Gå til innhold

Vår taco inneholder.....

Anbefalte innlegg

Gjest soljenta_83
Skrevet

Banan? Tuller du? På taco???

Bruker banan i middagsretter som curry o.l., men i taco?

hmmm. Jeg er ikke redd for å prøve noe nytt, så jeg kan godt prøve så sant det ikke er 1 april i dag.....

Men hvor legger du bananen da? I biter? I skiver? I kjøttdeigen, eller får den bare en tilfeldig plass i lefsa??

Jeg tuller ikke. Men det er ikke så mange jeg kjenner som vil smake så det høres tydeligvis helt forferdelig ut.

Jeg bare skjærer bananen i skiver og legger den oppå alt det andre i lefsa eller skjellet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det er veldig godt med banan i mat. Når jeg lager retter jeg ikke lager så ofte eller har lyst til å prøve meg på noen nye retter,har jeg nå begynt å tenke etter om jeg egentlig kunne hatt banan eller cashewnøtter oppi også (fått dilla på cashewnøtter også) ;) Bare for at det er så godt i taco,og kjenner smaken i munnen bare jeg tenker på det.

Hmm..må nok snart ha taco :=)

Jeg har lagd en kyllingrett med banan en gang. Den var spesiell, men god. Serverte den til noen venner, og ja..jeg merket at mange er skeptiske til banan :)

Ja til mer banan i maten :D

Gjest soljenta_83
Skrevet

Jeg har lagd en kyllingrett med banan en gang. Den var spesiell, men god. Serverte den til noen venner, og ja..jeg merket at mange er skeptiske til banan :)

Ja til mer banan i maten :D

Skal vi gå i fakkeltog? hehe..

Har du oppskrift på noen gode middager med banan i?

Skrevet

Fant den på internett faktisk. Skal finne den :)

Gjest Debra irl
Skrevet

Jeg tuller ikke. Men det er ikke så mange jeg kjenner som vil smake så det høres tydeligvis helt forferdelig ut.

Jeg bare skjærer bananen i skiver og legger den oppå alt det andre i lefsa eller skjellet.

hmmm. Da får jeg prøve det når jentene og jeg har vår neste tacoaften......

De kommer til å tro det har gått helt rundt for meg, men men...

Skrevet

Fant :) Var litt vanskelig å kopiere direkte. Den er fra kvinneguiden.

FLYGANDE JAKOB

Du trenger:

1 grillet kylling

150 g bacon (hver skive klippes i 3-4 biter)

6-7 ferske sjampinjonger i skiver

2,5 dl matfløte

2 ss hvetemel

søt chilisaus (eller ketchup)

1 dl salte peanøtter

2-3 bananer i skiver

Kyllingen deles i småbiter/remser.

baconet stekes i en panne (ikke helt sprøtt) og legges på kjøkkenpapir så det får rent av seg. Stek deretter sjampinjongen.

Fløten og melet vispes (eller ristet i glass med lokk) til en glatt jevning, og smakes til med søt chilisaus eller ketchup (til en lys rosa farge).

Kyllingstrimlene bres ut i en ildfast form/liten langpanne. Strø 1 dl salte peanøtter over. 2-3 bananer i skiver drysses over. Hell fløtejevningen over det hele, og ha bacon og sopp på toppen.

Stekes i 15-20 min v/ 225 grader.

Serveres med ris, evt. også salat eller loff.

Med tilbehør er oppskriften nok til 4 personer.

Gjest soljenta_83
Skrevet

Fant :) Var litt vanskelig å kopiere direkte. Den er fra kvinneguiden.

FLYGANDE JAKOB

Du trenger:

1 grillet kylling

150 g bacon (hver skive klippes i 3-4 biter)

6-7 ferske sjampinjonger i skiver

2,5 dl matfløte

2 ss hvetemel

søt chilisaus (eller ketchup)

1 dl salte peanøtter

2-3 bananer i skiver

Kyllingen deles i småbiter/remser.

baconet stekes i en panne (ikke helt sprøtt) og legges på kjøkkenpapir så det får rent av seg. Stek deretter sjampinjongen.

Fløten og melet vispes (eller ristet i glass med lokk) til en glatt jevning, og smakes til med søt chilisaus eller ketchup (til en lys rosa farge).

Kyllingstrimlene bres ut i en ildfast form/liten langpanne. Strø 1 dl salte peanøtter over. 2-3 bananer i skiver drysses over. Hell fløtejevningen over det hele, og ha bacon og sopp på toppen.

Stekes i 15-20 min v/ 225 grader.

Serveres med ris, evt. også salat eller loff.

Med tilbehør er oppskriften nok til 4 personer.

MMMmmm. Det hørtes kjempegodt ut :) Det skal jeg lage en gang.. Du likte det eller? hehe

Skrevet

MMMmmm. Det hørtes kjempegodt ut :) Det skal jeg lage en gang.. Du likte det eller? hehe

Hehe, jo... Skal innrømme at jeg ikke brukte så mye banan som stod i oppskriften.

Banan er muligens litt aquired taste.

Gjest soljenta_83
Skrevet

Hehe, jo... Skal innrømme at jeg ikke brukte så mye banan som stod i oppskriften.

Banan er muligens litt aquired taste.

;) Jeg skal i hvertfall prøve det ut. Men spørs om det ikke må bli en dag jeg bare skal lage middag til meg selv :)

Skrevet

Jalapenos, løk, og paprika. Da er jeg på rett vei :)

Blir deilig med litt tex-mex etter sol, sommer og sjømat. En anelse lei krabbe nå.

Lurte litt da jeg leste overskriften..

Vår taco inneholder..salmiakk.. :))

Får ikke jeg rømme på tacoen,blir det ingen taco.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...