Gå til innhold

Når legene gir opp

Anbefalte innlegg

Gjest ingen kur

Jeg fikk problemer i vår da jeg nesten ikke kunne spise mat uten å få kraftig diare eller oppkast etterpå. Dette ble vedvarende over flere uker. Jeg fikk beskjed av fastlegekontoret om å drikke rikelig med væske og spise lett mat, men fant selv ut at ernæringsdrikk av typen Addera var det eneste som holdt meg igang. Jeg ble verre og måtte til slutt på legevakten og ble innlagt sykehus med en gang. Etter intravenøs behandling ved sykehuset sendte legene meg hjem igjen. Men etter noen få dager måtte jeg tilbake for mer intravenøs behadling.

Jeg ble overført fra infeksjon til gastroavdeling på sykehuset og legene tok etterhvert endoskopi og fant en betennelse nederst i tynntarmen. Jeg fikk til slutt en kortisonbehandling med prednisolon for å roe ned betennelsen (3 mnd). Etter dette fikk jeg informasjon fra en overlege som mente han var usikker på om diagnosen jeg hadde fått(morbus crohn) var riktig og sa jeg måtte si fra hvis jeg ble like syk igjen... Sakte men sikkert ble jeg dårlig igjen og kom i kontakt med en akupunktør som kom med en helt annen forklaring. Jeg hadde blitt smittet av et me-virus og kunne få behandling av ham for det. Etter 4 behandlinger der er jeg mye bedre, men ikke frisk. (4 akupunkturbeh. og bruk av phosphorus og hepar sulph + endret kosthold). Symptomene gir seg fortsatt ikke, men er så dempet av jeg kan fortsette å studere og fungere på ett vis. Hvordan kan jeg bli helt frisk av dette? Bør jeg ta opp alternativbehandlingen med legene for ny vinkling av behandlingen der eller fortsette med alternativ medisin hvis jeg blir dårligere igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246233-n%C3%A5r-legene-gir-opp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Tarmsystemet er komplisert og en rekke faktorer kan føre til sykdom inkludert virus, bakterier, matintoleranse, matallergi, autoimmune betennelser og psykiske faktorer for å nevne noen. Disse kan også henge sammen slik at en infeksjon kan føre til matintoleranse etc. Jeg ser ikke bort fra at du kan få hjelp av akupunktøren, men spør meg selv hvordan vedkommende kunne vite at det var et ME-virus (det er flere typer virus som er satt i forbindelse med ME. Du kan gjerne be legene ta en undersøkelse av antistoffer mot ulike virus, hvis ikke dette allerede er gjort. Hvis du synes du ble bedre av den alternative behandlingen synes jeg du skal fortsette med denne og ta kontakt med sykehuset igjen hvis du skulle bli verre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...