Gå til innhold

attføringsstønad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har fått dekket de to siste årene av utdannelsen min, og tar i disse dager fått på det siste.

I år krever nesten skolen at vi studenter skal ha egen pc. Kan kjøpes via skolen til en god pris. Problemet er jo bare det at selv dette blir uoverkommelig for meg som lever av minstesatsen. Kan det være mulig å få hjelp av aetat til dette? Det er virkelig nødvendig å ha egen pc i år... Vet jo at noen får dekket privatskoler for tusenvis av kroner, til tross for at det eksisterer tilbud på offentlig skole. Det dreier seg om 6-7000.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg gikk på skole med attføring fikk jeg bærbar PC via hjelpemiddelsentralen. Ta kontakt med din saksbehandler på aetat og be h*n om å hjelpe deg å søke om PC til hjelpemiddelsentralen

Skrevet

Det er kun de som har problemer med motorikken, lammelser i armer eller lese og skrivevanskligheter som får dekket pc. Det ble nye regler for to år siden og de er mye strengere enn de gamle.

Skrevet

Har du mulighet til å søke lån fra lånekassen så vil jo et så lite lån være rimelig lett å betale tilbake når du får deg jobb etter endt studie.

Studielån slipper du jo betale ned på hvis du er arbeidsledig eller studerer et støtteberettiget studie.

Selv om du har attføring kan du få studielån bare studie du går på er godkjent av lånekassen og du ikke har pådratt deg andre problemer med dem som gjør at du ikke kan få støtte.

Billigste bærbare hos elkjøp kostet 3-4000.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...