Gå til innhold

Et slags slektsstevne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor ringte idag og vil ha oss med på sleksstevne i kristiansand som er to timers kjøretur herfra. Det er et par helger til, men problemet er at jeg allerede har vært ute å reist med babyen tidligere i sommer, og det likte han ikke noe særlig. Han hylte og skrek hele bilturen. Til kristiansand skal vi kjøpre stappfull bil i tillegg. Samboeren min har 3 yngre søsken. Så da blir det jeg, samboeren, babyen, søsknene hans og foreldrene hans. Samboeren min har ikke gitt uttrykk for hva han egentlig vil. Jeg ønsker ikke å dra på dette en hel helg med babyen, da han hverken liker å kjøre bil, og det blir sikkert kjipt med nye rutiner. Hvordan kan man si dette på penest mulig måte? Og er det teit av oss å ikke stille opp på slektsstevne?

Videoannonse
Annonse
Gjest hos oss
Skrevet

Jeg ville lånt eller leid en bil, som dere kan kjøre selv, og fylle med vogn og seng og ting og tang. og så kan dere kjøre i den tiden babyen vanligvis sover, ta pauser der det trengs, og reise hjem i sovetid.

Har han fått perm innen dette, da?

Gjest Shira12
Skrevet

Det kan godt hende at han liker bedre og kjøre bil nå, guttungen gaulte første gang vi var på tur, neste gang sov han seg igjennom hele greia. Og det har han nå forsatt med i 5 år :o)

Ellers så får du bare si at det ikke passer helt, og slitsomt med reise.

Du får høre hva samboeren din sier, og så får dere diskutere hva som er best kanskje?

Men om dere drar på tur med babyen, så legg inn mange stopp :o)

kakki1365380609
Skrevet

Her synes jeg at samboeren din bør ha vetorett, siden det er hans slekt og han gjerne har lyst å vise frem familien sin :o) Men, jeg hadde kjørt i egen bil og lagt opp tiden etter hvordan det passer for babyen. Med bare to timer kjøring hadde jeg muligens reist hjem igjen etter "hovedtreffet" dersom situasjonen tilsa at det var best. Alltid godt med en retrettmulighet.

Skrevet

Dere kan jo ta toget, da får dere strekt på beina og ofte er det også en egen vogn for barn/familier.

Et annet alternativ er at bare mannen din drar (det er jo hans slekt), og at du og babyen blir hjemme, og at dere forklarer svigermor akkurat hvordan det var sist.

Skrevet

Enten hadde jeg forlangt at dere skulle kjøre egen bil og ikke sitte på med 5 andre voksne eller jeg hadde sagt at han fikk dra alene.

Som en annen her sa - det er alltid greit å ha en retrettmulighet. :o)

Skrevet

Jeg synes du skal dra. To timer kjøring er ikke all verden. I tillegg har du jo hele slekta rundt deg som sikkert hjelper til med babyen. Det er viktig å ta vare på slekta.

Skrevet

Jeg ville tattdet som en utfordring. Alt går!

Kjør i egen bil - så står dere friere til å stoppe hyppigere og kan ta turen i egen tempo. To timer er ikke alle verden.

Det kan bli kjempetrivelig å få møte slekta til mannen din, og babyen vil nok bli et naturlig midtpunkt.

Tenk positivt og prøv å gled deg, så skal du se det blir en helg du ser tilbake på med glede.

Skrevet

Dere er 8 som skal reise nedover. Da må dere vel uansett ha 2 biler - minst.

Jeg vil tro at slekta har veldig lyst til å se det nye barnet. Og det kan være greit at barnet venner seg til å kjøre bil.

Men, jeg hadde insistert på at jeg, samboeren og barnet kjørte alene i en bil. Da kan dere stoppe akkurat når dere vil, og kjøre på når babyen sover.

Jeg hadde satset på å ha babyen i vognbagen og med nett over. Da sovner de fleste ganske greit. En av dere kan evt. sitte baki og putte i smokke eller holde ei hånd nedi bagen.

Har dere med vogna, kan babyen sove når det passer babyen. Og på kvelden kan dere trekke dere tidlig tilbake med god unnskyldning!

Skrevet

Jeg vil tro at slekta har veldig lyst til å se det nye barnet. Og det kan være greit at barnet venner seg til å kjøre bil.

Men, jeg hadde insistert på at jeg, samboeren og barnet kjørte alene i en bil. Da kan dere stoppe akkurat når dere vil, og kjøre på når babyen sover.

Jeg hadde satset på å ha babyen i vognbagen og med nett over. Da sovner de fleste ganske greit. En av dere kan evt. sitte baki og putte i smokke eller holde ei hånd nedi bagen.

Har dere med vogna, kan babyen sove når det passer babyen. Og på kvelden kan dere trekke dere tidlig tilbake med god unnskyldning!

Jeg leste her på DOL i går (eller en link lagt ut her) at bag med nett IKKE er anbefalt, og at det er mye tryggere med stol, selv for de minste.

Bag med nett er visst særlig ugunstig ved sidekollisjon. Og så sto det noe om at babyens rygg tåler mer enn tidligere antatt, men at man selvsagt bør ta hyppige pauser.

Gjest ikke bag med nett
Skrevet

Jeg leste her på DOL i går (eller en link lagt ut her) at bag med nett IKKE er anbefalt, og at det er mye tryggere med stol, selv for de minste.

Bag med nett er visst særlig ugunstig ved sidekollisjon. Og så sto det noe om at babyens rygg tåler mer enn tidligere antatt, men at man selvsagt bør ta hyppige pauser.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=314926

Gjest ikke bag med nett
Skrevet

http://www.dinside.no/php/art.php?id=314926

Skrevet

http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?t=229909

Skrevet

Jeg har også lest det, men jeg tror likevel at skal man reise langt (kanskje lengre enn 2 timer da), så er det veldig greit med bagnett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...