Gå til innhold

tanta til min mann arbeider på trygdekontoret

Anbefalte innlegg

Skrevet

føler dette veldig ubehagelig ift sykemeldinger som er av psykisk art å gjøre. kan min lege sende dette til et annet trygdekontor e.l.?hva med blå resept?vil ansatte på et trygdekontor også motta kopi av resept som viser medisiner som er blitt skrevet ut til meg?hvordan kan jeg skåne meg fra dette?alternativet er at jeg må lide og ikke få behandling om jeg ikke ønsker større åpenhet rundt min helsesituasjon.Er også redd for at vedkommende kan gå innpå mitt navn for å lese om meg... jeg vet at ingen fagpersoner skal gå inn på personer uten at vedkommende har noe med behandling situasjon å gjøre, men vet at det allikevel er mulig å gå inn på data'n om en person er nysjerrig.

ER også klar over at vedkommende har taushetsplikt og forventer ikke at at vedkommende kommer til å konfrontere meg, men det som er vondt er at det ER en mulighet for at vedkommene kan ha vært inne og lest om meg. Vi har til tider omgang og jeg føler dette svært ubehagelig.

Jeg vet heller ikke helt hva som står om meg. Har jeg noen mulighet for å få innsyn via et annet kontor da jeg ikke ønsker å henvende meg til kontoret hun jobber.

ønsker med dette å evt få ut en spenning som plager meg.pft

Advokat Thomas Myran
Skrevet

Hei!

Det skal mye til å få byttet trygdekontor, du bør bare slå deg til ro meg at slik er det. De som er i faresonen for inhabilitet er instruert til ikke å utnytte dette, og erfaringsmessig gjør de ikke det heller.

Innsynskrav skal alltid rettes til det kontoret som sitter på papirene.

Jeg må også si det da, at jeg ikke helt "ser" hva som bekymrer deg mtp. innsyn: det at noen ønsker å se papirene sine er ikke oppsiktsvekkende og i allefall ikke noe samtaletema på et trydgekontor.

Mvh.

Thomas Myran

Advokat

• 3 uker senere...
Gjest føler med deg
Skrevet

hei..

Vet akkuratt hvordan du har det.

Svigermoren min jobber på sykehuset her i distriktet.

Har vært innlagt etter fødsel,depresjon osv,....Følte jeg at hun noen ganger hadde vært inne å sjekket meg.

Følte vel helst dette, men har jo sefølgelig ingen aning om hun gjorde det eller ikke...

Ringte en gang sykehuset å spørte genrelt om hvordan det virket. De har taushetsplikt, og om de går inn å sjekker "andres " pasienter (som er på annen avdeling)kan de miste jobben... De er meget strenge med dette værtfall på sykehus. Ikke sikker jeg var til hjelp , men vil nok tro at det er likt på sykehus og trygdekontor.

UANSETT HAR DE TAUSHETSPLIKT!!

lykke til:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...