Gå til innhold

Konflikt pga julebord.

Gjest er jeg den vanskelige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han vil på julebord med jobben, og det er selvsagt ok. Men julebordet skal være en helg på danskebåten, og den helgen skal jeg jobbe. Så da må jeg skaffe barnevakt til ca. 21-22 timer i så fall. Jeg mener at han ikke trenger å få med seg alt som er, for jobben hans har ganske ofte fester. Han vil absolutt gå, og det blir alltid som han vil. (Og det blir meg som må skaffe barnevakt.)

Skrevet

Kan ikke han dra på julebord mot at han selvsagt er den som skal skaffe barnevakt?

Skrevet

Kan ikke han dra på julebord mot at han selvsagt er den som skal skaffe barnevakt?

Vi har kun et par barnevakter, og det er mine foreldre. Og jeg vet at det blir lenge for de å passe ungene så mye.

Gjest passer det ikke så passer det ikke
Skrevet

Han vet jo at du jobber den helgen, så da er det hans plikt å skaffe barnepike da.

Det er jo du som er, unnskyld utrykket, dum, hvis du nå ordner barnapike for at han skal få seg ei helgefyll.

Når jeg leser om sånne konflikter så blir jeg bare mer og mer glad i mannen min, han hadde ALDRI latt en fest gå foran ungene.

Passer det ikke så passer det ikke, så enkelt er det jo.

Skrevet

Du er ikke den vanskelige, og hvis det ikke passer for ham å dra på julebord så passer det ikke. Så enkelt burde det være.

Jeg synes han er veldig urimelig om han trumfer gjennom dette uten å bry seg om det går greit med barnevakt eller ikke.

Han er da like mye forelder som deg, og burde ta ansvar deretter.

Skrevet

Han vet jo at du jobber den helgen, så da er det hans plikt å skaffe barnepike da.

Det er jo du som er, unnskyld utrykket, dum, hvis du nå ordner barnapike for at han skal få seg ei helgefyll.

Når jeg leser om sånne konflikter så blir jeg bare mer og mer glad i mannen min, han hadde ALDRI latt en fest gå foran ungene.

Passer det ikke så passer det ikke, så enkelt er det jo.

Han sier at jeg kan bytte vakter, men det betyr i så fall at jeg må jobbe to helger på rad. Og det vet jeg ikke om jeg orker.

Skrevet

Du er ikke den vanskelige, og hvis det ikke passer for ham å dra på julebord så passer det ikke. Så enkelt burde det være.

Jeg synes han er veldig urimelig om han trumfer gjennom dette uten å bry seg om det går greit med barnevakt eller ikke.

Han er da like mye forelder som deg, og burde ta ansvar deretter.

Jeg synes ikke han tar så mye ansvar.

Skrevet

Julebord på danskebåten er jo helt mongo i utgangspunktet.

Nei, da får mannen være hjemme :)

Skrevet

du er ikke vanskelig, og han får skaffe barnevakt selv. du skal jobbe, han skal på _fest_. sånn, da var det sagt:)

Gjest Det lurer jeg på nå
Skrevet

Vi har kun et par barnevakter, og det er mine foreldre. Og jeg vet at det blir lenge for de å passe ungene så mye.

"Men julebordet skal være en helg på danskebåten, og den helgen skal jeg jobbe. Så da må jeg skaffe barnevakt til ca. 21-22 timer i så fall".

I hvilken jobb tar man vakter på over 20 timer?

Skrevet

Jeg synes ikke han tar så mye ansvar.

Det er ofte problematisk når det blir sånn i et forhold. Og slike roller sklir ofte sakte på plass uten at man helt er klar over det før det er for sent (og det er gjerne når den største forelskelsen har lagt seg og den ene ser at h*n har gitt litt mer enn h*n har fått tilbake).

Jeg ville satt meg ned en gang stemningen er god og tatt opp temaet. Først generelt, så inn på dette konkrete. Du må få ham til å forstå at dere er to voksne i denne familien, og av og til må den ene jenke seg etter den andre - og motsatt.

I dette tilfellet skal jo du tross alt jobbe hele helgen!

Jeg ville vært steil!

Skrevet

"Men julebordet skal være en helg på danskebåten, og den helgen skal jeg jobbe. Så da må jeg skaffe barnevakt til ca. 21-22 timer i så fall".

Det er ikke meg som er trådstarter, men jeg vet at man i enkelte jobber har vakter som er lengre enn vanlig 8-timers arbeidsdag, eksempelvis nattevakt på 12 timer. Etter en slik vakt er man ikke i stand til å ta seg av barna neste dag, da må man sove, for å i det hele tatt fungere. Med litt reisetid osv. så er det helt forståelig at man måtte ha barnevakt i over 20 timer.

Skrevet

I tillegg til det Gemini sier her, så kan jeg opplyse deg om at det er flere yrkesgrupper enn du tror som rutinemessig tar heldøgns-vakter. For eksempel er dette helt vanlig for både sykehusleger og ambulansesjåfører.

Gjest tenk logisk
Skrevet

Jobber hun f.eks. i helsevesenet, så kan det hende at hun f.eks. har tidligvakter, du kjører da ikke dine barn til en barnepike kl 0630 på morgenen i helgene ..... da ordner du deg en barnepike som kan ha barna hele helgen da, kanskje barnepikene bor såpass langt unna at hun ikke har mulighet til å hente de osv osv.

Kan være mange grunner uten at hun jobber hele tiden.

Gjest passer det ikke så passer det ikke
Skrevet

Han sier at jeg kan bytte vakter, men det betyr i så fall at jeg må jobbe to helger på rad. Og det vet jeg ikke om jeg orker.

Skjønner godt at det er slitsomt.

Nei stå på ditt, passer det ikke så passer det ikke.

Du skriver jo også at jobben hans har flere fester iløpet av året, så det kan vel ikke være så ille for han om han nå mister èn vel ......

Skrevet

du er ikke vanskelig, og han får skaffe barnevakt selv. du skal jobbe, han skal på _fest_. sånn, da var det sagt:)

Enig.

Skrevet

Det er ofte problematisk når det blir sånn i et forhold. Og slike roller sklir ofte sakte på plass uten at man helt er klar over det før det er for sent (og det er gjerne når den største forelskelsen har lagt seg og den ene ser at h*n har gitt litt mer enn h*n har fått tilbake).

Jeg ville satt meg ned en gang stemningen er god og tatt opp temaet. Først generelt, så inn på dette konkrete. Du må få ham til å forstå at dere er to voksne i denne familien, og av og til må den ene jenke seg etter den andre - og motsatt.

I dette tilfellet skal jo du tross alt jobbe hele helgen!

Jeg ville vært steil!

Det du skrev der i begynnelsen er SÅ rett. Det er slik det har vært.

Skrevet

Det er snakk om tre vakter; hver på ca. 7 timer.

Skrevet

Jobber hun f.eks. i helsevesenet, så kan det hende at hun f.eks. har tidligvakter, du kjører da ikke dine barn til en barnepike kl 0630 på morgenen i helgene ..... da ordner du deg en barnepike som kan ha barna hele helgen da, kanskje barnepikene bor såpass langt unna at hun ikke har mulighet til å hente de osv osv.

Kan være mange grunner uten at hun jobber hele tiden.

Det er vakt fredag, lørdag og søndag.

Gjest veslekari
Skrevet

Får du byttet jobbehelg da?

Er du og pappaen sammen, eller bor dere hver for dere? Hvis dere bor sammen og har det greit så burde man jo i fellesskap finne løsninger, man gir og man tar, enkelt og greit, man kaster ikke alt over på den andres skuldre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...