Gå til innhold

Likestilling og sånn

Anbefalte innlegg

ylvali1365381015
Skrevet

"Når menn ute vil spandere en drink på meg, sier jeg som oftest neitakk, føler det forplikter."

Sånn tror jeg veldig mange jenter tenker. Og det tror jeg de fleste gutter vet.

Derfor kan jeg ikke forstå hva som feiler gutter som går bort til ukjente damer og vil spandere drinker på dem. Jeg ville følt jeg forsøkte å kjøpe henne med en drink.

de gangene det har skjedd meg, og jeg var ganske blakk og takknemlig egentlig, endte det med at ølen stod urørt på bordet. fikk kalde føtter, nettopp av de normene du beskriver.

synd på så mange måter!

det skulle jo ikke i vårt samfunn i dag bety at mannen hadde rett til å tro at jeg lå klar til benyttelse, dersom han ville spandere en øl?!

der henger vi etter i femtitallet! dersom jeg ville spandere en øl på en søt, men akk så blakk mannlig bekjent(for kvelden), ville jeg jo ikke anta at han dermed akspterte sex eller noe??

• Svar 148
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

34

• hidi

25

• Dorthe

15

• ylvali1365381015

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ok. Vil en tur til Roma gjøre opp?

(Med liten skrift står det muligens noe om retur av penga når vi er vel tilbake på Gardermoen, men det ser du ikke).

Hva i all verden ville jeg gjøre med deg i Roma?

(Sorry, glemte at vi skulle hviske...Hva skal vi gjøre der?(stemmen ikke hørbar for noen)

Skrevet

de gangene det har skjedd meg, og jeg var ganske blakk og takknemlig egentlig, endte det med at ølen stod urørt på bordet. fikk kalde føtter, nettopp av de normene du beskriver.

synd på så mange måter!

det skulle jo ikke i vårt samfunn i dag bety at mannen hadde rett til å tro at jeg lå klar til benyttelse, dersom han ville spandere en øl?!

der henger vi etter i femtitallet! dersom jeg ville spandere en øl på en søt, men akk så blakk mannlig bekjent(for kvelden), ville jeg jo ikke anta at han dermed akspterte sex eller noe??

Da ville jeg takknemlig mottatt ølen og vært ærlig. Man kommer faktisk utrolig langt med ærlighet.

Så ville jeg sagt at neste gang jeg ser deg, så spanderer jeg en halvliter....

Ikke så beskjeden, jente.

Skrevet

synd på så mange måter!

Men det gjelder ikke med bekjente. Jeg har ingen problemer med å spandere øl på blakke venninner en kveld hvis jeg har penger. Det ligger det jo heller ingenting i.

Ukjente damer, derimot. Jeg ville følt jeg nedverdighet meg, og trodd hun tenkte at jeg kun var ute etter et ligg - noe de fleste gutter som ikke evner bedre åpningsreplikker enn "kan jeg få spandere en øl på deg?" i de fleste tilfeller også er.

Og jeg vil ikke bli sett på som en av disse. Derfor har jeg heller aldri spandert øl på totalt fremmede.

Kunne ikke falle meg inn. Men det er ikke fordi jeg er gjerrig. Kun fordi jeg er klar over at jenter tenker som dere her.

Skrevet

Det er derfor jeg alt for sjelden drar til Oslo. Det er rett og slett for mange kvinner som tilbyr meg både øl og puling. :)

Stort problem det der. :)

LOL, jeg får altfor mye negativ oppmerksomhet og det blir slitsomt.

Skrevet

Hva i all verden ville jeg gjøre med deg i Roma?

(Sorry, glemte at vi skulle hviske...Hva skal vi gjøre der?(stemmen ikke hørbar for noen)

Jeg vet ikke. Hva gjør man i Roma? Jeg har aldri vært der.

Men man kan vel ikke dra til Roma uten å se Mona Lisa.

Skrevet

Dorthe, visste ikke at du var så vemmelig...... Usj. Æsj.

Jeg gjør det ikke, er bare for snill tror jeg. Kan ikke utnytte folk, men så kan ingen utnytte meg heller....

Du gjør ditt, jeg gjør mitt.

Søren, så vanskelig det er å mislike deg da....

Du skriver altfor mye godt på disse sidene, så hvis du bare svarte ekkelt....var det lett.

Dine valg reflektere ikke mine valg ergo jeg kan fortsatt like deg masse. Det hadde du ikke ventet!?

Hihi, helt greit at vi tenker forskjellig vel. Jeg synes noen menn er skikkelig duster og det hender at jeg stjeler lighteren deres også ;o)

ylvali1365381015
Skrevet

Da ville jeg takknemlig mottatt ølen og vært ærlig. Man kommer faktisk utrolig langt med ærlighet.

Så ville jeg sagt at neste gang jeg ser deg, så spanderer jeg en halvliter....

Ikke så beskjeden, jente.

heh! ;-) du har et poeng!

men skal legge ditt råd på sinne til neste anledning! ;-D

Skrevet

Jeg vet ikke. Hva gjør man i Roma? Jeg har aldri vært der.

Men man kan vel ikke dra til Roma uten å se Mona Lisa.

Ja, for man kan jo ikke gå glipp av et bilde man har sett millioner av ganger før...Så spennende, lurer på åssen hun ser ut, in real life da altså....

Da ville jeg heller rutsjet på gelenderet og badet i fontenen.

Kunne jo kanskje gått og plaget paven litt..

Etter alle disse anstrengelsene trenger vi et godt gammelt romersk bad, og at det er gammelt lukter vi fort...

Jeg trenger ihvertfall en solid middag etter dagens hendelser. Hva vi får severt? Tynnere pizza finner du ikke blant de tynneste modellene engang!

Når reiser vi?

Skrevet

Hihi, helt greit at vi tenker forskjellig vel. Jeg synes noen menn er skikkelig duster og det hender at jeg stjeler lighteren deres også ;o)

Jeg har definert meg selv som lysttyv, når det gjelder lightere...

Merkelig og mange jeg har i vesken dagen derpå...

Skrevet

Jeg har definert meg selv som lysttyv, når det gjelder lightere...

Merkelig og mange jeg har i vesken dagen derpå...

Der ser du, vi har mer til felles enn du tror ;o)

ylvali1365381015
Skrevet

Men det gjelder ikke med bekjente. Jeg har ingen problemer med å spandere øl på blakke venninner en kveld hvis jeg har penger. Det ligger det jo heller ingenting i.

Ukjente damer, derimot. Jeg ville følt jeg nedverdighet meg, og trodd hun tenkte at jeg kun var ute etter et ligg - noe de fleste gutter som ikke evner bedre åpningsreplikker enn "kan jeg få spandere en øl på deg?" i de fleste tilfeller også er.

Og jeg vil ikke bli sett på som en av disse. Derfor har jeg heller aldri spandert øl på totalt fremmede.

Kunne ikke falle meg inn. Men det er ikke fordi jeg er gjerrig. Kun fordi jeg er klar over at jenter tenker som dere her.

ja, der har du hele den dumme problemstillingen!

hva om en kvinne ville spandere en øl på deg? stiller saken seg annerledes da tro?

jeg synes egentlig man skulle slutte med å likestille en øl med godkjenning av sex, hva beror egentlig denne kortslutningen på?

annet enn en forlengst forbigått økonomisk maktforskjell mellom mann og kvinne?

ideelt sett burde det ikke stille seg annerledes sersom en mann spanderte som hvis en kvinne gjorde det... og det skulle ikke symbolisere annet enn en hyggelig gest!

nå synes jeg vi skulle starte med å snu dette allerede i morgen! vi spanderer gjerne på dem vi liker(sex eller ikke) og tar imot tilbud med takk! :-)

da slipper vi disse kjønnsavhengige tolkningsfellene. DET er likestilling det! :-)

Skrevet

Der ser du, vi har mer til felles enn du tror ;o)

Har alltid visst hva vi har til felles! Går bare og gruer meg til hva vi ikke har til felles....

For da vet jeg at jeg får så ørene (og alt annet som kan, og det er mer enn du tror)

flagrer....

Skrevet

Har alltid visst hva vi har til felles! Går bare og gruer meg til hva vi ikke har til felles....

For da vet jeg at jeg får så ørene (og alt annet som kan, og det er mer enn du tror)

flagrer....

Hehe, jeg er vel ikke så sinna på folk her inne.

Vet jeg har hatt noen utbrudd men ikke så mange.

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg er så fæl at jeg utnytter dem. Bare fordi jeg er full av f.

Liker jeg folk, gjør jeg det ikke hvis ikke det er spandering på vennskapelig basis.

synes det er trist at du opprettholder myten på dette viset, har selv en venninde som skamløst utnytter menn som kanskje endog tror de har en potensiell kjæreste på gang?

slikt er bare teit!

men skal ikke utnytte andre mennesker selv om man kan... :-(

Skrevet

Hehe, jeg er vel ikke så sinna på folk her inne.

Vet jeg har hatt noen utbrudd men ikke så mange.

Nei, du er et relativt fredelig menneske..... Men biter du, så biter du.

klem

Skrevet

synes det er trist at du opprettholder myten på dette viset, har selv en venninde som skamløst utnytter menn som kanskje endog tror de har en potensiell kjæreste på gang?

slikt er bare teit!

men skal ikke utnytte andre mennesker selv om man kan... :-(

Jeg tror jeg har møtt litt for mange menn som har prøvd å utnytte meg. Som tror at jeg er dum og takknemlig for oppmerksomhet.

Så kanskje det er min måte å ta igjen på.

Skrevet

Nei, du er et relativt fredelig menneske..... Men biter du, så biter du.

klem

Jeg vet det :o)

Og takk for klemmen og en til deg også,

Skrevet

Jeg vet det :o)

Og takk for klemmen og en til deg også,

Har en følelse av at vi kommer til å klemme hverandre mange ganger i årene som kommer...

Setter stor pris på din viten!

Skrevet

Har en følelse av at vi kommer til å klemme hverandre mange ganger i årene som kommer...

Setter stor pris på din viten!

Nåja, jeg har ikke ordnet livet mitt så bra sjøl.

Men ungene er fine da :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...