Gjest lurer på det i dag Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Om en av foreldrene jobber her i landet? Jeg tenker på utenlandske barn. 0 Siter
gripp Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Joda, vi pøser hauger av millioner til land rundt i hele Europa. Spesielt borgere fra øst-Europa synes det er kjekt at partneren hjemme i Polen får to, tre årslønner sendt gratis i posten fra de norske skattebetalerne: http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article587847.ece Vår hang etter å kaste penger etter enhver med utenlandsk bagrunn, gjør for øvrig at norske studenter i utlandet (som ellers tilfredstiller kravene), ikke får kontantstøtte. 0 Siter
flisa Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Joda, vi pøser hauger av millioner til land rundt i hele Europa. Spesielt borgere fra øst-Europa synes det er kjekt at partneren hjemme i Polen får to, tre årslønner sendt gratis i posten fra de norske skattebetalerne: http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article587847.ece Vår hang etter å kaste penger etter enhver med utenlandsk bagrunn, gjør for øvrig at norske studenter i utlandet (som ellers tilfredstiller kravene), ikke får kontantstøtte. Det burde vært et minstekrav at det angjeldene barn bodde i Norge - hvor barnet kommer fra - syns jeg er underordnet 0 Siter
gripp Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Det burde vært et minstekrav at det angjeldene barn bodde i Norge - hvor barnet kommer fra - syns jeg er underordnet Ja, de fleste tror jo ikke det de hører/leser når man får opplyst hva som faktisk skjer. Det er altså bare for en polakk e.l. å jobbe litt her i landet, så daler det ned 55.000 kroner i året (med ett barn!) i postkassa hjemme i Polen. Det er to vanlige årslønner, det. Noen har fått det for seg at vi absolutt, og med alle mider, skal gi denne velferdsstaten så kort levetid som mulig. 0 Siter
Gjest lurer på det i dag Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Ja, de fleste tror jo ikke det de hører/leser når man får opplyst hva som faktisk skjer. Det er altså bare for en polakk e.l. å jobbe litt her i landet, så daler det ned 55.000 kroner i året (med ett barn!) i postkassa hjemme i Polen. Det er to vanlige årslønner, det. Noen har fått det for seg at vi absolutt, og med alle mider, skal gi denne velferdsstaten så kort levetid som mulig. Jeg blir irritert når det er slik! 0 Siter
Sofline Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Joda, vi pøser hauger av millioner til land rundt i hele Europa. Spesielt borgere fra øst-Europa synes det er kjekt at partneren hjemme i Polen får to, tre årslønner sendt gratis i posten fra de norske skattebetalerne: http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article587847.ece Vår hang etter å kaste penger etter enhver med utenlandsk bagrunn, gjør for øvrig at norske studenter i utlandet (som ellers tilfredstiller kravene), ikke får kontantstøtte. "Vår hang etter å kaste penger etter enhver med utenlandsk bagrunn, gjør for øvrig at norske studenter i utlandet (som ellers tilfredstiller kravene), ikke får kontantstøtte. " Skriver under på denne. Jeg har ingen rett til trygderettigheter fra Norge, men trygdeavgift må jeg betale. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.