Gå til innhold

Nå er det på tide at de vantro krever respekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt dette du skriver her har du sagt tusen ganger før, i tusen tidligere innlegg som dreier seg om muslimer.

Får du abstinessymtomer hvis du ikke får ut din daglige dose mobbing, eller er du redd for å miste grepet om fansen?

Vi ser at du av og til sper på med litt sexprat, men ellers er dine innlegg klin like i sin essens. Kjedelig.

Er det "mobbing" å kritisere dette?

"........................................"

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

12

• ylvali1365381015

12

• Prozak

7

• red

2

Mest aktive i denne tråden

ylvali1365381015
Skrevet

Vi lærer barna å være kritiske til alle som er kritiske. Og intoleranse mot alle som er intolerante.

Og vi lærer dem at fremmedkulturelle ikke er intolerante og kritiske, de er bare uvitende og ynkelige. De vet ikke bedre. Derfor kan imamer stå å prate forbannet sludder på TV helt uimotsagt. De driter seg ut selv, ingen trenger hjelpe dem med det. De kritiske trenger bare stå og se på og si "hør", alt går automatisk i deres favør.

med utgangspunkt i ditt andre avsnitt her, vil jeg hevde at du er like fundamentalistisk og fordømmende som dem du kritiserer.

da kan jeg ikke forholde meg anerkjennende lenger.

er det rart det er krig i verden, som min sønn sier.

Skrevet

synd på folk med ulikheter?

skjønner ikke.

ulikheter kann være bra-en nødvendighet for utvikling.

det er også tøys at konflikt er synd- konflikt fører til kommunikasjon, til bevegelse og læring-utvikling!

dem som får med seg hjemmefra at det er beste med likhet synes jeg synd på.

(apropos den "krangelen" vi hadde en gang for lenge siden, der jeg anbefalte deg å finne ei bortgjemt bygd. ;-))

likhet blir fort ekstremisme, i ytterste konsekvens.

jeg sier som lennon, nok en gamng! ;-)

Ulikheter er ikke det som skaper utvikling. Det er en forutsetning for utvikling, men det vil alltid finnes der. Det er én ting som er helt avgjørende for endring og utviling, og det er radikale tanker. Islam har, siden dets opprinnelse, slått ned på alle radikale tanker ved å drepe de som tenker dem. Slik hindrer de utvikling. Å sammenlikne dette med samfunnet og styrene i den vestlige verden er er mildt sagt dumt. Å forsvare ondskap med at det er "kultur" er kanskje PK, men det er å drite på egen legg i lengden. Det hadde vært morsomt å se hvordan mange av disse krampe-sosialistene faktisk hadde reagert hvis de så konsekvensene som ville kommet om de fikk ting som de ville.

"......................................"

Skrevet

helt enig!

men nå må du forstå at koranen er en eldgammel bok de fleste luker litt av- akkurat som det gamle testamentet. det står også mye i det nye testamentet som er rimelig fjernt for selv de mest konservative kristne- ting vi aldri diskuterer i offentligheten i dag.

religion er i det hele tatt en flau greie- folk forholder seg ikke aktivt til det, reflekterer ikke og kritiserer ikke. og få medlemmer av statskirken i norge kjenner hele bibelen. de etterlever heldigvis ikke det som står der!

har prøvd å utfordre kristne venner på ennkelte bibeltekster( som angår vantro,kvinner,lovbrytere osv- endog yrkesgrupper og folkeslag). uten at de vil kommentere det. det er vel slik med andre religiøse skrifter også- man plukker litt her og der og forsvarer sitt standpunkt utifra det.

når alt kommer til alt synes jeg slike urfortellinger burde bli vurdert på linje med eventyrene.

men det sier jeg jo ikke til min lille sønn!

som er glad i sin kristne venn. OG i sin muslimske klassekamerat.

vi diskuterer ja, men hele tiden med vårt ansvar bevisst, som formidlere av en liberal og tolerant holdning.

Poenget er at det står en mektig og gal fyr på TV og sier at HELE koranen skal følges. Han sier det fins ikke moderate muslimer, kun vantro og muslimer. Svart/hvitt. Og han er sjef for 40 tusen. Ikke demokratisk valgt.

Skrevet

med utgangspunkt i ditt andre avsnitt her, vil jeg hevde at du er like fundamentalistisk og fordømmende som dem du kritiserer.

Forskjellen, ylvali, er at keinstein og du og jeg ikke går ut og dreper naboen fordi datteren hans gjorde noe galt.

Jeg er for toleranse overfor alt og alle som viser toleranse overfor meg og andre. De som ikke viser noen toleranse overfor de som er annerledes enn dem selv, har vi en moralsk plikt til å ikke vise toleranse overfor. Vi _SKAL_ ikke akseptere slikt. For hver gang du eller andre gjør det - om det så bare er å kalle keinstein for ekstrem fordi han uttaler seg fordømmende overfor ondskap - så setter vi verden ett skritt tilbake mot den mørke middelalder.

"....................................."

ylvali1365381015
Skrevet

Ulikheter er ikke det som skaper utvikling. Det er en forutsetning for utvikling, men det vil alltid finnes der. Det er én ting som er helt avgjørende for endring og utviling, og det er radikale tanker. Islam har, siden dets opprinnelse, slått ned på alle radikale tanker ved å drepe de som tenker dem. Slik hindrer de utvikling. Å sammenlikne dette med samfunnet og styrene i den vestlige verden er er mildt sagt dumt. Å forsvare ondskap med at det er "kultur" er kanskje PK, men det er å drite på egen legg i lengden. Det hadde vært morsomt å se hvordan mange av disse krampe-sosialistene faktisk hadde reagert hvis de så konsekvensene som ville kommet om de fikk ting som de ville.

"......................................"

hm.

jeg er enig med deg, i det store og hele.

jeg sa at konflikt var fruktbart. ikke ulikhetene i seg selv.

men konflikt er bare fruktbart dersom man forholder seg til dem på samme måte: med en åpen og konstruktiv holdning. da er det mye man kan lære.

men nå er ikke all verden slik innstilt da. men det er lov å håpe. uten håp er det jo bare å resignere. uten håp er det ingen vits i å stå opp om morran.

Skrevet

Du vil jeg skal tolerere intoleranse, det vil jeg ikke.

Jeg vil ha respekt for min kultur og livsstil.

Jeg vil ikke akseptere at noen ser ned på meg fordi jeg har en annen tro eller tankesett.

Noen mener de har rett å nekte andre å leve som de vil. Islam har en ulik intoleranse for annerledestenkende, er en ideologi, samfunnsdoktrine og politikk, ikke bare en religion. Et brutalt og mennskefientlig maktapparat lik kommunisme og nazisme. Muslimske krigsmenn har drept 6-7 mill mennesker de siste 30 år, med koranen i hånda.

Gjest Big little Brother
Skrevet

Har jeg noen kommentar? Nei.

Jeg elsker når folk driter seg ut helt av seg selv.

Nei, jeg tror du elsker aller mest den responsen, den hyllesten du får på dine simple hat-innlegg.

Og kanskje trenger du 'å få det ut'. Skattebetalerne er jo tjent med at folk bruker dette forum framfor det offentlige helsevesenet.

Og en dag du føler du har en god dag, kan du jo lese, elller tenke på hvor like ille disse religionene er eller har vært.

Har for eks. menighetsrådet fått mulighet til å velge en kvinnelig leder nå, eller følger de fremdeles Pauli's ord som krever at kvinnen skal tie i forsamlingen?

Nei, hovedårsaken til at Norge er ok, er at vi har en sekulær stat (og det handler om politikk og ikke religion).

Vi har Smith's venner og Jehova's vitner som to eksempler på norske religiøse grupper som er kristne og som kunne få en stor oppslutning om de rette betingelser lå til grunne. Puh, og vilket samfunn vi da ville fått!

Hat og vold? En av de flotteste jødiske festene handler nettopp om gleden over døden til en ekkel motstander,

bare som et eksempel på at alle religioner har sine uspiselige sider.

Men jeg synes ingen DOL'er skal hamre løs på en av disse religionene, det er ikke ok.

Prøv å finn en annen hobby, eller hold deg til sex og dildo pratet. Den fanklubben er tross alt basert på noe humor, ikke bare simpelt hat mot andre.

Skrevet

Nei, jeg tror du elsker aller mest den responsen, den hyllesten du får på dine simple hat-innlegg.

Og kanskje trenger du 'å få det ut'. Skattebetalerne er jo tjent med at folk bruker dette forum framfor det offentlige helsevesenet.

Og en dag du føler du har en god dag, kan du jo lese, elller tenke på hvor like ille disse religionene er eller har vært.

Har for eks. menighetsrådet fått mulighet til å velge en kvinnelig leder nå, eller følger de fremdeles Pauli's ord som krever at kvinnen skal tie i forsamlingen?

Nei, hovedårsaken til at Norge er ok, er at vi har en sekulær stat (og det handler om politikk og ikke religion).

Vi har Smith's venner og Jehova's vitner som to eksempler på norske religiøse grupper som er kristne og som kunne få en stor oppslutning om de rette betingelser lå til grunne. Puh, og vilket samfunn vi da ville fått!

Hat og vold? En av de flotteste jødiske festene handler nettopp om gleden over døden til en ekkel motstander,

Men jeg synes ingen DOL'er skal hamre løs på en av disse religionene, det er ikke ok.

Prøv å finn en annen hobby, eller hold deg til sex og dildo pratet. Den fanklubben er tross alt basert på noe humor, ikke bare simpelt hat mot andre.

*LOL* Du bør holde deg til ren sjikane. Så fort du beveger deg inn på sak tyder idiotiet frem i bøtter og spann.

Du sitter ikke her seriøst og sammenligner mikrogruper som Jehovas vitne etc. med den massebevegelse Islamisme er, og prøver å bli tatt på alvor?

Skrevet

hm.

jeg er enig med deg, i det store og hele.

jeg sa at konflikt var fruktbart. ikke ulikhetene i seg selv.

men konflikt er bare fruktbart dersom man forholder seg til dem på samme måte: med en åpen og konstruktiv holdning. da er det mye man kan lære.

men nå er ikke all verden slik innstilt da. men det er lov å håpe. uten håp er det jo bare å resignere. uten håp er det ingen vits i å stå opp om morran.

Den muslimske verden er i det store og hele 100% uinteressert i å godta forskjeller, lære eller å utvikle seg. _Det_ er problemet her - ikke _vår_ "fremmedfrykt", "rasisme" etc.

"........................................."

Skrevet

Det der var faktisk det dummeste jeg har lest på minst en uke her inne. Gratulerer - vandrepokalen går til deg. *Rister på hodet*

Skrevet

Det du sier, er jo i praksis at keinstein ikke skal fordømme ondskap. Mener du egentlig det?

ylvali1365381015
Skrevet

Poenget er at det står en mektig og gal fyr på TV og sier at HELE koranen skal følges. Han sier det fins ikke moderate muslimer, kun vantro og muslimer. Svart/hvitt. Og han er sjef for 40 tusen. Ikke demokratisk valgt.

det er jo trist.

intet annet.

men se rundt deg(vet jo ikke hvor du bor,men)- det finnes flest moderate muslimer. født i norge, og med norske venner. de tenker selv, på tross av at det er litt mindre aksept for kritisk dialog innad. og immamene, de er jo et eget folkeslag.

synes det er bra at debatten blomstrer- på tide, egentlig, at følgene av innvandring uten oppfølging blir diskutert.

jeg er bare ikke enig med konklusjonen din.

håp. håp og forsoning. det kommer til å la seg gjøre. men ikke uten innsats fra deg. det er ikke bare "de andre" som skal være ydmyke og villige til å nærme seg.

til slutt blir vi nok en global familie.

om det så tar hundre tusen år.

se på det som en livslang ekteskapskrise fordelt over mange generasjoner. ;-)

Skrevet

Menighetsrådene i Norge er 100% demokratiske, alle medlemmer i statskirken over 18 år kan stemme.

Moskeene er udemokratiske, medlemmene har ikke stemmerett. det er 0-null kvinneandel. Styret består kun av menn, og kun av kasteoverhoder og de rikeste familieoverhodene. Gammel stammekultur og antidemokrati midt i det sosialistiske og likestilte Norge. Hvor er kampånden? Fiendeideologiene, patriarkene og den absurde sakrale makten som vi har kjempet mot i 100 år er midt i blant oss, og vi løfter ikke en finger. Fienden er tilbake og vi er lammet.

ylvali1365381015
Skrevet

Du vil jeg skal tolerere intoleranse, det vil jeg ikke.

Jeg vil ha respekt for min kultur og livsstil.

Jeg vil ikke akseptere at noen ser ned på meg fordi jeg har en annen tro eller tankesett.

Noen mener de har rett å nekte andre å leve som de vil. Islam har en ulik intoleranse for annerledestenkende, er en ideologi, samfunnsdoktrine og politikk, ikke bare en religion. Et brutalt og mennskefientlig maktapparat lik kommunisme og nazisme. Muslimske krigsmenn har drept 6-7 mill mennesker de siste 30 år, med koranen i hånda.

kommunisme var jo formulert helt annerledes enn den ble praktisert.

da vi leste marx skrifter på videregående ble mange sjokkert og positivt overrasket- det var jo i og for seg fine tanker oppstått i en tid der forskjellene mellom folk er vanskelige å fatte for oss i dag.

men det er jo mennesker som skal forvalte politikken da.

og det er jo alltids en ulempe.

Skrevet

Tror neppe at det er tilfeldig at når man leser deg og folk med tilsvarende naive holdninger så er det et historisk sitat som stadig dukker opp fra hukommelsen:

Neville Chembalain i 1938 "Peace in our time"

ylvali1365381015
Skrevet

Den muslimske verden er i det store og hele 100% uinteressert i å godta forskjeller, lære eller å utvikle seg. _Det_ er problemet her - ikke _vår_ "fremmedfrykt", "rasisme" etc.

"........................................."

kanskje du har rett.

jeg er bare ikke villig til å gi opp og innta en sementert negativ holdning. _det_ fører iallefall ikke fremover. da får vi bare en opptrapping og mobilisering i begge leirer.

ylvali1365381015
Skrevet

ave!

jeg underskriver her, i oppglødd overraskelse over synet av en reflektert og selvvurderene holdning.

kan du ikke bli her - det hadde gjort meg lykkelig!

(godt mulig du opererer under flere nick, da, men kan ikke huske det du brukte nå).

:-D

Gjest Big little Brother
Skrevet

*LOL* Du bør holde deg til ren sjikane. Så fort du beveger deg inn på sak tyder idiotiet frem i bøtter og spann.

Du sitter ikke her seriøst og sammenligner mikrogruper som Jehovas vitne etc. med den massebevegelse Islamisme er, og prøver å bli tatt på alvor?

Muslimene startet også som en håndfull superidealister (les tullnger).

Poenget mitt er at enhver ekstrem gruppe kan vinne oppslutning dersom omgivelsene er klare for den.

Og det gjelder ikke bare religiøse grupper.

A og B-gjengen i Oslo har liten sjanse i et demokratisk samfunn. Men i et mer mafiastyrt samfunn () ville det være lurt å ha bygd opp en organisasjon på forhånd. Så små grupper skal man ikke skingse av. Så de norske ultrareligiøse grupper, de vaker og håper at deres tid kommer.

Du som er så morsk burde komme et selstendig innlegg senere.

Jeg er her ikke så ofte, max en kveld i uken, men vi kan snakkes neste uke.

Skrevet

Muslimene startet også som en håndfull superidealister (les tullnger).

Poenget mitt er at enhver ekstrem gruppe kan vinne oppslutning dersom omgivelsene er klare for den.

Og det gjelder ikke bare religiøse grupper.

A og B-gjengen i Oslo har liten sjanse i et demokratisk samfunn. Men i et mer mafiastyrt samfunn () ville det være lurt å ha bygd opp en organisasjon på forhånd. Så små grupper skal man ikke skingse av. Så de norske ultrareligiøse grupper, de vaker og håper at deres tid kommer.

Du som er så morsk burde komme et selstendig innlegg senere.

Jeg er her ikke så ofte, max en kveld i uken, men vi kan snakkes neste uke.

Kristenhetens tid som styrende maktfaktor i Europa er forbi, vi lever i sekualiserte samfunn, og alt prat om hva som kan skje dersom et flertall plutselig skulle bli religiøse fanatikere her til lands er rimelig hypotetisk og svevende.

Islamisme derimot er en reell trussel mot hele den siviliserte verdens fundament, ikke bare i de land hvor disse kreftene allerede har stor oppsluting i befolkningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...