Gå til innhold

Føles så urettferdig...


terriaki

Anbefalte innlegg

...mensen kom på fredag ettermiddag. Etter alle symptomene jeg hadde, som var svært like de jeg hadde første gang jeg var gravid, var jeg nesten sikker på at jeg var gravid! Dette ble en stor nedtur, nesten så jeg har lyst til å gi opp. Har sagt til mannen min at vi får prøve en måned til og hvis ikke vi får det til da, får vi komme oss til legen for å få hjelp. Da vil det være 6 pp siden aborten i mai. Har hørt at vi med PCOS har lavt Progestron-nivå og at det kan være nødvendig med tilskudd av dette. Har noen erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare si jeg er så lei meg på dine vegne! Husker godt hvor skuffet jeg var når mensen kom og jeg trodde jeg var gravid....

Jeg mistet i uke 13 og var dønn fortvilet. Det tok 5 mnd før jeg ble gravid igjen og var livredd, men jeg fødte en velskapt gutt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urettferdig? Helt utrolig barnslig formulering.

Urettferdig er den følesen jeg føler faktisk føler nå.... Når man selv sliter med å bli gravid og prøver og prøver i lange tider er det vondt når mensen dukker opp gang etter gang! Livet føles urettferdig mange ganger, men jeg mener ikke at det er noen mere synd på meg enn på noen andre... jeg ville bare beskrife følelsen jeg følte, og det var urettferdig. Vi prøvde å bli gravid i 3 1/2 år før første graviditet, og ble utrolig glad når vi endelig fikk det til. Heldigvis har vi verdens herligste premie for den lange ventetiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingen nick i dag!!

"Har hørt at vi med PCOS har lavt Progestron-nivå og at det kan være nødvendig med tilskudd av dette. Har noen erfaring med det? "

Ja det har jeg erfaring med. Min tante måtte ha tilskudd av dette, da hun ikke ble gravid uten dette tilskuddet. Å når den tiden kommer å jeg skal bli gravid, må jeg også ha tilskudd av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urettferdig er den følesen jeg føler faktisk føler nå.... Når man selv sliter med å bli gravid og prøver og prøver i lange tider er det vondt når mensen dukker opp gang etter gang! Livet føles urettferdig mange ganger, men jeg mener ikke at det er noen mere synd på meg enn på noen andre... jeg ville bare beskrife følelsen jeg følte, og det var urettferdig. Vi prøvde å bli gravid i 3 1/2 år før første graviditet, og ble utrolig glad når vi endelig fikk det til. Heldigvis har vi verdens herligste premie for den lange ventetiden.

Jeg kjenner godt igjen den følelsen av urettferdighet!!!

Det finnes progesteron-krem man kan smøre på seg, og jeg har hørt det har god effekt på mange. Men jeg har ikke prøvd den selv. (Jeg har også PCOS.)

Jeg er bare litt nysgjerrig, og du behøver ikke å svare, men hva slags prevensjon brukte dere mellom fødselen og nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fri og bevare

Urettferdig er den følesen jeg føler faktisk føler nå.... Når man selv sliter med å bli gravid og prøver og prøver i lange tider er det vondt når mensen dukker opp gang etter gang! Livet føles urettferdig mange ganger, men jeg mener ikke at det er noen mere synd på meg enn på noen andre... jeg ville bare beskrife følelsen jeg følte, og det var urettferdig. Vi prøvde å bli gravid i 3 1/2 år før første graviditet, og ble utrolig glad når vi endelig fikk det til. Heldigvis har vi verdens herligste premie for den lange ventetiden.

Senk skuldrene og slapp av, så blir du gravid skal du se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fri og bevare

Så lett er det faktisk ikke for mange par.

Her er det nok at han skrever over meg, vi har 5, og den sjette er på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senk skuldrene og slapp av, så blir du gravid skal du se.

Hvis hun har hormonforstyrrelser eller andre fysiske problemer, har det nok forsvinnende lite å si om hun slapper av eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nok at han skrever over meg, vi har 5, og den sjette er på vei.

Men du kan jo ikke gå ut fra at det skal være så enkelt for alle andre. Dersom du ikke vet hvor frustrerende det er å ikke få klaff, så kan du heller ikke gi slike råd som du gjorde over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nok at han skrever over meg, vi har 5, og den sjette er på vei.

Er det virkelig mulig å være så kort i topplokket? Det er faktisk veldig mange som sliter med å bli gravide - ikke alle er som deg på det området, vet du... eller det visste du kanskje ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fri og bevare

Er det virkelig mulig å være så kort i topplokket? Det er faktisk veldig mange som sliter med å bli gravide - ikke alle er som deg på det området, vet du... eller det visste du kanskje ikke....

Kvinner som ikke får barn har lav status hos menn;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner godt igjen den følelsen av urettferdighet!!!

Det finnes progesteron-krem man kan smøre på seg, og jeg har hørt det har god effekt på mange. Men jeg har ikke prøvd den selv. (Jeg har også PCOS.)

Jeg er bare litt nysgjerrig, og du behøver ikke å svare, men hva slags prevensjon brukte dere mellom fødselen og nå?

Vi har brukt p-piller. Håpet at det skulle holde cystene unna frem til vi ønsket å bli gravide igjen. Hadde ingen eggløsning og mens 2 ganger i året, før lapraskopi i 2002. Gikk på p-piller i nesten et år etter lapraskopien pga psykisk stress og depresjon (følte meg ikke klar for å bli gravid) Etter jeg sluttet på p-pillene ble jeg gravid på 2. syklus. Begynte på pillene igjen etter 1. mens etter fødsel. Da jeg sluttet med de igjen ble jeg gravid på 2. syklus, men mistet i uke 6. Nå har det gått 5 sukluser etter aborten uten hell....

Har du noen gode råd eller erfaringer? Jeg kjenner igjen nicket ditt fra min første tid på dol og vet at du har mye erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner som ikke får barn har lav status hos menn;)

Selvfølgelig. I gamle dager ble de også uglesett dersom de ikke "ga" sin man sønner, men bare fødte ham døtre.

Heldigvis har verden gått litt framover. I hvert fall for noen av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nok at han skrever over meg, vi har 5, og den sjette er på vei.

Hva gjør du da på forumet "Vil bli gravid".....? Pris deg lykkelig for at du blir så lett gravid du, og kanskje du burde våkne opp litt med tanke på at hvert 7. par strever med å bli gravide. Det kan skje ditt eget barn vet du... hva sier du da til denne ulykkelige sjelen???? Senk skuldrene og slapp av, jeg klarte det lett som bare det. Må faktisk få lov til si at din holdning er rimelig umoden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt p-piller. Håpet at det skulle holde cystene unna frem til vi ønsket å bli gravide igjen. Hadde ingen eggløsning og mens 2 ganger i året, før lapraskopi i 2002. Gikk på p-piller i nesten et år etter lapraskopien pga psykisk stress og depresjon (følte meg ikke klar for å bli gravid) Etter jeg sluttet på p-pillene ble jeg gravid på 2. syklus. Begynte på pillene igjen etter 1. mens etter fødsel. Da jeg sluttet med de igjen ble jeg gravid på 2. syklus, men mistet i uke 6. Nå har det gått 5 sukluser etter aborten uten hell....

Har du noen gode råd eller erfaringer? Jeg kjenner igjen nicket ditt fra min første tid på dol og vet at du har mye erfaring.

Føler vel egentlig ikke at jeg har så mye erfaring med det du beskriver. Selv følte jeg at jeg ikke turde bruke p-piller fordi jeg var redd for å "tukle" enda mer med hormonene.

Jeg ble gravid med nr. 1 4 mnd etter lapraskopi. Vi brukte ikke noe prevensjon etter den fødselen. Trodde at siden vi hadde slitt så lenge med på bli gravide at det kom til å ta lang tid å bli gravid igjen. Vel, det gjorde ikke det. Storesøster var 6,5 mnd da jeg testet positivt igjen. Og lillesøster ble født 14,5 mnd etter storesøster. Etter det satte jeg inn spiral. Ble gravid igjen på første eggløsning etter at spiralen var tatt ut! Det var en kjempeoverraskelse. Hadde vært helt sikker på at det kom til å ta lang tid. Men det gjorde ikke det.

Har du vært til lege? Hva sier i så fall legen?

Progesteron kan nok absolutt være en ide. Vet at dr. Leif Ims på Arena Medisinske Senter i Oslo jobber mye med progesteron. Kanskje du kan snakke med ham?

Sender deg en god klem i samme slengen, jeg!!! *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...