Gå til innhold

Nårtid er det rimelig for en 14 åring å være inne om kvelden?

Anbefalte innlegg

Gjest grrrrrrrrrrrrrrr
Skrevet

Både hverdager og helg. Min datter på 14 blir irritert på meg når jeg sier hun skal være inne kl 22.00 om hverdager og kl 24.00 i helgene. Hun synes jeg er streng. Nå strekker hun stadig tiden til både 22.30 og 23. Dette godtar jeg ikke, og er nå kanske irritert ettersom hun enda ikke er kommet inn. Hun skal jo tross alt på skolen. Hun har antagelig blitt forvent nå i ferien. Men hun mener hun ikke er noe barn, og hun vil være lenger ute enn jeg vil

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var fjorten måtte jeg være inne 22 på kveld før skole, 23 en helgedag og 24 en helgedag.

Skrevet

"Nårtid" er ikke noe ord. Det heter NÅR. Begrepet "Når" henspeiler jo på nettopp på TID, og ingenting annet.

Skrevet

Jeg sier hun skal være inne før midnatt -og skal ha ansvaret for at hun kommer seg opp og på skolen selv - UTEN GRYNT. De trenger nok litt ansvar også - men berta mi er mest inne da -enten her eller hos kjæresten.

Skrevet

Jeg måtte være inne senst kl. 22 på den alderen og ettersom jeg aldri rekte ute på kveldstid eller var på fest i helgene, kun hos en venninne så var det ikke noe problem å komme hjem før midnatt heller. :o)

Synes grensene dine er helt greie jeg.

Skrevet

Min sønn på 14 er inne mellom 21 og 22 på hverdager. Nærmere 21 vil jeg tro, unntaksvis 22. I helgene har vi ikke hatt noen spesiell grense, men de har ikke akkurat "praksis" for å drive og reke ute på den tiden av døgnet heller.. Så muligens hjemme ved 22-23 tiden i helgen, kan strekkes til 24 hvis jeg vet hvor han er (dvs. hjemme/inne hos noen)..

Da har jeg egentlig bare følgende å si: din datter får bare bli så sint hun vil på grunn av tidene, men det er nå tross alt vi voksne som bestemmer det da..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...