Gå til innhold

sterke magesmerter- kjempebekymra..:(


Gjest gravid for aller første gang

Anbefalte innlegg

Gjest gravid for aller første gang

For min del betaler jeg heller på en privat klinikk for å få time på dagen og saken ut av verden.

Helse før penga, så langt det går hvertfall.

Det er greit med penger, det er verre at det er fredag kveld:((( disse smertne er ikke konstante, og ikke bare på den ene side. Helt siden jeg ventet mens.. Legen ,mente det var normalt, men han undersøkte meg jo ikke en gang da det var for tidlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi

    5

  • 4barns mor-77

    4

  • Paloma

    3

  • Dorthe

    3

Mest aktive i denne tråden

jeg mistet selv i uke 13 etter en uke med sparsom blødning.Så jeg vet hvor vondt dette kan være. All usikkerheten er bare forferdelig!!!

Leit å høre :-(

Er du gravid igjen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit med penger, det er verre at det er fredag kveld:((( disse smertne er ikke konstante, og ikke bare på den ene side. Helt siden jeg ventet mens.. Legen ,mente det var normalt, men han undersøkte meg jo ikke en gang da det var for tidlig..

Sant det, hjelper ikke med private klinikker i helgene. Nei, du får høre på dem som har bedre erfaring med legevakt enn meg.

Jeg har bare lyst til å si at det går sikkert bra, men jeg vet hvor lite det trøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Så fint at de hjalp deg, de ville ikke hjelpe meg. Men så var det bare falsk alarm også, heldigvis :-)

Det var godt å høre... ;)At det var falsk alarm altså!

jeg synes det er greit bare å ringe de jeg, så kan de avgjøre om det er nædvendig med et besøk eller ikke...

Et eksempel: eldste mann er allergisk. reagerer med eksem og "igjenklinte" øyne... Minsten derimot har ikke vært allergisk, men ble plutselig rød og hoven i ansiktet, samt litt tett i bringen. Jeg ringer selvfølgelig legevakta jeg, og får beskjed om at vi kan halvere allergi medisin dosen til eldste mann først og se om det hjelper, og hvis ikke må vi komme inn...

Det hjalp!

Er man usikker så er det helt i orden å bruke legevakta som rådgivning... Kanskje man kan bli beroliget om ikke annet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit med penger, det er verre at det er fredag kveld:((( disse smertne er ikke konstante, og ikke bare på den ene side. Helt siden jeg ventet mens.. Legen ,mente det var normalt, men han undersøkte meg jo ikke en gang da det var for tidlig..

Hei,

Jeg foreslår at du tar en telefon til legevakten, og hvis ikke de har noe godt svar til deg spør du om det finnes en avdeling på nærmeste sykehus du kan ringe til - der det er jordmødre på vakt. Så kan du snakke med en av de, forklare hvor det gjør vondt, og hvor sterke smertene er.

Hvis du har veldig vondt, kan det være akutt, da må du søke hjelp. Men hvis det bare er ubehagelig, vil de muligens avvente til over helgen?

Jeg vet ikke så mye om hvor vondt graviditet utenfor livmoren er, men du vil antagelig vite mer om hvordan du bør forholde deg etter en telefon. Jeg ville ikke reist ned på legevakten og blitt sittende der hele natten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gravid for aller første gang

Hei,

Jeg foreslår at du tar en telefon til legevakten, og hvis ikke de har noe godt svar til deg spør du om det finnes en avdeling på nærmeste sykehus du kan ringe til - der det er jordmødre på vakt. Så kan du snakke med en av de, forklare hvor det gjør vondt, og hvor sterke smertene er.

Hvis du har veldig vondt, kan det være akutt, da må du søke hjelp. Men hvis det bare er ubehagelig, vil de muligens avvente til over helgen?

Jeg vet ikke så mye om hvor vondt graviditet utenfor livmoren er, men du vil antagelig vite mer om hvordan du bør forholde deg etter en telefon. Jeg ville ikke reist ned på legevakten og blitt sittende der hele natten...

Er det vanlige nødnummeret man ringer da, eller har de eget nummer? Har slått opp på gulesider nå, men finner ingen legevakt her i Bergen. Er det noen som kan det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlige nødnummeret man ringer da, eller har de eget nummer? Har slått opp på gulesider nå, men finner ingen legevakt her i Bergen. Er det noen som kan det?

Legevakt skal finnes i alle kommuner... Prøv å ringe fastlegen din sitt telefonnr. De pleier å ha en svarer med nummer du kan ringe utenom åpningstid!

Og lykke til!

Tror det går bra jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlige nødnummeret man ringer da, eller har de eget nummer? Har slått opp på gulesider nå, men finner ingen legevakt her i Bergen. Er det noen som kan det?

Legevakt i bergen:

Legevaktsentralen, 55 56 87 60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlige nødnummeret man ringer da, eller har de eget nummer? Har slått opp på gulesider nå, men finner ingen legevakt her i Bergen. Er det noen som kan det?

Bergen Legevakt

Telefon: 55 56 87 00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gravid for aller første gang

Legevakt i bergen:

Legevaktsentralen, 55 56 87 60

tror dere de tar telefon? har prøvd i snart 30 min nå, og kommer ikke gjennom.. de har det nok travelt, det er jo legevakt, men det hjelper ikke så mye meg hvert fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gravid for aller første gang

det er heldigvis ikke vondt akkurat nå, men det kommer tilbake, er mer enn sikker på det. Får bare smøre meg med tålmodighet og dra til fastlege på mandag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror dere de tar telefon? har prøvd i snart 30 min nå, og kommer ikke gjennom.. de har det nok travelt, det er jo legevakt, men det hjelper ikke så mye meg hvert fall..

Ring opplysningen og dobbeltsjekk at du har riktig nummer, spør om de har flere nummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gravid for aller første gang

Ring opplysningen og dobbeltsjekk at du har riktig nummer, spør om de har flere nummer.

jo da, nummeret er riktig, men jeg får bare automatisk svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo da, nummeret er riktig, men jeg får bare automatisk svar.

Kanskje du like godt skulle ta en taxi dit da. Bedre å sitte der og vente på lege, enn å sitte hjemme og bekymre seg. Ta med en god bok og en walkman, så flyr ventetiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit med penger, det er verre at det er fredag kveld:((( disse smertne er ikke konstante, og ikke bare på den ene side. Helt siden jeg ventet mens.. Legen ,mente det var normalt, men han undersøkte meg jo ikke en gang da det var for tidlig..

Jeg hadde en del magesmerter i begynnelsen av graviditeten. Tror ikke de var så sterke som de du beskriver. Jeg ringte til legevakten og fikk komme inn med en gang. Dagen etter var jeg på ultralyd for å sjekke. Der så de at det ikke var graviditet utenfor livmoren. De sa også at smerter ved graviditet utenfor livmoren gjerne oppstår rundt uke 7. I uke 5 er fosteret for lite til at det skal gi smerter sa de.

Jeg fikk konstatert symptomfri blærebetennelse. Da symptomfri i forhold til at jeg ikke hadde svie og hyppig vannlating. Jeg fikk medisiner og smertene ble borte etter 1 døgn.

Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt legevakten og forklart hvordan det er. De bestemmer da om du skal komme inn.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en del magesmerter i begynnelsen av graviditeten. Tror ikke de var så sterke som de du beskriver. Jeg ringte til legevakten og fikk komme inn med en gang. Dagen etter var jeg på ultralyd for å sjekke. Der så de at det ikke var graviditet utenfor livmoren. De sa også at smerter ved graviditet utenfor livmoren gjerne oppstår rundt uke 7. I uke 5 er fosteret for lite til at det skal gi smerter sa de.

Jeg fikk konstatert symptomfri blærebetennelse. Da symptomfri i forhold til at jeg ikke hadde svie og hyppig vannlating. Jeg fikk medisiner og smertene ble borte etter 1 døgn.

Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt legevakten og forklart hvordan det er. De bestemmer da om du skal komme inn.

Lykke til!

- nora82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...