Gå til innhold

Sorte "prikker" i synsfeltet

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste månedene har jeg noen ganger en følelse av sorte, små flekker som beveger seg i synsfeltet på høyre øye. Dette kommer og går og varer ikke mer enn i noen sekunder pr. gang. Jeg har litt lavt blodtrykk. Kan det ha noe med det å gjøre? Jeg er ellers frisk og rask.

Skrevet

Hvis det oppstår i kombinasjon med at du f.eks reiser deg litt raskt, har sittet lenge og så beveger deg et sted etc har det sikkert noe med blodtrykket å gjøre ja.

Men jeg syns det hørtes underlig ut at du kun har symptomer på høyre øye? Tror jeg ville tatt det opp med legen for sikkerhets skyld.

Gjest Aviaana
Skrevet

mener jeg har lest om noe liknende og da var det en helt ufarlig tilstand.

kan være at trykket på øyeeplet er for stort i perioder, eller at det kommer når man anstrenger seg.

Men siden du er hørselshemmet og er avhengig av synet mer enn oss andre, så ville jeg sjekket det opp for sikkerhetsskyld. Kjipt å få dårlig syn hvis det er noe som kan gjøres noe med hvis man er tidlig ute.

Skrevet

mener jeg har lest om noe liknende og da var det en helt ufarlig tilstand.

kan være at trykket på øyeeplet er for stort i perioder, eller at det kommer når man anstrenger seg.

Men siden du er hørselshemmet og er avhengig av synet mer enn oss andre, så ville jeg sjekket det opp for sikkerhetsskyld. Kjipt å få dårlig syn hvis det er noe som kan gjøres noe med hvis man er tidlig ute.

Takk for svar:-)

Jeg har nettopp vært hos optiker og fått sjekka synet mitt grundig. Der fikk jeg vite at jeg har et meget godt syn og at jeg ser bedre nå enn for et par år siden. Selvfølgelig glemte jeg å nevne "prikkene", men jeg satser på at optikeren hadde merka det om noe var galt...

Skrevet

Hvis det oppstår i kombinasjon med at du f.eks reiser deg litt raskt, har sittet lenge og så beveger deg et sted etc har det sikkert noe med blodtrykket å gjøre ja.

Men jeg syns det hørtes underlig ut at du kun har symptomer på høyre øye? Tror jeg ville tatt det opp med legen for sikkerhets skyld.

Takk for svar:-)

"Prikkene" kommer like gjerne når jeg sitter helt rolig som når jeg trimmer e.l. Jeg er defor usikker på om blodtrykket har noe med saken å gjøre..

For få uker siden tok jeg skikkelog synstest hos optiker og hun kunne ikke se noe galt (glemte riktignok å nevne "prikkene"..)

Etter litt nettsøk ser det ut som dette er ganske vanlig, så jeg satser på at det er riktig ;-)

Skrevet

Du begynner å bli gammel, togli. Dette er bare sand i maskineriet som kommer med alderen. Sa legen min til meg. Jeg har en "mygg" og et "hårstrå" som daler omkring i synsfeltet og kan merkes i dagslys.

Skrevet

Jeg har hatt det samme, og øyelegen sa at så lenge de beveget seg var det ingen fare og visstnok ganske vanlig.

Skrevet

Hvor store er flekkene? Sjekket optikeren trykket i øyet og så på netthinnen da du var der, eller var det en ren synstest?

Gjest for sikkerhets skyld
Skrevet

jeg ville oppsøkt øyelege

Skrevet

Jeg kaller det for stjerner. Bruker å komme når jeg gjemmer å puste. Har aldri bekymret meg for det.

Skrevet

jeg ville oppsøkt øyelege

Har nettopp vært hos optiker, og ser av søk på nettet at dette visstnok er normalt. Satser på det :-)

Skrevet

Jeg kaller det for stjerner. Bruker å komme når jeg gjemmer å puste. Har aldri bekymret meg for det.

Godt å høre:-)

Skrevet

Hvor store er flekkene? Sjekket optikeren trykket i øyet og så på netthinnen da du var der, eller var det en ren synstest?

Det var nok en ren synstest vil jeg tro...

Prikkene er der bare i noen sekunder og ikke hver dag.

Skrevet

Jeg har hatt det samme, og øyelegen sa at så lenge de beveget seg var det ingen fare og visstnok ganske vanlig.

*puh*

Mine beveger seg :-)

Skrevet

Du begynner å bli gammel, togli. Dette er bare sand i maskineriet som kommer med alderen. Sa legen min til meg. Jeg har en "mygg" og et "hårstrå" som daler omkring i synsfeltet og kan merkes i dagslys.

Søren og, det ante meg at dette var et alderdomstegn, ja ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...