Gå til innhold

Vibrerende halspulsåre

Anbefalte innlegg

Gjest Hjelp....22
Skrevet

Det følest ut som pulsåra på halsen min står å vibrerer i kveld. Jeg driver å gnir på den uten at følelsen forsvinner. Noen som har vært borti dette før?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du har sikkert bare spist en edderkopp eller noe sånt under din nattelige soveøkt. Ta det rolig. Snart presser den seg ut.

Gjest Hjelp....22
Skrevet

Du har sikkert bare spist en edderkopp eller noe sånt under din nattelige soveøkt. Ta det rolig. Snart presser den seg ut.

Følest mer ut som en liten mus. Jeg ser til og med at pulsen slår gjennom halsen.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Følest mer ut som en liten mus. Jeg ser til og med at pulsen slår gjennom halsen.

Det er nok akkurat en mus det er. En leamus. :)

Gjest Mål også pulsen.
Skrevet

Uregelmessig puls?

Da kan du få den i takt igjen ved å gå litt rundt.

Gjest Hjelp....22
Skrevet

Uregelmessig puls?

Da kan du få den i takt igjen ved å gå litt rundt.

64 på ene siden 72 på den andre. Følte den også mye kraftigere på den siden som slo fortest. spookie

Gjest Mål også pulsen
Skrevet

64 på ene siden 72 på den andre. Følte den også mye kraftigere på den siden som slo fortest. spookie

Du har i hvertfall ikke _høy _ puls.(hvis du ikke er godt trent og har svært lav hvilepuls til vanlig.)

Er den jevn, da? Eller hopper den over slag?

Opplevd dette før?

Jeg ville tatt en tlf til legevakten, for å forklare symptomene, og få råd om hva det kan være. Og du blir trolig beroliget. Men for å slippe ¨å bekymre deg, ville jeg ringt og spurt.

Gjest Hjelp....22
Skrevet

Du har i hvertfall ikke _høy _ puls.(hvis du ikke er godt trent og har svært lav hvilepuls til vanlig.)

Er den jevn, da? Eller hopper den over slag?

Opplevd dette før?

Jeg ville tatt en tlf til legevakten, for å forklare symptomene, og få råd om hva det kan være. Og du blir trolig beroliget. Men for å slippe ¨å bekymre deg, ville jeg ringt og spurt.

Jeg ringte, og de svarte som forventet at det sikkert var helt naturlig og spurte om jeg var stressa. Men jeg sa ikke at det er to uker siden jeg sist har spist...Kan det være det? Jeg er ikke undervektig.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg ringte, og de svarte som forventet at det sikkert var helt naturlig og spurte om jeg var stressa. Men jeg sa ikke at det er to uker siden jeg sist har spist...Kan det være det? Jeg er ikke undervektig.

Selvfølgelig kan det være det.

Med mindre du forsøker å ta livet av deg selv bør du oppsøke hjelp umiddelbart.

Gjest spis noe!
Skrevet

Hvorfor i alle dager har du ikke spist?

Gjest Mål også pulsen
Skrevet

Ring en gang til, kjære deg. Og fortell også det med at du har sultet deg i 2 uker.

Dette har selvfølgelig innvirkning. Det er _farlig_ det du holder på med.

Bla svekkes hjertemuskelen hvis du ikke spiser.

Gjest Hjelp....22
Skrevet

Ring en gang til, kjære deg. Og fortell også det med at du har sultet deg i 2 uker.

Dette har selvfølgelig innvirkning. Det er _farlig_ det du holder på med.

Bla svekkes hjertemuskelen hvis du ikke spiser.

Sikker? Følest faktisk ut som pulsen har roet seg nå da.... Er bare redd de skal tro jeg er spikka gærn og legge meg inn på psykiatrisk eller noe slikt. Men jeg ønsker å våkne i morgen tidlig også.

Gjest spis noe!
Skrevet

Sikker? Følest faktisk ut som pulsen har roet seg nå da.... Er bare redd de skal tro jeg er spikka gærn og legge meg inn på psykiatrisk eller noe slikt. Men jeg ønsker å våkne i morgen tidlig også.

Så ringer du.

Gjest Hjelp....22
Skrevet

Så ringer du.

Har fått spiseforbi. Har heller ikke noe spiselig i huset.

Gjest Mål også pulsen
Skrevet

Har fått spiseforbi. Har heller ikke noe spiselig i huset.

Dra nå til legevakten for undersøkelse og hjelp.

Kroppen din må vennes på mat igjen.

Fortell alt som det er.

Lykke til!

Skrevet

Hvordan går det med deg nå?

Aldri hørt om matfobi før, annet enn de vanlige spiseforstyrrelsene.

Fortell mer om hvordan det utviklet seg, jeg er nysgjerrig.

Gjest Hjelp....22
Skrevet

Hvordan går det med deg nå?

Aldri hørt om matfobi før, annet enn de vanlige spiseforstyrrelsene.

Fortell mer om hvordan det utviklet seg, jeg er nysgjerrig.

Livredd for å sette maten fast i halsen... Forma bedre i dag, men fremdeles bare drukket

Skrevet

Livredd for å sette maten fast i halsen... Forma bedre i dag, men fremdeles bare drukket

Du kan få deg en time med psykiater, det er veldig greit - kort ventetid og billigere enn hos psykolog.

Så kan evt. de vurdere om du trenger videre hjelp.

Ring til sykehuset nå med en gang og spør om å få time, hvis du ønsker å komme ut av denne fobien.

Gjest Hjelp....22
Skrevet

Du kan få deg en time med psykiater, det er veldig greit - kort ventetid og billigere enn hos psykolog.

Så kan evt. de vurdere om du trenger videre hjelp.

Ring til sykehuset nå med en gang og spør om å få time, hvis du ønsker å komme ut av denne fobien.

Går til psykolog da :-) Men han har aldri vært borti et slikt forbi før. Har også blitt kontaktet av en psykiater som synest dette var svært interessant. Jadda, og slik gjekk no dagan. Drikker Nokia-pulver inniomellom for å få i meg næringsstoffer.

Skrevet

Går til psykolog da :-) Men han har aldri vært borti et slikt forbi før. Har også blitt kontaktet av en psykiater som synest dette var svært interessant. Jadda, og slik gjekk no dagan. Drikker Nokia-pulver inniomellom for å få i meg næringsstoffer.

Hmm..høres ikke ut som du er i riktige hender - hvis psykologen ikke akter å finne på noe for å hjelpe deg.

Du kan da ikke fortsette med å drikke "nokia-pulver" for å få i deg næring. Da synes jeg sony ericsson er bedre! Neida, bare tuller.

Poenget er: du må begynne sakte men sikkert, med suppe. Så kan du begynne å spise mer og mer ettersom du blir vant med det, og ikke får angst av det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...