Gå til innhold

hvor fort må en kjøre for å miste lappen, få bøter etc?

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Helt enig. Jeg klarer ikke med min beste evne å synes det minste synd på folk som enten a) får fartsbot eller B) får parkeringsbot. I de aller, aller fleste tilfeller vet vedkommende utmerket godt at h*n gjør noe ulovlig.

Parkeringsbot er jeg litt mer tilbøyelig til å ikke akseptere. Jeg har fått parkeringsbot en gang som jeg synes var _helt_ urimelig (skiltet var godt gjemt oppi et tre, og helt nytt), men det fikk jeg medhold i - heldigvis.

En pappa i bhg var én km fra å miste lappen i kontroll hos oss. Det er 30-sone, og det kryr av unger alle steder - jeg svarte at jeg synes det var trist han ikke mistet den, og at jeg håpet han fikk en klekkelig bot. Han synes ikke det var moro...

Videoannonse
Annonse
Gjest bil og båt
Skrevet

"Ja, dette vet vel du med alle dine setivikater."

Jeg vet ikke hva det er, men jeg har et par sertiFikater ja.

"............................................"

Nei og nei så flink. A og BE tenker jeg.

Skrevet

Nei og nei så flink. A og BE tenker jeg.

A, B. Fly. Helikopter. Fallskjermsertifikat. Basehoppsertifikat.

Noe annet du lurte på?

"........................................."

Skrevet

Helt enig. Jeg klarer ikke med min beste evne å synes det minste synd på folk som enten a) får fartsbot eller B) får parkeringsbot. I de aller, aller fleste tilfeller vet vedkommende utmerket godt at h*n gjør noe ulovlig.

Parkeringsbot? Du kan da ikke sammenligne det med fartsbot? Jeg fikk parkeringsbot sist jeg var på legevakten med jenten min: da vi ble ropt inn til legen var det 30 min igjen, men det ble en lite operasjon, tiden gikk ut, og jeg fikk bot på 5-600 kroner.

Jeg var rasende!

mvh

Skrevet

Høh! Jeg har fått parkeringsbot! Det var på et senter som aldri har hatt det før, og jeg så ikke skiltet ved innkjøringen. Da jeg kom på andre siden og skulle inn i en butikk hadde butikken hengt en påminnelse på døren til kundene. Jeg gikk rett ned og trakk gratislappen, og da var boten der. Festlig. Han må altså ha stått og sett på at jeg gikk fra bilen.

Fartsovertredere har jeg ingenting til overs for, de må gjerne brenne for min del.

mil1365380270
Skrevet

Hvis man _ikke_ mister lappen, så er det en grense for hvor høy bot man kan få. 6000,- eller noe sånt? Hvis man imidlertid mister lappen, så kan man vel i tillegg får en bot på inntil 1 1/2 ganger månedslønn.

Tror det er 7500,- som er høyeste sats nå. Men de kan legge sammen flere forseelser.

Gjest bil og båt
Skrevet

A, B. Fly. Helikopter. Fallskjermsertifikat. Basehoppsertifikat.

Noe annet du lurte på?

Jøss, du er litt av en kar.

Skrevet

Parkeringsbot? Du kan da ikke sammenligne det med fartsbot? Jeg fikk parkeringsbot sist jeg var på legevakten med jenten min: da vi ble ropt inn til legen var det 30 min igjen, men det ble en lite operasjon, tiden gikk ut, og jeg fikk bot på 5-600 kroner.

Jeg var rasende!

mvh

Jeg tenkte på parkeringsbot som i "feilparkering", ikke i "utgått parkeringstid".

Skrevet

Jeg tenkte på parkeringsbot som i "feilparkering", ikke i "utgått parkeringstid".

Men det finnes gråsoner der også, skjønner du. Mannen min fikk for eksempel parkeringsbot på en parkeringsplass! De hadde halvveis skrapet bort markeringene til en "bås", men det var fremdeles godt synlige hvite streker. Der var det altså forbudt å parkere. Hvem kunne gjette seg til det?

Skrevet

Jeg er ikke sikker på svarene du vil ha, men jeg syns han fikk som fortjent.

Skrevet

Jøss, du er litt av en kar.

Selvsagt. Jeg pleier ikke å si noe om det, da slike som deg pleier å føle seg ganske små og patetiske i sammenlikning.

"................................."

Gjest bil og båt
Skrevet

Selvsagt. Jeg pleier ikke å si noe om det, da slike som deg pleier å føle seg ganske små og patetiske i sammenlikning.

"................................."

Kanskje;) MEN tror du at du kan få alle til å tro at du har det?

En evighetsstuderende militærnekter har sikkert midler til det, ja.

Skrevet

Men det finnes gråsoner der også, skjønner du. Mannen min fikk for eksempel parkeringsbot på en parkeringsplass! De hadde halvveis skrapet bort markeringene til en "bås", men det var fremdeles godt synlige hvite streker. Der var det altså forbudt å parkere. Hvem kunne gjette seg til det?

Det er jo selvsagt eierne av parkeringsplassens feil!

Jeg mener "feilparkering" som i "fullstendig bevisst feilparkering".

Skrevet

Parkeringsbot er jo nesten umulig å unngå å få en eller annen gang, for man kan jo ikke gjøre en bitteliten feil uten at man får en bot. Jeg er en lovlydig type som gjør så godt jeg kan for å parkere lovlig, men har likevel fått parkeringsbot to ganger.

Men jeg synes heller ikke synd på folk som bevisst parkerer feil og på en slik måte at det ødelegger for andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...