Gå til innhold

Hva er det med sjuskete mennesker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som får enkelte folk til å gå rundt med fett hår, skitne klær som ikke er vasket på flere uker. At de ikke bryr seg om å rydde huset, la oppvask stå og samle fluer. At de ikke engang eier skam for å ta imot gjester i slikt rot og kaos...

At man bare skal bruke tid på interesser som er gøye. At de synes andre overdriver og er perfeksjnister som liker å ha det ordentlig og skikkelig rundt seg.

Hva er det med disse menneskene, er de ikke blitt voksne enda, eller er de syke på noe vis?

Videoannonse
Annonse
Gjest Meg og deg og dem
Skrevet

Hva er det med folk som ikke skjønner at folk er forskjellige?

Skrevet

Det kan være snakk om psykisk sykdom, men ikke nødvendigvis kanskje.

Gjest sånn er det bare du
Skrevet

Folk er forskjellige.

Skrevet

Hva som er sjuskete eller rotete, er vel et definisjonsspørsmål. Folk vil definere dette veldig forskjellig - og mens noen ikke "ser" rot i det hele tatt - og bryr seg ikke om de vasser i skitt og søppel, er det andre som ikke tåler at en bok står skeivt i bokhylla. De fleste av oss befinner oss et sted mellom dette.

Det er noen som lar ting flyte i den grad at det blir direkte helseskadelig. Mange av disse har problemer som gjør at de enten ikke ser det, eller ikke makter å gjøre noe med det. Noen av dem som må ha alt strøket til enhver tid, har også underliggende problemer som manifisterer seg i renhetsmani.

Skrevet

Hva er det med folk som ikke skjønner at folk er forskjellige?

Jo, jeg forstår godt at mennesker er foskjellig. Men en slik holdning til seg selv, andre og omgivelsene sine kan da ikke gavne noen?

Når de itilegg er likegyldige til andre mennesker og bryr seg bare om å tilfredstille seg selv med underholdning, mat, snop etc...

Mangler de også empati for andre mennesker?

Gjest anonym nå da
Skrevet

Kan bare svare for meg selv. Jeg har en vond kropp som tåler lite husarbeid før det blir vondt. I tillegg har jeg alltid syntes husarbeid er det kjedeligste på jord. Men jeg liker å ha det rent. Så det blir en sjau når det blir for ille. Men vi har for liten leilighet og for mye ting, så rot er det litt her og der. Men ikke gammelt rot, mest ting som er i bruk som ikke har skapplass.

Selv så er jeg ren og velstelt, det har jeg alltid vært. Pen i tøyet og lukter alltd godt og nydusja. Men det er den hersjens gulvvasken og støvtørringa og vinduene. Phu...

Noen er psykisk syke, dvs lavt energinivå i tillegg til fysisk sykdom. Ikke alle disse får hjemmehjelp eller hjelp av familie, da går det som det går.

Skrevet

... og hvorfor må disse illeluktende menneskene komme til akkurat _min_ kasse når jeg er på jobb?

Skrevet

... og hvorfor må disse illeluktende menneskene komme til akkurat _min_ kasse når jeg er på jobb?

Kanskje du ser ekstra hyggelig ut?

Skrevet

Jeg havner veldig ofte i nærheten av illeluktende (svette / surt / røyk / ekstremt mye parfyme) mennesker på bussen. Grusomt.

Skrevet

Jo, jeg forstår godt at mennesker er foskjellig. Men en slik holdning til seg selv, andre og omgivelsene sine kan da ikke gavne noen?

Når de itilegg er likegyldige til andre mennesker og bryr seg bare om å tilfredstille seg selv med underholdning, mat, snop etc...

Mangler de også empati for andre mennesker?

De fleste som er slik er deppa av en eller annen grunn.

Skrevet

Kanskje du ser ekstra hyggelig ut?

Aha! Der har vi forklaringen;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...