madsb Skrevet 15. april 2001 Del Skrevet 15. april 2001 Hei jeg er en gutt på 16 år som har gått igjennom flere problemer med ørene mine opp gjennom årene. Når jeg var liten fikk jeg store problemer med ørebetennelse, som jeg senere i livet har fått store problemer med. Jeg har alltid likt å bade i baseng, men det legene fant ut var at jeg ikke tålte klor, trommehinnene mine sprakk i begge ørene, og jeg har hatt kraftig øresus siden jeg var 8 - 9 år. Dermed måtte jeg slutte å bade i baseng. Men etter et år følte jeg at jeg var fin igjen. Dermed badet jeg igjen og trommehinnene mine sprakk. Dessuten fikk jeg en ny kraftig ørebetennelse. Jeg opplevde ekstremt mye ørevoks i opp til et år før det begynte å forbedre seg. Når jeg ble ungdom, likte jeg å høre på musikk. Dette ødela ørene mine mer og mer, når jeg hørte høye lyder hørte jeg et slags "klikk" i ørene og dette fortsatte til den dag i dag. For et par uker siden hørte jeg "klikket" av lave lyder og slik fortsatte det. Men for et par dager siden våknet jeg opp og fant ut at jeg nesten ikke hørte noe på det venstre øret. På det venstre øret hører jeg bare sterk susing og noen svake lyder. Jeg begynner definitivt å få psykiske problemer! Hilsen Hørselsnedsatt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24814-uvanlige-%C3%B8reproblemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 16. april 2001 Del Skrevet 16. april 2001 Kjære madsb. Det kan høres ut som om du har en kronisk mellomørebetennelse som provoseres av klorvann. Tåler du forresten å bade i sjøen om sommeren? Kronisk mellomørebetennelse rammer hulrommet innenfor trommehinnen og her produseres slim som kan nedsette hørselen og gi klikkelyder og dottfornemmelse i øret. Først og fremst bør ha kontakt med en øre-nese-hals spesialist som kan kontrollere hørselen og hvordan ørene dine ser ut. Innen alternativ behandling er det flere behandlingsmetoder som hevder at de kan hjelpe mot øreproblemer, men det finnes lite forskning som foreløpig understøtter dette. Det finnes noen undersøkelser av homøopatisk behandling av kronisk og akutt ørebetennelse som viser positive resultater, også sammenlignet med skolemedisinsk behandling. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24814-uvanlige-%C3%B8reproblemer/#findComment-103794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.