Gå til innhold

Elkjøps billig-bærbare PC

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra IT-avisen om denne maskina:

"Dersom du fryser deg gjennom vinteren på en kald studenthybel, er Advent PC-ene å anbefale. De produserer så mye varme at de antagelig vil være gode å ha på kalde vinterkvelder. Men du må ha egen pult. Har du denne i fanget, kan du antagelig vinke farvel til familieforøkelser i fremtiden."

Ellers konkluderes det med at man får mye for pengene ja; men anbefaler likevel ikke kjøp sånn uten videre.

"Advent 3082 er litt som en Lada. Hvis du bare er interessert i å komme deg fra A til B, uten å bry deg om hvordan du kommer dit, kan dette være en fin student-PC for deg. Forutsatt at du overhodet ikke er interessert i multimedia. Mangelen på trådløst nettverkskort vil nok også etter hvert bli et irritasjonsmoment. "

Videoannonse
Annonse
Skrevet

men det kan man da få kjøpt bare til å plugge inn? en liten firkanta sak til få kroner?

Skrevet

men det kan man da få kjøpt bare til å plugge inn? en liten firkanta sak til få kroner?

Joa, men ikke bare det ene elementet som ble nevnt som negativt da *s*

Dette med multimedia er og litt sentralt for mange.

Men som erstatning for stor plasskrevende stasjonær PC til surfebruk er nok maskina helt grei - ihvertfall om man dytter litt mer minne inn i den ;-)

Skrevet

Joa, men ikke bare det ene elementet som ble nevnt som negativt da *s*

Dette med multimedia er og litt sentralt for mange.

Men som erstatning for stor plasskrevende stasjonær PC til surfebruk er nok maskina helt grei - ihvertfall om man dytter litt mer minne inn i den ;-)

jeg har selv en Acer 3000 til rundt 7000,- - de kaller den "husmorpc" men den fungerer helt fint til mitt bruk, Jeg har hele Adobe-pakka på den; Photoshop, InDesign og Illustrator -og så kan jeg se film på den, brenne dvd'er og surfe trådløst. Helt toppers .)

De som har det "beste" har ofte så små skjermer at jeg hadde hatt problemer med mitt bruk - lager brosjyrer etc.

Skrevet

Billig er billig.

Varmen er ikke bra for batteriet heller.

Det ser ut som en skikkelig bærbar koster 12-15000. Og for den prisen kan du kjøpe to enda bedre stasjonære.

Skrevet

Billig er billig.

Varmen er ikke bra for batteriet heller.

Det ser ut som en skikkelig bærbar koster 12-15000. Og for den prisen kan du kjøpe to enda bedre stasjonære.

Du får helt habile IBM-maskiner (eller rettere sagt Lenovo) til under 10k.

Kjedelige og trauste, men stabile og trofaste.

Skrevet

jeg har selv en Acer 3000 til rundt 7000,- - de kaller den "husmorpc" men den fungerer helt fint til mitt bruk, Jeg har hele Adobe-pakka på den; Photoshop, InDesign og Illustrator -og så kan jeg se film på den, brenne dvd'er og surfe trådløst. Helt toppers .)

De som har det "beste" har ofte så små skjermer at jeg hadde hatt problemer med mitt bruk - lager brosjyrer etc.

Disse her kunne man ikke se DVD på, eksempelvis.

Eller - man kunne det, men da måtte man ikke finne på å gjøre noe annet på maskina med mindre man ville ha systemkræsj ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...