Gå til innhold

Nå er det på tide at de vantro krever respekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Koranen inneholder et utall trusler og formaninger mot vantro og annerledestenkende.

Det mest berømte sitatet er:"de vantro er som aper og svin..". Ellers inneholder boka og lovene et hundretall respektløse påstander og pålegg om brutale tiltak mot vantro og annerledestenkende som vi bør forlange dementert og fjernet straks. De som betrakter denne boka som sin rettesnor må straks korrigere den for all intoleranse.

Vi må jo kunne forlange respekt selv om vi er vantro?

De fleste vantro vet ikke hva muslimenes bøker inneholder av grov sjikane, og muslimene er veldig lite meddelsomme om dette. De vantro bør lese selv: "kutt av dem hodet...", "kutt av dem fingrene...", "flå huden av ansiktene deres..." osv, side opp og side ned med intoleranse.

Vi forlanger respekt!

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

12

• ylvali1365381015

12

• Prozak

7

• red

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Man må nesten klype seg i armen ved tanken på at det kun er rundt 30 år siden denne pesten som vi i dag kjenner som Islam bare var noe eksotisk et sted langt, langt borte fra Norge og vår hverdag.

I dag går det knapt en dag uten at vi skal plages med disse middelaldertullingene og de syke meningene deres, som for lengst omgir oss på alle bauger og kanter.

Skrevet

Man må nesten klype seg i armen ved tanken på at det kun er rundt 30 år siden denne pesten som vi i dag kjenner som Islam bare var noe eksotisk et sted langt, langt borte fra Norge og vår hverdag.

I dag går det knapt en dag uten at vi skal plages med disse middelaldertullingene og de syke meningene deres, som for lengst omgir oss på alle bauger og kanter.

Har du noen gang sett skrevet i avisene om hva det -egentlig- står i koranen om jøder og vantro?

Jeg har aldri sett det sitert.

Men jeg vet mange som har skrevet flotte, veldokumenterte og saklige innlegg til aviser om det, uten å få så mye som et knyst på trykk. Omhandler innleggene innholdet i koranen, så blir det refusert øyeblikkelig i alle aviser.

Det fins bekreftede oversettelser fra arabisk til engelsk og norsk fra flere kilder som dokumenterer det groteske innholdet, men likevel refuseres det over en lav sko.

Regner de ikke koranen som et troverdig dokument? I tilfelle, er det ikke tegn på forakt for de som har den som livsstil? Nedlatende kulturrelativisme?

Gjest Streker på veggen..!
Skrevet

Vel, hva synes de om aper og svin da? ;)

Skrevet

Vel, hva synes de om aper og svin da? ;)

Både aper, svin og hunder er haram, dvs forbudt å spise. Islam har dratt med seg demonisering av dyr fra tiden før Muhammed. Fra overtroen og avgudsdyrkingen. På filmen om Muhammed kunne vi se at det fantes 24 avguder i Mekka.

Det fantes ikke griser i Midtøsten på Muhammeds tid, men hunder og aper fantes.

Skrevet

Vel, det blir vel strengt tatt som å stappe tannkrem tilbake på tuben.

Skrevet

Ja, de er ikke snaue.

Det står forøvrig tilsvarende saker i gamle testamentet, men tviler på at majoriteten av kristne i dag mener man skal utslette nabobyen fordi de preker om en annen gud.

ylvali1365381015
Skrevet

Både aper, svin og hunder er haram, dvs forbudt å spise. Islam har dratt med seg demonisering av dyr fra tiden før Muhammed. Fra overtroen og avgudsdyrkingen. På filmen om Muhammed kunne vi se at det fantes 24 avguder i Mekka.

Det fantes ikke griser i Midtøsten på Muhammeds tid, men hunder og aper fantes.

setter pris på at de ikke vil spise oss, jeg! ;-)

ylvali1365381015
Skrevet

og jeg vil også benytte denne gyldne anledning til å kreve respekt for atteistene.

de er en bortglemt gruppe.

bare se på opplæringa i skolen- det er kristen meg her og der-formålsparagrafer i lang, lang rekke!

et preste-regime verdig.

nei- likt for alle!

det er da et moderne og fritt land vi lever i. og prøver vi ikke å lære opp barna til kritisk tenkning og toleranse?

Skrevet

Vel, det blir vel strengt tatt som å stappe tannkrem tilbake på tuben.

Jeg vet at koranen ikke kan endres, men det har muslimene selv bestemt.

Dessuten velger alle mennesker selv hva de vil tro på og følge.

Skrevet

Ja, de er ikke snaue.

Det står forøvrig tilsvarende saker i gamle testamentet, men tviler på at majoriteten av kristne i dag mener man skal utslette nabobyen fordi de preker om en annen gud.

Har du sett noen steder her til lands i dag hvor de siterer gamle testamentet og insisterer på å følge påbudene i den? Eller noen andre steder?

Noen steder de danner paralellsamfunn på grunnlag av den, og hvor reglene gjelder helt inn i stua til folk i dag?

Gjest Big little Brother
Skrevet

Alt dette du skriver her har du sagt tusen ganger før, i tusen tidligere innlegg som dreier seg om muslimer.

Får du abstinessymtomer hvis du ikke får ut din daglige dose mobbing, eller er du redd for å miste grepet om fansen?

Vi ser at du av og til sper på med litt sexprat, men ellers er dine innlegg klin like i sin essens. Kjedelig.

Skrevet

og jeg vil også benytte denne gyldne anledning til å kreve respekt for atteistene.

de er en bortglemt gruppe.

bare se på opplæringa i skolen- det er kristen meg her og der-formålsparagrafer i lang, lang rekke!

et preste-regime verdig.

nei- likt for alle!

det er da et moderne og fritt land vi lever i. og prøver vi ikke å lære opp barna til kritisk tenkning og toleranse?

Vi lærer barna å være kritiske til alle som er kritiske. Og intoleranse mot alle som er intolerante.

Og vi lærer dem at fremmedkulturelle ikke er intolerante og kritiske, de er bare uvitende og ynkelige. De vet ikke bedre. Derfor kan imamer stå å prate forbannet sludder på TV helt uimotsagt. De driter seg ut selv, ingen trenger hjelpe dem med det. De kritiske trenger bare stå og se på og si "hør", alt går automatisk i deres favør.

Skrevet

Alt dette du skriver her har du sagt tusen ganger før, i tusen tidligere innlegg som dreier seg om muslimer.

Får du abstinessymtomer hvis du ikke får ut din daglige dose mobbing, eller er du redd for å miste grepet om fansen?

Vi ser at du av og til sper på med litt sexprat, men ellers er dine innlegg klin like i sin essens. Kjedelig.

Har jeg noen kommentar? Nei.

Jeg elsker når folk driter seg ut helt av seg selv.

ylvali1365381015
Skrevet

Vi lærer barna å være kritiske til alle som er kritiske. Og intoleranse mot alle som er intolerante.

Og vi lærer dem at fremmedkulturelle ikke er intolerante og kritiske, de er bare uvitende og ynkelige. De vet ikke bedre. Derfor kan imamer stå å prate forbannet sludder på TV helt uimotsagt. De driter seg ut selv, ingen trenger hjelpe dem med det. De kritiske trenger bare stå og se på og si "hør", alt går automatisk i deres favør.

lærer dere barna at fremmedkulturelle er ynkelige?

hjelpe meg, keinstein, håper jeg leste feil!

du maå skille mellom immamer på tv og lille hassan i tredje klasse.

jeg lærer ikke mine barn noe om ting som ikke er innenfor deres begrepsfelt eller tilhører deres hverdag. det gjelder det vanskelige å finne sammen over kulturelle og religiøse skiller. som i seg selv et voksenkonstruert skille som vanskeliggjør åpen og vennlig kontakt. hold i det minste barna utenfor- ikke lær dem opp til en forutinntatt fordømmende holdning til klassekamerater iallefall.

dette synes jeg er utrolig viktig.

Skrevet

lærer dere barna at fremmedkulturelle er ynkelige?

hjelpe meg, keinstein, håper jeg leste feil!

du maå skille mellom immamer på tv og lille hassan i tredje klasse.

jeg lærer ikke mine barn noe om ting som ikke er innenfor deres begrepsfelt eller tilhører deres hverdag. det gjelder det vanskelige å finne sammen over kulturelle og religiøse skiller. som i seg selv et voksenkonstruert skille som vanskeliggjør åpen og vennlig kontakt. hold i det minste barna utenfor- ikke lær dem opp til en forutinntatt fordømmende holdning til klassekamerater iallefall.

dette synes jeg er utrolig viktig.

Barn lærer at det er synd på folk med ulikheter.

ylvali1365381015
Skrevet

Barn lærer at det er synd på folk med ulikheter.

synd på folk med ulikheter?

skjønner ikke.

ulikheter kann være bra-en nødvendighet for utvikling.

det er også tøys at konflikt er synd- konflikt fører til kommunikasjon, til bevegelse og læring-utvikling!

dem som får med seg hjemmefra at det er beste med likhet synes jeg synd på.

(apropos den "krangelen" vi hadde en gang for lenge siden, der jeg anbefalte deg å finne ei bortgjemt bygd. ;-))

likhet blir fort ekstremisme, i ytterste konsekvens.

jeg sier som lennon, nok en gamng! ;-)

ylvali1365381015
Skrevet

helt enig!

men nå må du forstå at koranen er en eldgammel bok de fleste luker litt av- akkurat som det gamle testamentet. det står også mye i det nye testamentet som er rimelig fjernt for selv de mest konservative kristne- ting vi aldri diskuterer i offentligheten i dag.

religion er i det hele tatt en flau greie- folk forholder seg ikke aktivt til det, reflekterer ikke og kritiserer ikke. og få medlemmer av statskirken i norge kjenner hele bibelen. de etterlever heldigvis ikke det som står der!

har prøvd å utfordre kristne venner på ennkelte bibeltekster( som angår vantro,kvinner,lovbrytere osv- endog yrkesgrupper og folkeslag). uten at de vil kommentere det. det er vel slik med andre religiøse skrifter også- man plukker litt her og der og forsvarer sitt standpunkt utifra det.

når alt kommer til alt synes jeg slike urfortellinger burde bli vurdert på linje med eventyrene.

men det sier jeg jo ikke til min lille sønn!

som er glad i sin kristne venn. OG i sin muslimske klassekamerat.

vi diskuterer ja, men hele tiden med vårt ansvar bevisst, som formidlere av en liberal og tolerant holdning.

Skrevet

helt enig!

men nå må du forstå at koranen er en eldgammel bok de fleste luker litt av- akkurat som det gamle testamentet. det står også mye i det nye testamentet som er rimelig fjernt for selv de mest konservative kristne- ting vi aldri diskuterer i offentligheten i dag.

religion er i det hele tatt en flau greie- folk forholder seg ikke aktivt til det, reflekterer ikke og kritiserer ikke. og få medlemmer av statskirken i norge kjenner hele bibelen. de etterlever heldigvis ikke det som står der!

har prøvd å utfordre kristne venner på ennkelte bibeltekster( som angår vantro,kvinner,lovbrytere osv- endog yrkesgrupper og folkeslag). uten at de vil kommentere det. det er vel slik med andre religiøse skrifter også- man plukker litt her og der og forsvarer sitt standpunkt utifra det.

når alt kommer til alt synes jeg slike urfortellinger burde bli vurdert på linje med eventyrene.

men det sier jeg jo ikke til min lille sønn!

som er glad i sin kristne venn. OG i sin muslimske klassekamerat.

vi diskuterer ja, men hele tiden med vårt ansvar bevisst, som formidlere av en liberal og tolerant holdning.

Det er jaggu ikke mye antydning til å luke ut disse tingene, hvis du hører på imamene. Snakker du med en prest, så er saken en helt annen. Dette er ondskap, pur ondskap og ingenting annet. Blandet med galskap blir det sinnsykt. Det hjelper lite at prestene var like ille for 500 år siden - det har ingenting med tiden nå å gjøre.

"........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...