Gå til innhold

Hvordan er reglene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sykemeldt siden januar. Er for tiden aktiv sykemeldt. Blir gradert sykemeldt fra september.

Har tidligere hatt en ekstrajobb som helgeavlaster, en helg i mnd., denne har jeg ikke "utøvd" så lenge jeg har vært 100% sykemeldt.

Hvordan er reglene, kan man ha en tilleggsjobb når man er gradert sykemeldt?? Jeg får ikke sykepenger eller noe fra denne jobben om jeg er syk, så derfor faller den litt utenfor det trygdekontoret har ansvar for (har ringt dit). De mente jeg skulle ringe til arbeidsgiver, men der var det ingen til stede..

Noen som vet? Jeg ville bli takknemlig for svar. =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før kunne man i hvert fall være sykemeldt fra en jobb men ikke fra en annen.

Jeg hadde ringt trygdekontoret og spurt.

Skrevet

Før kunne man i hvert fall være sykemeldt fra en jobb men ikke fra en annen.

Jeg hadde ringt trygdekontoret og spurt.

Tusen takk. Jeg har ringt trygdekontoret, hun visste ikke, siden dette var et arbeidsforhold som ikke går under dem på en måte. (?)

Jeg vil ikke gjøre noe ulovlig da. Men føler at det å ha barna en helg i mnd. bare er koselig og oppbyggende. Forbinder det ikke med "jobb" på samme måte som med hovedjobben. Så om det er lov, så vil jeg gjerne gjøre det. :)

Skrevet

Tusen takk. Jeg har ringt trygdekontoret, hun visste ikke, siden dette var et arbeidsforhold som ikke går under dem på en måte. (?)

Jeg vil ikke gjøre noe ulovlig da. Men føler at det å ha barna en helg i mnd. bare er koselig og oppbyggende. Forbinder det ikke med "jobb" på samme måte som med hovedjobben. Så om det er lov, så vil jeg gjerne gjøre det. :)

Jeg har avlasting på minstemann og hun har ham selv om hun er sykemeldt.

Han har også hatt støttekontakt og da har hun også hatt ham selv om hun var sykemeldt.

Jeg tror hun var sykemeldt i fjor vinter så det er ikke så lenge siden så jeg tror ikke du gjør noe galt ved å ha ungene.

Skrevet

Jeg har avlasting på minstemann og hun har ham selv om hun er sykemeldt.

Han har også hatt støttekontakt og da har hun også hatt ham selv om hun var sykemeldt.

Jeg tror hun var sykemeldt i fjor vinter så det er ikke så lenge siden så jeg tror ikke du gjør noe galt ved å ha ungene.

puh... Da gjør jeg det. Arbeidsgiver er samme bydel som hovedarbeidsgiver, så det går sikkert bra. Jeg har vært redd for å gjøre noe galt, så jeg har holdt stand disse mnd, selv om jeg har følt at jeg har kunnet ha dem for min del. (Men det har nok vært sunt med en pause).

Blir hyggelig å gjenoppta samværet! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...