Gå til innhold

Trekke jekslene istedenfor krone?!


Gjest AMSTOR

Anbefalte innlegg

Har to jeksler nede som må settes på krone pga for mye fyllinger som ikke sitter. Dette er jæ.. dyrt og iogmed at det er de innerste jekslene kan jeg jo like godt trekke dem? Det vil ikke syntes og jeg greier meg bra uten vel?

Min far har trukket sine (De gjorde det i gamle dager...) og han sier han ikke merker det.....

Hilsen blakk 3 -åring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du er å skrive selv da lille venn ;-)

He-he, måtte bare le da det sto hilsen 3-åring :-)

Nei, det er sikkert bare å trekke dem, men kanskje det vil synes når du smiler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme problem, og tannlegen frarådet. Tannlegen min er en venn av meg, og jeg betaler ham ikke, så han har ingen personlig interesse av å si at han foretrekker å gjøre alt som er mulig for å redde tannen.

Nå er jekselen så dårlig at den måtte ut, og for øyeblikket har jeg et gapende hull der inne. Det er ikke helt greit; det synes ikke noe særlig, men jeg tygger meg i tungen stadig vekk.

Skal få satt inn kunstig tann etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trukket to jeksler pga pengemangel og som faren din sier, man merker det ikke, Ikke synes det heller dersom det er langt bak.

Så det er ikke krise og prioritere bort jeksler :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blakk 3 åring ..... trekke jeksler ......

Går ut ifra at du har en grov tastefeil her.

Spør tannlegen, kommer visstnok litt an på det der.

He he, ja jeg mente 35 åring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er å skrive selv da lille venn ;-)

He-he, måtte bare le da det sto hilsen 3-åring :-)

Nei, det er sikkert bare å trekke dem, men kanskje det vil synes når du smiler?

Ja, jeg ler ennå selv;)

Er seff litt eldre enn det, 35 feks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan jeg trekke tannen og så sette inn krone, eller settes det på det lille som er igjen etter at fyllingene er tatt vekk???

Hvis det syntes når jeg smiler , vil jeg IKKE trekke, da får jeg ta opp et forbrukslån heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan jeg trekke tannen og så sette inn krone, eller settes det på det lille som er igjen etter at fyllingene er tatt vekk???

Hvis det syntes når jeg smiler , vil jeg IKKE trekke, da får jeg ta opp et forbrukslån heller....

Dersom den naturlige krona på tanna de er ødelagt, og må erstattes av en kunstig krone, så beholder man rota og lager en slags "topp" på den der man fester fast den nye krona.

Det er 10-12 år siden jeg gjorde dette, og det kostet da ca 4 000 kroner. Det var fast pris på komplett jobb.

Tannlegen tok avstøpning av munnen og sendte dette til en tanntekniker som lagde krona. Så satte min egen tannlege på krona senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan jeg trekke tannen og så sette inn krone, eller settes det på det lille som er igjen etter at fyllingene er tatt vekk???

Hvis det syntes når jeg smiler , vil jeg IKKE trekke, da får jeg ta opp et forbrukslån heller....

Legger til:

Hvis du nå velger å trekke tanna, men senere ønsker å sette inn igjen en tann, så koster det ca 25 000 kroner!

Så det er en stor fordel å beholde rota på den du har dersom du kan klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan jeg trekke tannen og så sette inn krone, eller settes det på det lille som er igjen etter at fyllingene er tatt vekk???

Hvis det syntes når jeg smiler , vil jeg IKKE trekke, da får jeg ta opp et forbrukslån heller....

Jeg ville IKKE trukket om det ikke var helt nødvendig. Trekker du, kan du ikke angre deg siden. Om nødvendig ville jeg lånt pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan jeg trekke tannen og så sette inn krone, eller settes det på det lille som er igjen etter at fyllingene er tatt vekk???

Hvis det syntes når jeg smiler , vil jeg IKKE trekke, da får jeg ta opp et forbrukslån heller....

For å sette på krone må den ordentlige tanna di stå som stamme for krona. Tar du tanna di vekk må det settes inn implantat, og det er svindyrt. Som morsan sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Gjest Tannlegeskrekk DELUXE!

Har selv store tannproblemer, og måtte trekke 3 jeksler i sommer, på eine sida. Dei to bakerste, og en til et hakk lenger fremme. Trenger og å få trekt 3 jekler på den andre sida, men venter med det til eg ev får råd til implantat, og kan få ordnet det i narkose. Merker ikkje at tennene mangler, og en kan ikkje se det når eg smiler. Ser det såklart hvis eg gjesper da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er de bakerste og du ikke har trukket noen bak disse, så ville jeg tatt å trekt de heller. Du klarer deg bra uten dem. Men jeg vil også si, ikke la det bli en vane...Jeg har trekt mer enn de bakerste... Tenner er kjekt å ha vet du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...