Gå til innhold

Hvordan er en perfeksjonist?

Anbefalte innlegg

Gjest kilimanjaro
Skrevet

Beskriv hva en perfeksjonist er for deg og hva du synes om dem?

Videoannonse
Annonse
Gjest synes jeg
Skrevet

en som liker at alt skal være perfekt gjort,og det er en bra egenskap i mange sammenhenger.

f.eks.en håndtverker som er p. gjør et pent og ordentlig arbeid i forhold til en som ikke er så nøye på det.

Skrevet

Jeg mener selv jeg er perfeksjonist. For meg er det å være organisert og alltid ha alt på stell.

Helst skal leiligheten være støvfri og rot skal ikke være synlig, jeg kaster f.eks avisen med det samme jeg har lest den, ellers ligger den bare der og ser rotete ut....thank heaven for nettaviser, hehe.....

Skal jeg ha besøk er jeg veldig nøye på dekking av bord, lys og servietter må matche osv.

Ungene skal alltid være ren og pen i klærene........ja selvfølgelig meg selv også. Føler meg aldri vel før jeg har tatt en dusj om morningen.

Det er faktisk veldig slitsomt å være sånn, jeg kan aldri gå og legge meg uten at huset er rent og alt er ryddet, da får jeg ikke sove.

Beundrer de som kan overse rot og la oppvasken stå til neste dag.

Jeg er også veldig nøye på å ha system på jobben, noe som til tider er veldig vanskelig i min jobbsituasjon. Jeg er vel overdrevent organisert.

Jeg mener iallefall selv at jeg er perfeksjonist, men kanskje har jeg bare tvangstanker, hehe........

Skrevet

Å være perfeksjonist i forhold til yrket sitt, er stort sett positivt. En pianist, fliselegger, bibiliotekar eller arkitekt som strever etter å utføre sitt virke helt feilfritt, gjør som regel en god jobb.

En som er perfeksjonist i forhold til alle deler av livet, kan være mer slitsom (for seg selv og omgivelsene).

Det er et uttrykk som heter "når det beste/perfekte blir det godes fiende", altså at man ikke kan slå seg til ro med at noe er godt (nok), og må fortsette helt til det er perfekt. Da får man sjelden gjort så mye annet som man burde fått tid til.

Når perfeksjon er et krav til alle livets områder, nærmer det seg tvangstanker.

Skrevet

Jeg mener selv jeg er perfeksjonist. For meg er det å være organisert og alltid ha alt på stell.

Helst skal leiligheten være støvfri og rot skal ikke være synlig, jeg kaster f.eks avisen med det samme jeg har lest den, ellers ligger den bare der og ser rotete ut....thank heaven for nettaviser, hehe.....

Skal jeg ha besøk er jeg veldig nøye på dekking av bord, lys og servietter må matche osv.

Ungene skal alltid være ren og pen i klærene........ja selvfølgelig meg selv også. Føler meg aldri vel før jeg har tatt en dusj om morningen.

Det er faktisk veldig slitsomt å være sånn, jeg kan aldri gå og legge meg uten at huset er rent og alt er ryddet, da får jeg ikke sove.

Beundrer de som kan overse rot og la oppvasken stå til neste dag.

Jeg er også veldig nøye på å ha system på jobben, noe som til tider er veldig vanskelig i min jobbsituasjon. Jeg er vel overdrevent organisert.

Jeg mener iallefall selv at jeg er perfeksjonist, men kanskje har jeg bare tvangstanker, hehe........

Tvangstanker og perfeksjonisme har kanskje en glidende overgang..?

Nå er jeg verken perfeksjonist eller har tvangstanker, så om jeg får litt av din perfeksjonisme så ville vi kanskje bli veldig fornøyde begge to? Jeg får det mer ryddig og du får slappet litt mer av....;))

Skrevet

Jeg liker ikke perfeksjonister. Kan ikke være prikker i kjøkkenvasken og ingen kan sitte i sofaen i stua for det kan bli bulker.

Og tenk om man sølte litt på gulvet?

Hjelp!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg liker ikke perfeksjonister. Kan ikke være prikker i kjøkkenvasken og ingen kan sitte i sofaen i stua for det kan bli bulker.

Og tenk om man sølte litt på gulvet?

Hjelp!

Man kan være perfeksjonister på ett felt, og et rotehue på andre felt. Når jeg lager publikasjoner og kort så skal alt være perfekt selv om jeg av og til må gjøre ting på nytt flere ganger før jeg er fornøyd. Men ingen kan beskylde meg for ikke å ha prikker i vasken eller støv i krokene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...