Gå til innhold

Likestilling og sånn

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, der har du hele den dumme problemstillingen!

hva om en kvinne ville spandere en øl på deg? stiller saken seg annerledes da tro?

jeg synes egentlig man skulle slutte med å likestille en øl med godkjenning av sex, hva beror egentlig denne kortslutningen på?

annet enn en forlengst forbigått økonomisk maktforskjell mellom mann og kvinne?

ideelt sett burde det ikke stille seg annerledes sersom en mann spanderte som hvis en kvinne gjorde det... og det skulle ikke symbolisere annet enn en hyggelig gest!

nå synes jeg vi skulle starte med å snu dette allerede i morgen! vi spanderer gjerne på dem vi liker(sex eller ikke) og tar imot tilbud med takk! :-)

da slipper vi disse kjønnsavhengige tolkningsfellene. DET er likestilling det! :-)

Det var da veldig! Men er enig med deg.

• Svar 148
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

34

• hidi

25

• Dorthe

15

• ylvali1365381015

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

ja, der har du hele den dumme problemstillingen!

hva om en kvinne ville spandere en øl på deg? stiller saken seg annerledes da tro?

jeg synes egentlig man skulle slutte med å likestille en øl med godkjenning av sex, hva beror egentlig denne kortslutningen på?

annet enn en forlengst forbigått økonomisk maktforskjell mellom mann og kvinne?

ideelt sett burde det ikke stille seg annerledes sersom en mann spanderte som hvis en kvinne gjorde det... og det skulle ikke symbolisere annet enn en hyggelig gest!

nå synes jeg vi skulle starte med å snu dette allerede i morgen! vi spanderer gjerne på dem vi liker(sex eller ikke) og tar imot tilbud med takk! :-)

da slipper vi disse kjønnsavhengige tolkningsfellene. DET er likestilling det! :-)

Har lite med likestilling å gjøre. Det er snakk om mange gutters neandertaleroppførsel på byen.

Deres mål for kvelden er å få seg et ligg, og spandering funker i hvert fall på den blondeste av målgruppen. :)

Skrevet

Nåja, jeg har ikke ordnet livet mitt så bra sjøl.

Men ungene er fine da :o)

Og hvem trenger fine liv så lenge vi har flotte barn å henvise til.......!

Skrevet

Ja, for man kan jo ikke gå glipp av et bilde man har sett millioner av ganger før...Så spennende, lurer på åssen hun ser ut, in real life da altså....

Da ville jeg heller rutsjet på gelenderet og badet i fontenen.

Kunne jo kanskje gått og plaget paven litt..

Etter alle disse anstrengelsene trenger vi et godt gammelt romersk bad, og at det er gammelt lukter vi fort...

Jeg trenger ihvertfall en solid middag etter dagens hendelser. Hva vi får severt? Tynnere pizza finner du ikke blant de tynneste modellene engang!

Når reiser vi?

Tja. Må først sjekke ut når de mest spennende lagene i Serie A spiller. :)

Skrevet

Har lite med likestilling å gjøre. Det er snakk om mange gutters neandertaleroppførsel på byen.

Deres mål for kvelden er å få seg et ligg, og spandering funker i hvert fall på den blondeste av målgruppen. :)

Er skikkelig blondine og har vært det hele mitt liv!

Og finner dine utsagn mildest sagt sårende... Har god utdannelse og finner meg ikke i å bli kalt "dumd blond".

Skrevet

Og hvem trenger fine liv så lenge vi har flotte barn å henvise til.......!

Det er i grunnen ganske utrolig hvor viktig det er at det går bra med ungene :o)

Skrevet

Jeg tror jeg har møtt litt for mange menn som har prøvd å utnytte meg. Som tror at jeg er dum og takknemlig for oppmerksomhet.

Så kanskje det er min måte å ta igjen på.

Spør du meg! Og det har du ikke gjort!

Ville jeg hevnet meg tusen ganger på den aktuelle fienden, enn hans stakkars halvbror....

Skrevet

Er skikkelig blondine og har vært det hele mitt liv!

Og finner dine utsagn mildest sagt sårende... Har god utdannelse og finner meg ikke i å bli kalt "dumd blond".

"Blondine" har for lengst blitt et begrep som går på langt mer enn hårfarge.

Det har blitt det samme som med navnet "Harry".

Skrevet

Spør du meg! Og det har du ikke gjort!

Ville jeg hevnet meg tusen ganger på den aktuelle fienden, enn hans stakkars halvbror....

Men jeg vet ikke hvem som er fienden der og da og trenger en utagering innimellom,

ylvali1365381015
Skrevet

sånn flaks at jeg er mørk da!;-)

selv om jeg har vært utfor det selv...

Skrevet

"Blondine" har for lengst blitt et begrep som går på langt mer enn hårfarge.

Det har blitt det samme som med navnet "Harry".

Og som blondine(ekte)irriterer det meg litt.

For de fleste "blondiner" i dag er ikke ekte engang! Skjønner godt det blir mange idioter når alle jenter farger håret sitt blondt.

Hva da med oss som er født skikkelig blonde og kan bevise gjennom bilder fra barndommen?

Skrevet

Men jeg vet ikke hvem som er fienden der og da og trenger en utagering innimellom,

Jeg er glatt både fiende og venn!

Du skyter ikke med skarpt, gjør du?

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg går ikke på date lenger, men jeg går en del ut til middag med mannlige venner. (Dette er stort sett folk med litt penger.) Jeg tilbyr meg alltid å betale (naturligvis), men det ender ofte med at de insisterer (nærmest høylytt) på å ta regningen likevel. Tror en del menn faktisk synes det er litt stas å spendere på damene. Og det er IKKE fordi de er forelsket i meg, eller noe sånt.

Også har jeg andre venner hvor vi tar regningen annenhver gang eller deler likt.

Sånn finregning på hvem som har spist hva til hvilken pris, holder heldigvis ikke noen i min omgangskrets med på lenger.

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg tror jeg har møtt litt for mange menn som har prøvd å utnytte meg. Som tror at jeg er dum og takknemlig for oppmerksomhet.

Så kanskje det er min måte å ta igjen på.

ja. det finnes akk så mange dumme menn der ute!

men jeg synes nok ikke at det dermed er legitimt å utnytte alle dem som høflig vil spandere en øl? det kan jo hende det vil variere hvorvidt de tar sikte på å utnytte deg?

men for all del, jeg kan forstå tankegangen din. selv om jeg tar avstand fra en konsekvent

respons på grunnlag av fordommer. menn er mennesker de også- redde og usikre, ensomme og søkende, som oss kvinner...

derfor mener jeg vi kunne la de kjønnsmessige og implesitte fordommene ligge. bare for å prøve noe nytt? ;-)

ylvali1365381015
Skrevet

Det var da veldig! Men er enig med deg.

synes du jeg gikk over streken nå?

Skrevet

Jeg er glatt både fiende og venn!

Du skyter ikke med skarpt, gjør du?

Nei

Gjest likestilling til et visst punkt
Skrevet

Mener litt som hidi her jeg da, om noen ber meg ut på middag en kveld så regner jeg med at vedkommende betaler.

Jeg kan godt tilby meg å ta halvparten men ser det vel på som en selvfølge at den som har bedt ut betaler.

Om en lager en "felles" avtale om å møte et sted så betaler man halvparten.

Det har noe med at det ligger litt sjarm i det "gode gamle" med å be ut på date liksom :)

(alt skal ikke være for moderne vet du, mannen skal holde døren, damen skal være dame osv)

Men såpass moderne er jeg jo at det også virker motsatt veg, om jeg skulle bedt noen ut så ville jeg regnet med å betale hele.

Men det er noen år siden siste daten som disse. Men vi har litt sånn praksis her i heimen faktisk, om min mann ber meg på noe så betaler han, noen ganger så betaler jeg osv.

:)

Skrevet

Jeg vet ikke. Hva gjør man i Roma? Jeg har aldri vært der.

Men man kan vel ikke dra til Roma uten å se Mona Lisa.

Ehhheeee....nå henger vel ikke akkurat Mona Lisa i Roma...:-)

Skrevet

Dette er en lang tråd, orker ikke å lese hvilke andre svar du har fått.

Når jeg ble bedt ut (sånn i den fjerne fortiden før jeg ble gift), så betalte jeg alltid min halvpart. Selvsagt!

Jeg husker at noen av mennene foreslo å spandere, men slett ikke alle.

Jeg så på det som en selvfølge at vi skulle spleise. De gangene det var jeg som inviterte, så foreslo jeg heller ikke at jeg skulle betale alt, siden jeg syns det er naturlig at voksne folk betaler for seg selv.

Men nå snakker jeg om middag.

I en bar lar jeg meg spandre øl på, og spanderer gjerne på andre.

Skrevet

Hvis jeg og du prates på telefonen og blir enige om en dag å spise middag. Det er en avtale.

Hvis du plutselig en dag ringer og sier, har bestilt bord til to den og den dagen etc. Da forventer jeg at du betaler. For det kan jo hende at jeg faktisk ikke hadde råd den dagen vi skulle spise.

Please si du skjønner forskjellen....

Jeg trodde slike menn bare eksisterte i amerikanske filmer. Altså de som ringer og sier de har bestilt bord til to.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...