Gå til innhold

Forkjølelse - kjerringråd...!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drar til Hellas i morgen - og det gleder vi oss veldig til:-)

Problemet er at jentungen og jeg har blitt dritforkjøla..., hun hoster så hun nesten vrenger seg, mens jeg snørrer og nyser og småhoster, i tillegg er jeg ganske "tett" i hodet.

Noen som har forslag til en mirakelkur...simsalabim - og der var vi bra....?

Og er det noen som har noen gode tips om reseptfritt hostedempende som faktisk funker...?

På forhånd takk:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha en riktig god tur og husk nesedråper til flyturen siden dere er forkjølet.

Og jeg like de hostetablettene man får kjøpt på apoteket, er det Noskapin de heter tro?

Og spis masse hvitløk når dere kommer ned :o) Tzatziki er godt, vet du

Skrevet

Ha en riktig god tur og husk nesedråper til flyturen siden dere er forkjølet.

Og jeg like de hostetablettene man får kjøpt på apoteket, er det Noskapin de heter tro?

Og spis masse hvitløk når dere kommer ned :o) Tzatziki er godt, vet du

Takk:-D

Nesespray er kjøpt inn...:-)

Noskapin skal kjøpes inn, tror mora mi også nevnte de.

Gjest Rød solhatt
Skrevet

Anbefaler sterkt rød solhatt. Maks dose i et par, tre dager.

Noen mener det ikke virker, jeg kjenner noen som aldri har hatt effekt, og andre mener det er humbug.

Hos oss er det en hit og har vært det i mange år. Men det har aller størt virkning om det tas med en gang en merker symptomene.

God tur :)

Skrevet

Takk:-D

Nesespray er kjøpt inn...:-)

Noskapin skal kjøpes inn, tror mora mi også nevnte de.

Fall i alle fall IKKE for fristelsen å kjøpe flytende Noskapin, det er rett og slett ikke mulig å få den ned. Jeg fatter ikke at det går an å lage noe som smaker så jævlig!

Skrevet

Fall i alle fall IKKE for fristelsen å kjøpe flytende Noskapin, det er rett og slett ikke mulig å få den ned. Jeg fatter ikke at det går an å lage noe som smaker så jævlig!

Helt enig! Gruffelig stygt!

Skrevet

Går så bra så - smaker som #x¤%## men funker! Ha en liten skje sitronsaft i bakhånden, ta først noskapinen fort, deretter sitronsaften - så forsvinner den vonde smaken i munnen.

Skrevet

Går så bra så - smaker som #x¤%## men funker! Ha en liten skje sitronsaft i bakhånden, ta først noskapinen fort, deretter sitronsaften - så forsvinner den vonde smaken i munnen.

Prøvde en gang for mange år siden, men holdt på å spy hver gang jeg fikk en dråpe i munnen så den har jeg holdt meg laaaaaaangt unna siden.

Skrevet

Prøvde en gang for mange år siden, men holdt på å spy hver gang jeg fikk en dråpe i munnen så den har jeg holdt meg laaaaaaangt unna siden.

:-)

Gjest nicole40
Skrevet

Ja sant!!!! Aldri smakt noe så vondt i hele mitt 40-årige liv..

Skrevet

"Bli-frisk"-vibber sendes dere!

God tur, og kos dere!

Takk takk....du skal se at det var det som var vidunderkuren:-)

Skrevet

Enig....grusomt:-S

Skrevet

Jeg svaerger til hvitløk og atter hvitløk! Sist jeg var skikkelig forkjøla lagde jeg buljobg som jeg hakka tre fedd (jadda : ) hvitløk og hadde oppi og drakk dette rett ned. jammen var jeg mye bedre dagen etter og kom meg i det møtet jeg skulle... Dog med ørten tyggiser i munnen da. Følte det oste hvitløk av meg lang vei, men det fikk bare være.. persille dreper litt av lukta. DET er min mirakelkur, verdt å prøve! :)

Gjest blomsterløk
Skrevet

Helt enig!

Den har jeg kjøpt en gang, og aldri mer!

Skrevet

Jeg svaerger til hvitløk og atter hvitløk! Sist jeg var skikkelig forkjøla lagde jeg buljobg som jeg hakka tre fedd (jadda : ) hvitløk og hadde oppi og drakk dette rett ned. jammen var jeg mye bedre dagen etter og kom meg i det møtet jeg skulle... Dog med ørten tyggiser i munnen da. Følte det oste hvitløk av meg lang vei, men det fikk bare være.. persille dreper litt av lukta. DET er min mirakelkur, verdt å prøve! :)

Hehe....da tror jeg at jeg venter til vi kommer frem. Det spørs om ikke en hvitløksbombe som det hadde blitt stoppet i sikkerhetskontrollen som mulig terrorfare...:-)

Skrevet

Den smaker så vondt at selv tanken på å måtte ta en skje effektivt stopper all hoste. Det er derfor den virker så godt. Heeelt sant....

Skrevet

Kjøp Avantgarden på helsekosten. Eneste som funker. Jeg har ikke vært forkjølet på et helt år og det har aldri hendt meg før.

Hjelper på mann og barn også.

Skrevet

Kjøp Avantgarden på helsekosten. Eneste som funker. Jeg har ikke vært forkjølet på et helt år og det har aldri hendt meg før.

Hjelper på mann og barn også.

Litt for sent ute, men nå har jeg med meg et reiseapotek som er større enn resten av bagasjen...så jeg håper vi får kurert oss i løpet av de nærmeste dagene:-)

Skal huske tipset til jeg kommer hjem igjen!

Skrevet

Å guuuud - for en optimist.

Vitenskapen er de eneste som ikke har noe råd. Utenom omsorg, hvile, konjakk, TV og Se og Hør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...