dione1 Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Har skrevet mange innlegg her angående mine problemer med ekstraslag. Har hatt det siden jeg var 15 år, nå er jeg 21. Så jeg har jo med tiden blitt vant til det, men blir fremdeles veldig redd. Jeg har vært til ekg ( ikke 24timers) og ultralyd. Alt så fint ut, og legen mente det var ufarlife ekstraslag. Men liekvel blir jeg redd hver gang jeg kjenner et slag. Det har resuktert i at jeg ikke tørr tene noe særlig, noe som jeg er veldig glad i. For hvor jeg virkelig sliter meg ut, kjenner jeg ekstraslag når pulsen begynner å stabilisere seg igjen ( når pulsen går ned). Igår kveld oppdaga jeg noe som skremte meg veldig. Jeg satt i stolen, og kjente at det hoppa til å brystet. Automatisk kjenner jeg da etter pulsen, og det kjentes ut som om hjertet var stoppet. Og da ble jeg plutselig kjempenummen, og det føltes som om jeg skulle besvime. Men jeg gjorde ikke et altså, og snart kjente jeg at pulsen slo kjempefort. Min redsel er altså at hjertet plutselig skal stoppe, for det føltes som om det gjorte det et øyeblikk. Men det er vel ikke mulig? Jeg kan nevnet at jeg er i en spesiell stresset periode, fordi jeg har slitt med en svimmelhet i over 1 år. Vi tror det kommer av stiv nakke, og mye stress, da legene ikke finner noe ut. Det er nautisk svimmelhet/ ustødighet Har lest at mange sliter med denne type svimmelhet i lang tid. Jeg har ingen andre plager enn denne svimmelheten, og i tider er den ensten helt borte. Særlig hvis jeg gjør nakkeøvelser , eller får noen til å massere meg, da blir det raskt bedre. Men så kommer den tilbake. Har begynt med fysipterapi, og det hjelper. Så jeg tror ikke det er sammenheng mellom svimmelheten og ekstraslagene. Min teori er at jeg ble nummen fordi jeg ble så redd da jeg ikke kjente pulsen, er dette mulig? Burde jeg oppsøke lege igjen, for å få sjekka hjertet? Håper på snarlig svar. Har aldri hatt smerter i hjertet, bare ekstraslagene som gjør meg kjemperedd. Jeg må liksom gå å kjenne på pulsen hele tiden..Slitsomt mvh Ung jente 21 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247149-plages-med-ekstraslag-og-nestenbesvimelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sweet_november Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 det kan godt väre at du ble så redd når du kjente extra slagene at du fikk fölelsen av at du skal besvime.. jeg opplever det innimellom, extra slag og "urolig" hjerte. ikke bare når jeg er aktiv men hvis jeg sitter i ro også. noen ganger har jeg det HELE dagen og dagen derpå men noen ganger bare en gang i löpet av dagen men skal også sies atdet ikke er så ofte. jeg sliter nemlig med litt angst og depresjon som henger igjen etter en töff tid for noen år siden.. og vanskelige forhold på jobben i vår har gjort sitt så jeg merker at jeg får disse extra slagene en del i det siste, jeg får oxo problemer med pusten og da blir det helt låst situasjon, föles som om jeg skal falle om hvert öyeblikk. og jeg er av en el annen grunn livredd for å besvime,miste kontroll.. pröver så godt jeg kan å kontrollere tankene mine og da klarer jeg å styre dette her litt..pröver å ikke få panikk.. men det er absolutt ikke göy med extra slag, jeg var og tok ekg senest i august og alt var normalt, pröver å tröste meg med at det hadde vist noe på den om det var noe feil med hjertet. samtidig som jeg opplevde angst og depresjon for noen år siden ble jeg VELDIG svimmel. og jeg har slitt med siden da.. trodde först at jeg var alvorlig syk, var til legen mange ganger og tok alle slags pröver, men alle var okej.. begynte i fysioterapi til slutt da legen mente at det var nakkespenninger, men det hjalp der og da , dagen etterpå samme ting. prövde svömmetrening, kinesiologi men det hjalp ikke i lengden. da fikk jeg tips om akupunktur og bare etter den förste behandlingen var jeg mye bedre. nå går jeg regelmessig dit og er myeeee bedre. föler meg ikke så trött som för, kan faktisk böye hodet noe som var utenkelig för.. jeg får samtidig healing og akupunktur..HERLIG!! Håper dette hjalp deg litt selv om det ble et langt innlegg men jeg kjente meg igjen i innlegget ditt.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247149-plages-med-ekstraslag-og-nestenbesvimelse/#findComment-1933896 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dione1 Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 det kan godt väre at du ble så redd når du kjente extra slagene at du fikk fölelsen av at du skal besvime.. jeg opplever det innimellom, extra slag og "urolig" hjerte. ikke bare når jeg er aktiv men hvis jeg sitter i ro også. noen ganger har jeg det HELE dagen og dagen derpå men noen ganger bare en gang i löpet av dagen men skal også sies atdet ikke er så ofte. jeg sliter nemlig med litt angst og depresjon som henger igjen etter en töff tid for noen år siden.. og vanskelige forhold på jobben i vår har gjort sitt så jeg merker at jeg får disse extra slagene en del i det siste, jeg får oxo problemer med pusten og da blir det helt låst situasjon, föles som om jeg skal falle om hvert öyeblikk. og jeg er av en el annen grunn livredd for å besvime,miste kontroll.. pröver så godt jeg kan å kontrollere tankene mine og da klarer jeg å styre dette her litt..pröver å ikke få panikk.. men det er absolutt ikke göy med extra slag, jeg var og tok ekg senest i august og alt var normalt, pröver å tröste meg med at det hadde vist noe på den om det var noe feil med hjertet. samtidig som jeg opplevde angst og depresjon for noen år siden ble jeg VELDIG svimmel. og jeg har slitt med siden da.. trodde först at jeg var alvorlig syk, var til legen mange ganger og tok alle slags pröver, men alle var okej.. begynte i fysioterapi til slutt da legen mente at det var nakkespenninger, men det hjalp der og da , dagen etterpå samme ting. prövde svömmetrening, kinesiologi men det hjalp ikke i lengden. da fikk jeg tips om akupunktur og bare etter den förste behandlingen var jeg mye bedre. nå går jeg regelmessig dit og er myeeee bedre. föler meg ikke så trött som för, kan faktisk böye hodet noe som var utenkelig för.. jeg får samtidig healing og akupunktur..HERLIG!! Håper dette hjalp deg litt selv om det ble et langt innlegg men jeg kjente meg igjen i innlegget ditt.. Hvordan var svimmelheten din da? Min svimmelhet er som en gyngende svimmelhet,og den er konstant, og er verst når jeg må stå¨helt i ro, feks i kø i butikk. Har det likens som deg, er livredd for å besvime, for å miste kontroll. Og særlig med mange mennesker rundt meg- Før kunne jeg ikke gå i butikken på lang tid, men det har heldigvis litt bedre. Men jeg merker at i perioder hvor jeg stresser mye, er både esktraslagene og svimmelheten verre. Så det har vel blitt en ond sirkel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247149-plages-med-ekstraslag-og-nestenbesvimelse/#findComment-1933906 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hei! Det høres ut som om du har ufarlige ekstraslag, men at du opplever dette som skremmende, og har kommet inn i en vond sirkel hvor du har fysiske symptomer på angst, noe som igjen forsterker redselen din for at det virkelig er noe alvorlig i veien med hjertet. Når pulsen begynner å gå veldig raskt er det muligens et slags angstanfall du har. Kanskje du skulle gått med EKG i et døgn, men spørsmålet er hva som skal til for at du skal bli beroliget hvis du må leve med disse ekstraslagene og får høre at de fortsatt ansees som ufarlige? Ville det hjulpet? Hvis du igjen får høre at dette er ufarlige ekstraslag, ville du blitt beroliget på sikt? For symptomene dine vil ikke forsvinne. I hvertfall ikke de som er av fysisk art. Men symptomene som kommer av redsel kan forsvinne. Uansett har du levd i mange år med dette som plager deg i livet, og var jeg deg ville jeg hatt 1)full utredning,(siden du kjenner ekstraslag, og ikke får ro før det er utredet)2) OG deretter psykologhjelp i etterkant hvis utredningen ikke hjelper deg til å leve som normalt. Jeg har mennesker nært på meg som har ditt problem, og som trener og lever som normalt. vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247149-plages-med-ekstraslag-og-nestenbesvimelse/#findComment-1933961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Svar til Dionel. Det du beskriver er normale fenomèn, som alle vil forsterke seg når angsten tar overhånd. Da blir så godt som alle symptomer overveldende, og du er inne i en ond sirkel (på psykisk grunnlag) som det er vanskelig å komme ut av. Det du kjenner av ekstraslag har ikke noe med reell hjertesykdom å gjøre. Siden du har hatt slike plager i lange tider (år), bør du sannsynligvis få hjelp av profesjonell karakter. Nærmest til å hjelpe deg turde en klinisk psykolog eller en psykiater være. Hvis du vikler deg ytterligere inn i de problemene du beskriver, vil det etterhvert bli helt uløselig for deg. Unge piker på 21 år med organisk hjertesykdom er en raritet. Ta det opp med din lege, og bli henvist til fagpersoner som kan ta dette problemet opp på realistisk måte. Enhver annen "behandling", det være seg fysioterapi, medikamenter, etc., vil være ytterligere å bygge problemslottet ditt høyere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247149-plages-med-ekstraslag-og-nestenbesvimelse/#findComment-1934273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mann28n Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Hvordan var svimmelheten din da? Min svimmelhet er som en gyngende svimmelhet,og den er konstant, og er verst når jeg må stå¨helt i ro, feks i kø i butikk. Har det likens som deg, er livredd for å besvime, for å miste kontroll. Og særlig med mange mennesker rundt meg- Før kunne jeg ikke gå i butikken på lang tid, men det har heldigvis litt bedre. Men jeg merker at i perioder hvor jeg stresser mye, er både esktraslagene og svimmelheten verre. Så det har vel blitt en ond sirkel. er i samme situvasjon sjøl. Det er nok mer psykisk enn fysisk. Det er angst(panikk). Vi er overfølsom for fysiske føleser. Anbefaler boken "tenk hvis...hva så" av Rolf Aarøe og Margit Øiesvold, den er super!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247149-plages-med-ekstraslag-og-nestenbesvimelse/#findComment-1940486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest musli Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Heisann. Mye av dette du skriver høres nesten ut som meg selv. Jeg er 22 år og har hatt ekstraslag siden jeg var 15 år jeg også.Dette er forferdelig. Jeg har vært hos mange spesialister innefor dette og jeg er helt frisk. Jeg har også vært plaget med puls på 180 slag i minuttet som varte i en time og 3 timer. Dette har jeg opplevd kun 2 ganger men da trodde jeg at jeg skulle dø.Helt forferdelig. Jeg tenker mange ganger at:må jeg leve med dette resten av livet.. er så sliten av å gå å kjenne hjertet mitt 24 timer i døgnet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247149-plages-med-ekstraslag-og-nestenbesvimelse/#findComment-1959659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 er i samme situvasjon sjøl. Det er nok mer psykisk enn fysisk. Det er angst(panikk). Vi er overfølsom for fysiske føleser. Anbefaler boken "tenk hvis...hva så" av Rolf Aarøe og Margit Øiesvold, den er super!!!! Du bør prøve en behandling som kalles tankefeltterapi. Den virker utrolig på skjulte psykiske probl. og angst som har satt seg i kroppen. Les på www.eft.no Dette er energipsykologi som løser opp blokkeringer i kroppens system. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247149-plages-med-ekstraslag-og-nestenbesvimelse/#findComment-1979097 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.