Gjest Må vite det, ser du. Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Hvor kan man finne lover som gjelder utdanning på lærerskolen? På noen høgskoler er det en lov som sier at man må stå i f.eks. matematikk for å kunne gå videre til 2. klasse. På andre høgskoler er ikke dette en lov, så lenge man tar det gjeldende faget en eller annen annen gang. Men hvor står alt dette? 0 Siter
Gjest Lykke til Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Det er vel gjerne slik at du ikke kan begynne på siste året før du er ferdig med de to første. Kanskje for å sikre at du ikke kan bli utdanna lærer før du har bestått matte, ped, norsk og krl... Vet ikek hvor dette står, men det finner du sikkert ut ved å søke litt på google, eller på høyskolenes hjemmesider. 0 Siter
Gjest Må vite det, ser du. Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Det er vel gjerne slik at du ikke kan begynne på siste året før du er ferdig med de to første. Kanskje for å sikre at du ikke kan bli utdanna lærer før du har bestått matte, ped, norsk og krl... Vet ikek hvor dette står, men det finner du sikkert ut ved å søke litt på google, eller på høyskolenes hjemmesider. Hm, jeg er kanskje ikke så flink til å google, jeg da:) Hovedspørsmålet er vel om en må ha stått i f.eks. matte for å kunne ta 2. året. 0 Siter
org Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Hos oss må man ikke det. Men man må jo ta opp evt stryk (i matte og i alle andre fag) før man får godkjent lærerutdanninga. 0 Siter
Gjest Lykke til Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Hm, jeg er kanskje ikke så flink til å google, jeg da:) Hovedspørsmålet er vel om en må ha stått i f.eks. matte for å kunne ta 2. året. Nei, du skal jo kunne ta det opp igjen om du stryker, så andre året kan du nok starte på uansett. Men her i Trondheim kan du ikke ta fjerde året(siste året) før du har bestått norsk, matte, ped og krl.Tror det er slik mange andre plasser også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.