AnonymBruker Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars Jeg husker lite, synes jeg. Det jeg husker ser jeg i bilder. Anonymkode: 067d1...6f0 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg husker lite, synes jeg. Det jeg husker ser jeg i bilder. Anonymkode: 067d1...6f0 Husker lite men noe men husker lite av resten av livet og, har alltid fått høre husker du ikke det? Nei jeg husker ikke. 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg husker lite, synes jeg. Det jeg husker ser jeg i bilder. Anonymkode: 067d1...6f0 Husker noe, men som du sier så er det i form av "bilder" eller "film" jeg ser i hodet mitt. Husker f.eks. at da vi flyttet fra 1. til 3. etg i samme leiegård så satt jeg i sengen min (jeg var 2-3 år) da to karer bar den opp trappene og jeg holdt en eller annen leke i hånden. 0 Siter
Ekstra Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars Jeg husker veldig mange bruddstykker og følelser fra tidlig barndom. Og fra senere, selvsagt. Pussig at jeg husker mye mer enn storesøsken. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars Kan dere huske om dere ble møtt på følelser og fikk bekreftelse? Jeg husker veldig likt av slikt, men jeg kan huske kjærlighet. Anonymkode: 067d1...6f0 0 Siter
Sakura Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars Jeg husker lite fra min barndom ble mye mobbet i skolen. 0 Siter
Dorthe Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars Jeg husker mye. Mora mi var kjærlig og jeg fikk mye kos, men samtidlig var hun ofte sinna så det svingte hjemme hos oss. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars Dorthe skrev (5 minutter siden): Jeg husker mye. Mora mi var kjærlig og jeg fikk mye kos, men samtidlig var hun ofte sinna så det svingte hjemme hos oss. Huff, det ble nok utrygt for deg. Anonymkode: 067d1...6f0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars Grendel skrev (7 minutter siden): Jeg husker mye. Fra hvilken alder husker du? Anonymkode: 067d1...6f0 0 Siter
laban Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars Ja, jeg husker mye. Men ikke alt lar seg tidfeste. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kan dere huske om dere ble møtt på følelser og fikk bekreftelse? Den terminologien var ikke oppfunnet ennå ii min barndom. Men jeg er helt sikker på at jeg ikke ble møtt på den nesten daglige følelsen av at jeg måtte legge meg altfor tidlig 🤭 Jeg husker episoder der jeg var sur. Det er mulig det heter "utenfor toleransevinduet mitt" nå, men de voksne rundt meg hevdet bestemt at jeg var sur. Sånn i ettertid er jeg nok enig med dem. Jeg regner meg ikke som spesielt lunefull eller negativ nå. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars laban skrev (14 minutter siden): Ja, jeg husker mye. Men ikke alt lar seg tidfeste. Den terminologien var ikke oppfunnet ennå ii min barndom. Men jeg er helt sikker på at jeg ikke ble møtt på den nesten daglige følelsen av at jeg måtte legge meg altfor tidlig 🤭 Jeg husker episoder der jeg var sur. Det er mulig det heter "utenfor toleransevinduet mitt" nå, men de voksne rundt meg hevdet bestemt at jeg var sur. Sånn i ettertid er jeg nok enig med dem. Jeg regner meg ikke som spesielt lunefull eller negativ nå. Som du sier var det nok ikke vanlig å bli møtt og bekreftet på følelser back in the day. Anonymkode: 067d1...6f0 0 Siter
Grendel Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars (endret) AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Fra hvilken alder husker du? Anonymkode: 067d1...6f0 Jeg husker litt fra jeg var tre år. Jeg har veldig gode knagger å henge minnene på siden vi bodde i et annet land. Det er bilder, stemninger og bruddstykker. Ellers ville det nok smeltet sammen med minner fra jeg var eldre. Vi bodde flere ulike steder senere også frem til barneskolen. Jeg synes jeg husker mye fra barneskolen og oppover. Jeg synes det er litt rart å høre at noen ikke husker noe fra barndommen. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kan dere huske om dere ble møtt på følelser og fikk bekreftelse? Jeg husker veldig likt av slikt, men jeg kan huske kjærlighet. Anonymkode: 067d1...6f0 Ja, det ble jeg. Samtidig var det en litt annen tid med litt mer autoritær oppdragelse. Jeg opplevde ikke det som traumatisk. Jeg synes det er litt rart at kjefting fort blir regnet som "psykisk vold" i dag, men det kommer vel an på hvordan. Endret 13. mars av Grendel 1 Siter
XbellaX Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Som du sier var det nok ikke vanlig å bli møtt og bekreftet på følelser back in the day. Anonymkode: 067d1...6f0 Jeg skjønner ikke hvordan du klarer trekke den konklusjonen? På hvilket grunnlag mener du det? 2 Siter
laban Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Som du sier var det nok ikke vanlig å bli møtt og bekreftet på følelser back in the day. Anonymkode: 067d1...6f0 Den største forskjellen er kanskje at man ikke satte slike navn på det? Jeg tror nok mine (pedagog-utdannede) foreldre møtte oss (mitt søsken og meg) på følelser i den forstand at de utmerket godt forsto hva vi følte og hvorfor. Jeg har få eller ingen minner om at de ikke forsto, selv om de ikke gav etter. Vi hadde ikke full service på alle fronter som i barn har i dag, men det føltes ikke som noe tap - tvert imot føltes det ofte som om vi fikk lov til ting (alene) og syntes det var positivt. Alt var ikke så risikofylt som det angivelig er i dag. Dessuten var det nokså likt for alle jevnaldrende, så vi tenkte ikke så mye over det. Et unntak er at jeg husker jeg syntes det var langt å gå til enkelte ting (som eksempelvis dit jeg hadde spilletime). 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars laban skrev (20 minutter siden): Den største forskjellen er kanskje at man ikke satte slike navn på det? Jeg tror nok mine (pedagog-utdannede) foreldre møtte oss (mitt søsken og meg) på følelser i den forstand at de utmerket godt forsto hva vi følte og hvorfor. Jeg har få eller ingen minner om at de ikke forsto, selv om de ikke gav etter. Vi hadde ikke full service på alle fronter som i barn har i dag, men det føltes ikke som noe tap - tvert imot føltes det ofte som om vi fikk lov til ting (alene) og syntes det var positivt. Alt var ikke så risikofylt som det angivelig er i dag. Dessuten var det nokså likt for alle jevnaldrende, så vi tenkte ikke så mye over det. Et unntak er at jeg husker jeg syntes det var langt å gå til enkelte ting (som eksempelvis dit jeg hadde spilletime). Man satte ikke slike navn på det, nei. Jeg synes også det var fint å få gjøre ting selvstendig. Anonymkode: 067d1...6f0 0 Siter
morsan Skrevet 14. mars Skrevet 14. mars Jeg husker mye fra barndommen, men ikke alt lar seg tidfeste. De første minnene jeg har, er veldig glimtvise. Jeg har bl a et nyttårsaftenminne som æ må ha vært nyttårsaften da jeg var 3 år. Jeg har også et ferieminne som jeg vet kan tidfestes til sommeren før jeg fylte fire. Ellers klarer jeg ikke å tidfeste minnene før jeg var ca 6 år. Fra ca 6-årsalderen og oppover er minnene flere, lengre («film») og lettere å tidfeste, og i økende grad med økt alder. 0 Siter
munchin Skrevet 14. mars Skrevet 14. mars morsan skrev (2 timer siden): Jeg husker mye fra barndommen, men ikke alt lar seg tidfeste. De første minnene jeg har, er veldig glimtvise. Jeg har bl a et nyttårsaftenminne som æ må ha vært nyttårsaften da jeg var 3 år. Jeg har også et ferieminne som jeg vet kan tidfestes til sommeren før jeg fylte fire. Ellers klarer jeg ikke å tidfeste minnene før jeg var ca 6 år. Fra ca 6-årsalderen og oppover er minnene flere, lengre («film») og lettere å tidfeste, og i økende grad med økt alder. Kan du huske relasjonen mellom deg og dine foreldre? 0 Siter
morsan Skrevet 14. mars Skrevet 14. mars munchin skrev (1 time siden): Kan du huske relasjonen mellom deg og dine foreldre? Ja..? Usikker på hva du spør om 0 Siter
stjernestøv Skrevet 14. mars Skrevet 14. mars Det var ikke bra men få hadde det bra på den tiden, det var de heldige og ikke barn som omgikk meg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.