Gå til innhold

Kritiserer studentenes sytekultur

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=127606

Sitat fra teksten: "Høyre-politikeren, som fikk studielånet nedbetalt av foreldrene etter at han var ferdig med studiene, sier at studenter med hell kan jobbe mer."

Her ser vi en som helt klart har grunnlag til å uttale seg om oss andre vanlige dødelige som må betale ned lån selv...

Prototypen på Høyreungdom!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nåja, de aller fleste av oss har vel hørt noen klage over dårlig råd over en øl..

Hverken han eller studentunionen kommer så veldig positivt ut i denne artikkelen. "Vi må syte fordi det er slik vi får ting gjort" Yey...

Skrevet

Nåja, de aller fleste av oss har vel hørt noen klage over dårlig råd over en øl..

Hverken han eller studentunionen kommer så veldig positivt ut i denne artikkelen. "Vi må syte fordi det er slik vi får ting gjort" Yey...

Enig i at "studentpolitikerne" mangler litt bakkekontakt, ja. Studentsamskipnaden i Oslo og Akershus var rene komedien, syntes jeg. Studenter som flyr rundt med de råeste bærbare pc-ene, de heftigste iPod-ene, drikker på kaffebar og studentpub 3-4 ganger i uken, blir litt morsomme når de klager på at de ikke får nok penger :-)

"........................................"

Skrevet

Det står ingenting om at han fikk penger under utdannelsen. Dermed måtte han leve av studielån og evt jobbing. At foreldrene betaler lånet etter at han var ferdig hjelper ingenting mens han er under utdanning.

Jeg fikk ikke nedbetalt noe som helst og måtte klare meg selv. Det var ikke noe problem. Og jeg levde godt nok, ikke råflott, men det kan en ikke forvente som student heller.

Skrevet

Det står ingenting om at han fikk penger under utdannelsen. Dermed måtte han leve av studielån og evt jobbing. At foreldrene betaler lånet etter at han var ferdig hjelper ingenting mens han er under utdanning.

Jeg fikk ikke nedbetalt noe som helst og måtte klare meg selv. Det var ikke noe problem. Og jeg levde godt nok, ikke råflott, men det kan en ikke forvente som student heller.

Det står at han jobba han også, men for mange, bla meg, så jobber jeg også for å kunne spare studielånet og ha mindre lån når jeg kommer ut. Hadde jeg hatt noen til å betale lånet for meg når jeg var ferdig kunne jeg jo levd som en konge!

Skrevet

Enig i at "studentpolitikerne" mangler litt bakkekontakt, ja. Studentsamskipnaden i Oslo og Akershus var rene komedien, syntes jeg. Studenter som flyr rundt med de råeste bærbare pc-ene, de heftigste iPod-ene, drikker på kaffebar og studentpub 3-4 ganger i uken, blir litt morsomme når de klager på at de ikke får nok penger :-)

"........................................"

Problemet bunner og en del i det at dette er ungdommer som kommer rett fra videregående og ikke har lært økonomistyring hjemme.

Selvfølgelig holder studielånet til øl og kaffe, værre er det om man må til tannlegen eller får en annen uforutsett regning en ikke hadde sett for seg. Heltidsstudenten som skulle komme med "kvalitetsreformen" er jo en saga blott uansett.

Selv har jeg levd fint på kun lån, men det ble lite klær og mye grillpølse:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...