Gå til innhold

Disen barneskole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kjenner til Disen barneskole i Oslo? Er det en fin skole? Vi skal flytte til oslo og vil ha en fin skole til barna våre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er vel helt grei, det er den nyeste skolen i området - fra 1997 hvis jeg ikke husker feil.

http://www.disen.gs.oslo.no/

Den er såpass populær (eller det er såpass mange barn i området) at det er kamp om plassen. Jeg mener jeg nettopp så et innslag i lokalnyhetene om en gutt som ikke hadde fått plass der, men det ble ikke opplyst om hvorvidt de var innenfor det naturlige inntaksområdet eller bodde i "grenseland".

De nærmeste skolealternativene er Grefsen eller Kjelsås eller Årvoll, avhengig av hvor dere skal bo. Alle disse er eldre enn Disen.

Sjekk inntaksområdet her:

http://www.disen.gs.oslo.no/html/info/info.htm

Skrevet

I Oslo kan det være ganske vanskelig å bytte skolekrets. Dvs du må ha en skikkelig grunn.

Jeg fikk byttet skole på dattera mi fordi broren hennes gikk på en annen skole fordi skolekretsen hadde forandret seg og andre gangen fordi foreldrene mine bodde i nærheten. Andre gangen var det ganske mye styr med skolesjefen og nå tror jeg nesten det er så strengt at hvis du skal flytte inn til Oslo så flytt et sted hvor du vet skolen er bra.

Eller send ungen på privatskole.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...