Gå til innhold

Føles så urettferdig...


terriaki

Anbefalte innlegg

Føler vel egentlig ikke at jeg har så mye erfaring med det du beskriver. Selv følte jeg at jeg ikke turde bruke p-piller fordi jeg var redd for å "tukle" enda mer med hormonene.

Jeg ble gravid med nr. 1 4 mnd etter lapraskopi. Vi brukte ikke noe prevensjon etter den fødselen. Trodde at siden vi hadde slitt så lenge med på bli gravide at det kom til å ta lang tid å bli gravid igjen. Vel, det gjorde ikke det. Storesøster var 6,5 mnd da jeg testet positivt igjen. Og lillesøster ble født 14,5 mnd etter storesøster. Etter det satte jeg inn spiral. Ble gravid igjen på første eggløsning etter at spiralen var tatt ut! Det var en kjempeoverraskelse. Hadde vært helt sikker på at det kom til å ta lang tid. Men det gjorde ikke det.

Har du vært til lege? Hva sier i så fall legen?

Progesteron kan nok absolutt være en ide. Vet at dr. Leif Ims på Arena Medisinske Senter i Oslo jobber mye med progesteron. Kanskje du kan snakke med ham?

Sender deg en god klem i samme slengen, jeg!!! *klem*

Jeg har ikke vært hos lege siden før lapraskopien, så jeg har ikke drøftet dette med progestron med noen lege. Snakket med ei annen som hadde PCOS som fikk progestron av en gynekolog lokalt her, så jeg tenkte jeg skulle kontakte han hvis neste mens dukker opp og jeg ikke er gravid... Takk for omtanken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke vært hos lege siden før lapraskopien, så jeg har ikke drøftet dette med progestron med noen lege. Snakket med ei annen som hadde PCOS som fikk progestron av en gynekolog lokalt her, så jeg tenkte jeg skulle kontakte han hvis neste mens dukker opp og jeg ikke er gravid... Takk for omtanken....

Gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Kvinner som ikke får barn har lav status hos menn;)

Er det at du lett blir gravid det eneste ved deg som gir deg status hos menn? Da skjønner jeg godt at du må løfte den egenskapen så høyt du bare klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Senk skuldrene og slapp av, så blir du gravid skal du se.

Når du har så lite kunnskap om hva som skal til for å bli gravid, er det godt at du har forvillet deg inn på dette forumet.

Men du bør nøye deg med å lese en tid fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner som ikke får barn har lav status hos menn;)

Herrejævlagud. Det er greit nok at jeg sier mye dumt avogtil, men stakkars deg. Er det ikke en skjebnens ironi at de som blir velsignet med mange barn her i verden er sånne som kanskje ikke burde hatt noen i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har så lite kunnskap om hva som skal til for å bli gravid, er det godt at du har forvillet deg inn på dette forumet.

Men du bør nøye deg med å lese en tid fremover.

hihi, sant. hvis jeg hadde fått en femmer for hver gang jeg hører den dustekommentaren om å "bare slappe av", så hadde jeg hatt råd til en ny garderobe nå:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

hihi, sant. hvis jeg hadde fått en femmer for hver gang jeg hører den dustekommentaren om å "bare slappe av", så hadde jeg hatt råd til en ny garderobe nå:P

Du får begynne å ta kollekt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Urettferdig? Helt utrolig barnslig formulering.

Det er i alle fall bedre å være barnslig enn å være komplett idiot....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fri og bevare

Det er i alle fall bedre å være barnslig enn å være komplett idiot....

Sterile kuer gjør vel ingen nytte for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterile kuer gjør vel ingen nytte for seg.

Tror - i likhet med deg selv - at de aller fleste i denne tråden regner deg for ku å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror - i likhet med deg selv - at de aller fleste i denne tråden regner deg for ku å være.

nå syns jeg du er ufin mot kuene, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Senk skuldrene og slapp av, så blir du gravid skal du se.

Har nesten lyst å HYLE når nokon får seg til å skrive: "slapp av og senk skuldrene så blir du nok gravid". Då er du rett og slett forb... uvitande med null forståelse (eller sympati). Det berre funker ikkje slik! Då hadde eg og mange andre vore gravid for LENGE siden (les: innan dei første 6 mnd.-då var eg både avslappa og roleg). Alt eg har å seie om den saka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...