var syk.

Det er myndighetene som har glemt det. Det er et "hull i systemet" der, man skal ikke bli gravid når man er under attføring virker det som.

Vi hadde ikke fått det til å gå rundt økonomisk om jeg skulle tatt ut permisjon, hadde ikke råd til å miste 8-9 tusen i mnd.

Ååå, beklager...!!

Jeg som er litt nærtagen i dag.

;)

Skrevet

Nei - hvem har vel det? Skjønte det :)

Beklager! Er litt nærtagend i dag tror jeg;)

Skrevet

Å jeg trodde ikk eman kunne jobbe OG gå på attføring. Rart man da ikke kan få feriepenger for det man jobber da?

Man får jo ikke betaling da men penger fra aetat. Ren utnyttelse synes jeg men mange er ikke enig.

fei1365380229
Skrevet

Å jeg trodde ikk eman kunne jobbe OG gå på attføring. Rart man da ikke kan få feriepenger for det man jobber da?

Jeg jobber 50 % og går 50 % på attføring. Jeg får full lønn fra arbeidsgiver og derfor også feriepenger av dette. I tillegg så får jeg 50 % attføringspenger - så det går :)

fei1365380229
Skrevet

Man får jo ikke betaling da men penger fra aetat. Ren utnyttelse synes jeg men mange er ikke enig.

Jeg er ikke enig hvis det gjelder for en kort periode og man får attføringspenger.

Skrevet

Jo jeg er enig.

Skrevet

Beklager! Er litt nærtagend i dag tror jeg;)

Jeg oppfattet deg ikke som fæl heller jeg! :)

Skrevet

Jeg oppfattet deg ikke som fæl heller jeg! :)

Takk:))

Skrevet

Jeg er ikke enig hvis det gjelder for en kort periode og man får attføringspenger.

Jeg synes arbeidplassen utnytter systemet og den som går på attføring får ofte ikke lov til å jobbe skikkelig. Dessuten var det ingen som fikk jobb etter arbeidspraksisen på det kurset jeg gikk på, enda det var en av betingelsene at folk skulle ha muligheten til å fortsette etter arbeidspraksisen sluttet.

Utrolig mange rare unnskyldninger de forskjellige stedene brukte den dagen de måtte betale.

Skrevet

Jo jeg er enig.

Her kan vi snakke om at arbeidsplassen er snyltere. Gratis arbeidskraft er bra men man er ikke bra nok den dagen arbeidsplassen må betale.

Skrevet

Her kan vi snakke om at arbeidsplassen er snyltere. Gratis arbeidskraft er bra men man er ikke bra nok den dagen arbeidsplassen må betale.

Akkurat det jeg kom ut for.

Jeg var på tiltak på samme sted i tre år. Fikk ikke jobb videre etterpå og mange forskjellige har vært der på tiltak eller annet gjennom aetat etter meg.

Dette kan da umulig være lov?

Skrevet

Jeg var på tiltak på samme sted i tre år. Fikk ikke jobb videre etterpå og mange forskjellige har vært der på tiltak eller annet gjennom aetat etter meg.

Skrevet

Slik føler jeg også det...

Feks i påsken tok folk ferie. Da tilbød jeg meg (snill som jeg er) å passe telefonen. Ingen ting ekstra for dette.

Når jeg spurte om ferie nå, sa sjefen at han kunne love en uke, men ikke to på rad. Det måtte han se an...! "Neon må jo passe telefonen også"

Aj aj aj:(

Men jeg kommer ikke til å ta ut 2 uker uansett nå, men bare tanken på det gjør meg litt irritert.

Men jeg er heldig, og er nå blitt så frisk at jeg kan søke jobber utenom...:)

Skrevet

Slik føler jeg også det...

Feks i påsken tok folk ferie. Da tilbød jeg meg (snill som jeg er) å passe telefonen. Ingen ting ekstra for dette.

Når jeg spurte om ferie nå, sa sjefen at han kunne love en uke, men ikke to på rad. Det måtte han se an...! "Neon må jo passe telefonen også"

Aj aj aj:(

Men jeg kommer ikke til å ta ut 2 uker uansett nå, men bare tanken på det gjør meg litt irritert.

Men jeg er heldig, og er nå blitt så frisk at jeg kan søke jobber utenom...:)

Så bra da:o)

Jeg har også "ordinær" jobb i dag, heldigvis.

Skrevet

Jeg vet faktisk ikke. Det burde i hvert fall ikke vært lov dersom arbeidstageren gjør en skikkelig jobb.

Skrevet

Så bra da:o)

Jeg har også "ordinær" jobb i dag, heldigvis.

Så bra:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...