Gå til innhold

Arbeids- og inkluderingsminister Bjarne Håkon Hanssen!

Anbefalte innlegg

Gjest ikke inkludert
Skrevet

Tror du det er lett å bli inkludert når stillinger er FASTE og HELE ?!?!?!?!???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du utdype litt hva du mener med dette? At du ikke blir inkludert på grunn av at det er for mange faste stillinger? At det er mange hele stillinger? Skjønner ikke poenget ditt.

Gjest ikke inkludert
Skrevet

Kan du utdype litt hva du mener med dette? At du ikke blir inkludert på grunn av at det er for mange faste stillinger? At det er mange hele stillinger? Skjønner ikke poenget ditt.

Terskelen blir høy for de som ikke kan yte fullt og helt. Og for de som må gis en sjanse til å vise hva de duger til.

Skrevet

Terskelen blir høy for de som ikke kan yte fullt og helt. Og for de som må gis en sjanse til å vise hva de duger til.

Jeg skjønner. Du har nok mye rett i det. Selv om arbeidsledigheten er rekordlav, og mange bedrifter sliter med å finne ansatte, ser vi at næringslivet OG det offentlige er lite villige til å ta inn medarbeidere som sliter med å komme seg inn i arbeidslivet.

Ørkenvandreren
Skrevet

Vanskelig problemstilling...

Norge trenger både flere mennesker i arbeid og at vi arbeider lengre (dvs til vi når høyere alder) enn idag. Samtidig er verden blitt stadig mer globalisert og vi skal konkurrere med land&bedrifter som produserer ting raskere og/eller billigere enn oss, noe som setter press på norske arbeidstageres effektivitet/ytelse.

Samtidig skal vi altså forsøke å få yrkeshemmede, osv ut i jobb. Vanskelig.....

Et paradoks er jo at all forskning har vist at det konkurranseutsatte næringslivet har flere yrkeshemmede i arbeid, er flinkere til å tilpasse arbeidet til arbeidstageren, er flinkere til å etterleve intensjonene i IA-avtalen, osv - enn stat og kommune som vedtar og/eller er verbale pådrivere for akkurat dette.

Skrevet

Jeg kjenner til flere eksempler på varianter tilpasset arbeidstakeren. Mulig det er mer fleksibelt i provinsen, men på min arbeidsplass har vi flere varianter, både hva gjelder stillingsstørrelse og fast/engasjement. Jeg opplever at trygdeetaten/a-etat nå er mer fleksible med å få til løsninger tilpasset den enkelte. Dersom arbeidstakeren viser initiativ og kommer med ønsker, er det skjeldent (har ikke hørt om noen) de ikke får det som de vil. Ofte dreier det seg om å få en fot innenfor bransjer eller starte for seg selv.

Gjest ikke inkludert
Skrevet

Jeg kjenner til flere eksempler på varianter tilpasset arbeidstakeren. Mulig det er mer fleksibelt i provinsen, men på min arbeidsplass har vi flere varianter, både hva gjelder stillingsstørrelse og fast/engasjement. Jeg opplever at trygdeetaten/a-etat nå er mer fleksible med å få til løsninger tilpasset den enkelte. Dersom arbeidstakeren viser initiativ og kommer med ønsker, er det skjeldent (har ikke hørt om noen) de ikke får det som de vil. Ofte dreier det seg om å få en fot innenfor bransjer eller starte for seg selv.

Hva mener du trygdeetaten/a-etat bør eller skal bidra med? I Oslo gjør de next-to-nothing

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...