helesasken Skrevet 14. april 2001 Del Skrevet 14. april 2001 Jeg ble veldig plaget av urolige ben da jeg kom i overgangsalderen. Det resulterer i at jeg ikke får sove og blir liggende våken langt ut på natten. som igjen er slitsomt. I tillegg til at det verker i bena om dagen også. Nå har jeg prøvd lymfedrenasje på en klinikk for alternativ behandling. Resultatet ble at kliblingen i bena ble bort en uke. Neste gang jeg tok lymfedrenasje ble kriblinga borte bare i det ene benet, jeg vil jo selvfølgelig fortsette med dette og prøve det ut. men mitt spørsmål er hvordan dette kan virke, hva er det som skjer i lymfedrenasjen slik at det kan bli en bedring på dette. og til slutt, er det andre ting lymfedrenasje kan hjelpe mot. Jeg er også plaget av at hendene og armene "visner bort/dovner. Det kjennes akkurat ut som jeg har ligget på armen/hånden og den "sover". Første gang jeg fikk det ble jeg kjemperedd og trodde jeg holdt på å få hjerneslag eller noen slikt. (moren min er død av hjerneslag). Hva kan denne visningen være? Er det noe jeg kan gjøre for å bli kvitt dette? Jeg har ikke dette veldig ofte, men jeg har hatt det av og til over lang tid. Takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24781-lymfedrenasje/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 16. april 2001 Del Skrevet 16. april 2001 Kjære helesasken. Lymfedrenasje er en form for stimlurering av lymfesirkulasjonen gjennom bl.a. forsiktig massasje. Behandlingen kan også ha gunstige virkninger på stiv og anspent leggmuskulatur. Urolige ben kan ha mange årsaker foruten nedsatt lymfesirkulasjon, deriblant mangel på magnesium, kalsium og B-vitaminer. Dette kan også gi symptomer fra armer, men det pleier å være ganske symmetrisk (dvs begge armene) når årsaken er ernæringsmangel. Dovning i en arm kan også ha lokale anatomiske forklaringer som avklemming av nervus ulnaris. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24781-lymfedrenasje/#findComment-103793 Del på andre sider Flere delingsvalg…
helesasken Skrevet 17. april 2001 Forfatter Del Skrevet 17. april 2001 Kjære helesasken. Lymfedrenasje er en form for stimlurering av lymfesirkulasjonen gjennom bl.a. forsiktig massasje. Behandlingen kan også ha gunstige virkninger på stiv og anspent leggmuskulatur. Urolige ben kan ha mange årsaker foruten nedsatt lymfesirkulasjon, deriblant mangel på magnesium, kalsium og B-vitaminer. Dette kan også gi symptomer fra armer, men det pleier å være ganske symmetrisk (dvs begge armene) når årsaken er ernæringsmangel. Dovning i en arm kan også ha lokale anatomiske forklaringer som avklemming av nervus ulnaris. Kjempetakk for svar. Om jeg har magnesium,kalsium eller B vitamin-mangel, det vet jeg ikke. Men jeg spiser mye frukt og grønnsaker og har gjort det i mange mange år. Men jeg drikker lite melk (men spiser mye ost) og spiser lite brød. Jeg skal prøve å legge merke til om symptomene er symmetrisk. Men jeg tror vel egentlig ikke at årsaken kan være ernæringsmangel, fordi foruten at jeg ikke spiser frokost(spiser alltid frukt om morgenen), så spiser jeg middag hver dag (mye fisk) og lunsj og ja, allsidig mat. Men hva er nervus ulnaris? For meg høres for meg ut som noe med nerver, men dersom du har tid kan du jo svare meg, blir jeg kjempeglad for det. Hvis ikke kan jeg vel finne det ut i en ordbok eller noe. hilsen en takknemlig helesasken 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24781-lymfedrenasje/#findComment-104339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 18. april 2001 Del Skrevet 18. april 2001 Kjempetakk for svar. Om jeg har magnesium,kalsium eller B vitamin-mangel, det vet jeg ikke. Men jeg spiser mye frukt og grønnsaker og har gjort det i mange mange år. Men jeg drikker lite melk (men spiser mye ost) og spiser lite brød. Jeg skal prøve å legge merke til om symptomene er symmetrisk. Men jeg tror vel egentlig ikke at årsaken kan være ernæringsmangel, fordi foruten at jeg ikke spiser frokost(spiser alltid frukt om morgenen), så spiser jeg middag hver dag (mye fisk) og lunsj og ja, allsidig mat. Men hva er nervus ulnaris? For meg høres for meg ut som noe med nerver, men dersom du har tid kan du jo svare meg, blir jeg kjempeglad for det. Hvis ikke kan jeg vel finne det ut i en ordbok eller noe. hilsen en takknemlig helesasken Kjære helesasken. Nervus ulnaris går i et søkk i albuebenet på innsiden og et trykk mot dette området kan utløse såkalt "enkemannstøt". Noen utvikler et kronisk trykk mot nerven og får vissenhets- følelse i underarmen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24781-lymfedrenasje/#findComment-104432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.