Gå til innhold

il dere på tiltak/atføring - ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet faktisk ikke. Det burde i hvert fall ikke vært lov dersom arbeidstageren gjør en skikkelig jobb.

Jeg vil mene jeg gjorde en god jobb. Jobbet så h'n fikk ta ferie, jeg var da alene på jobb. Jobbet overtid uten at jeg ble betalt for det, sa heller aldri nei til overtid. +++

Jeg var nok dumsnill i håp om å få fast jobb:o(

Videoannonse
Annonse
  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dory

15

• Lurveline

12

• flisa

11

• Dorthe

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg vil mene jeg gjorde en god jobb. Jobbet så h'n fikk ta ferie, jeg var da alene på jobb. Jobbet overtid uten at jeg ble betalt for det, sa heller aldri nei til overtid. +++

Jeg var nok dumsnill i håp om å få fast jobb:o(

Jeg er også sikker på at jeg gjorde en god jobb der jeg jobbet i tre år.

På den siste praksisen jeg hadde, fikk jeg bare forefallende arbeid og etter tre mnd fikk jeg nok og skjønte at jeg ikke fikk noen jobb, så da gjorde jeg ikke en bra jobb lenger. Først de siste ukne fikk jeg jobbe skikkelig og deretter så fikk jeg beskjed at jeg tok for stor plass. Rart at jeg ikke brukte stor plass når jeg jobbet gratis?

Gjest heffalumpen
Skrevet

Har du fått svar tro?, jeg orker ikke lese innleggene.

Men slik jeg mener det er, skal du følge normal ferie ved det tiltaket du er på. Dvs. har de vanligvis 4 ukers ferie på det arbeidsstedet, skal du også ha det, men likevel føre opp at du har deltatt på attføring den perioden, de dagene. Samme gjelder helligdager, 17.mai/jul og slikt. Lykke til! Klart du trenger ferie for å lade batteriene, mer enn andre kanskje

Skrevet

Her kan vi snakke om at arbeidsplassen er snyltere. Gratis arbeidskraft er bra men man er ikke bra nok den dagen arbeidsplassen må betale.

Nemlig.

Skrevet

Har du fått svar tro?, jeg orker ikke lese innleggene.

Men slik jeg mener det er, skal du følge normal ferie ved det tiltaket du er på. Dvs. har de vanligvis 4 ukers ferie på det arbeidsstedet, skal du også ha det, men likevel føre opp at du har deltatt på attføring den perioden, de dagene. Samme gjelder helligdager, 17.mai/jul og slikt. Lykke til! Klart du trenger ferie for å lade batteriene, mer enn andre kanskje

Ok! Takk for svar...:)

Jeg tror faktisk ikke jeg får lønn hvis jeg tar ferie. Men har sendt mail til aetat og spurt nå, for å være på den sikre siden...)

Vennlig hilsen,

fei1365380229
Skrevet

Akkurat det jeg kom ut for.

Jeg var på tiltak på samme sted i tre år. Fikk ikke jobb videre etterpå og mange forskjellige har vært der på tiltak eller annet gjennom aetat etter meg.

Dette kan da umulig være lov?

Da er det utnyttelse, men hvis du bare er der noen måneder for å prøve ut arbeidskapasitat så er det ikke utnyttelse. Vet om folk som også ber om å utvide til 10 måneder fordi de ikke er sikre på sin arbeidskapasitet.

Jeg føler ihvertfall ikke det er riktig av meg å sitte hjemme og gnu hvis jeg har mulighet til å gjøre en jobb og den skal selvfølgelig en jobb jeg kan trives med og kan få brukt mine evner :)

Skrevet

Da er det utnyttelse, men hvis du bare er der noen måneder for å prøve ut arbeidskapasitat så er det ikke utnyttelse. Vet om folk som også ber om å utvide til 10 måneder fordi de ikke er sikre på sin arbeidskapasitet.

Jeg føler ihvertfall ikke det er riktig av meg å sitte hjemme og gnu hvis jeg har mulighet til å gjøre en jobb og den skal selvfølgelig en jobb jeg kan trives med og kan få brukt mine evner :)

Jeg trivdes veldig godt i jobben og jobber innen samme bransje i dag.

Jeg har kommet over det nå, men det var skikkelig skuffende den gang, holdt nesten på å miste motet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...